در همایش میراث ماندگار سرزمین آفتاب مطرح شد،

هدف"طرح فدک"؛احیای هنر - صنعت های بومی، نگهداشت مشاغل موجود و حمایت از ایجاد اشتغال های خرد و خانگی است

مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان استان سمنان در همایش میراث ماندگار سرزمین آفتاب در شهرستان سرخه گفت: در اجرای «طرح فدک» به چند مقوله مهم از جمله شأنیت، جایگاه، نقش زن در جامعه و خانواده به ویژه همسری و مادری توجه شده است،در این طرح، سعی داریم با شناسایی قطب های مشاغل بانوان در حوزه صنایع دستی و دست بافتهای سنتی – صنعتی به تثبیت مشاغل موجود و ایجاد اشتغال های خرد و خانگی کمک کنیم.
هدف
1400/03/24 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
110884
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمنان - همایش «میراث ماندگار سرزمین آفتاب» به همت بسیج جامعه زنان شهرستان سرخه و بسیج سازندگی، کمیته امداد، اداره میراث فرهنگی سرخه درآستانه روز میراث فرهنگی با حضور بانوان هنرمند صنعت حوله بافی در خانه تاریخی حشمت الشکر برگزار شد.

در این برنامه مریم ولیخانی، مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان استان سمنان طی سخنانی در جمع بانوان کارآفرین ضمن گرامیداشت روز صنایع دستی، گفت: فعالیت بانوان در عرصه اقتصادی پدیده تازه ای نیست و پیشینه آن در جامعه ایرانی به قبل از اسلام و پس از بعث پیامبر به صدر اسلام برمی گردد، زمانی که نخستین تحریم ها توسط مشرکان در شعب ابی طالب، علیه مسلمانان اعمال شد، فعالیت اقتصاد مقاومتی مردان و زنان مسلمان برای مقابله با آن صورت گرفت .
وی در ادامه به تبین نحوه حضور اجتماعی و اقتصادی زنان صدر اسلام پرداخت و افزود: حضرت زهرای (س) به عنوان الگوی تمام مردان و زنان مسلمان در این عرصه نیز نقش مؤثر و الگوسازی داشتند چنانکه در روایات متعدد نحوه حضور اجتماعی ایشان، فعالیت های خانه داری و همچنین اقتصادی شان تبیین شده است .

مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان استان سمنان از مجموعه فدک به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های اقتصادی حضرت زهرا(س) نام برد .
ولیخانی با تأکید بر اینکه ما در مسئله اقتصادی بانوان نگاه غرب که نگاهی ابزاری است را نداریم، اظهارداشت: در بسیج طرحی برای اشتغال بانوان به عنوان « طرح فدک» در حال اجراست که در آن چند مقوله مهم از جمله شأنیت، جایگاه ، نقش زن در جامعه و خانواده به ویژه همسری و مادری توجه شده است.
وی ادامه داد: در این طرح سعی داریم با شناسایی قطب های مشاغل بانوان در حوزه صنایع دستی و دست بافته های سنتی – صنعتی به تثبیت مشاغل موجود وایجاد اشتغال های خرد و خانگی کمک کنیم.
مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان استان سمنان با اشاره به هنر – صنعت حوله بافی و دست بافته های بانوان سرخه که به عنوان قطب محصول استان از سوی بسیج جامعه زنان استان معرفی شده است، افزود: در این زمینه نیز برای معرفی محصولات تولیدی بانوان، کمک به نمانام سازی محصول، آموزش مهارت کمک به ایجاد کارگاه و... به همت بسیج جامعه زنان سرخه اقدامات شایسته ای صورت گرفته است.
ولیخانی در ادامه گفت: باتوجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص نقش وجایگاه زنان که زن را رکن خانواده دانسته و پیام ایشان به کنگره هفت هزار شهید زن کشور که الگوی سوم زنان را بیان داشتند درصدد شدیم برگرفته از این الگو وبه دور از الگوی غلط غربی در جایگاه زنان مسئله اشتغال بانوان را پیگیری کنیم.

وی با استناد به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری: « زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود عفیف بود محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت ودر عرصه ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد .» تصریح کرد: امام خامنه ای در این سخنان جایگاه مهم زن را از منظر اسلام و در جامعه اسلامی بیان کرده اند، ایشان زنان مسلمان ایرانی را تاریخ ساز و معماران ایران دانسته اند.
مسئول سازندگی بسیج جامعه زنان سپاه سمنان با بیان اینکه امروز نقش وجایگاه شما بانوان در تاریخ سازی و در حضور حداکثری در انتخابات خود را نشان می دهد و با توجه به اینکه همسر و مادر، رکن خانواده است دعوت از اعضاء خانواده به حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح که نگاهی درست و واقعی به مسئله زن دارد می تواند به دغدغه های اشتغال بانوان، حل موانع و مشکلات ، مسئله های مهم خانواده از قبیل ازدواج و طلاق و اشتغال کمک کند .
درادامه همایش جانشین فرماندهی در سپاه استان جناب سرهنگ شوقانی به بیان مسائل روز در مسئله اقتصادی پرداختند ودر آخر از بانوان برجسته این صنعت تجلیل بعمل آمد .

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مشاغل خانگی، هنر صنعت، صنعت بومی ، سمنان، شهرستان سرخه، میراث ماندگار
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو