یک کارشناس امور تربیتی

بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، پاشنه آشیل حجاب گرایی در جامعه

یک کارشناس امور تربیتی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس ضمن بررسی ریشه ها و دلایل گسترش بدحجابی در جامعه به بیان پیامدهای ناشی از این معضل فرهنگی اجتماعی پرداخت و گفت: تا وقتی که امر به معروف و نهی از منکر مسئولین به نتیجه نرسد در این امر هم نتیجه نخواهیم گرفت.
بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، پاشنه آشیل حجاب گرایی در جامعه
1400/06/08 - 09:43
تاریخ و ساعت خبر:
112936
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ارومیه: یک کارشنای امور تربیتی با اشاره به اینکه آثار منفی و مخرب بدحجابی بر کسی پوشیده نیست، یکی از بارزترین نمونه های آسیب زا بودن بدحجابی را بروز مشکلات مختلف در ابعاد گسترده در بین خانواده ها دانست.
وی اختلال در هویت، بروز مشکل در وفاداری به همسر و خانواده، اشتغال فکری بیش از حد به مد و جلوه گری ، جذب افراد با افکار ناپاک و در نتیجه به وجود آوردن مزاحمان به نوامیس در جامعه را از جمله آثار سوء بدحجابی دانست و گفت: تبعات همه این ها در خانواده ها نیز نمود پیدا می کند.
این کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که حجاب را نسل جدید با اختیار انتخاب کند، گفت: باید راهکارهایی را در نظر بگیریم که به انتخاب حجاب ظاهری و باطنی منجر شده و این رویه در زندگی افراد دائمی و ماندگار شود و از برکات آن در زندگی شخصی و خانوادگی خود بهره مند شوند.
این فعال فرهنگی بر لزوم تلاش برای رشد فکری جامعه به ویژه زنان و دختران جوان تاکید کرد و گفت: به دستورات حیات بخش دین مبین اسلام، اتکا به خداوند، پر رنگ کردن محبت خدا و ائمه اطهار (ع) در دل ها بخصوص فاطمه زهرا سلام الله علیها نه تنها جامعه را از آثار مخرب بدحجابی مصون می دارد، بلکه جامعه هدف را به رعایت موازین مرتبط با عفت و حیا راغب می کند و خانواده ها را از سستی و فروپاشی نجات می دهد.
نوبری عملکرد دستگاه های اجرایی و متولیان امور در حوزه حجاب و عفاف را غیرقابل قبول دانست و اضافه کرد: متاسفانه هر سال همزمان با هفته حجاب و عفاف یک سری کارهای نمایشی انجام می گیرد که فاقد خروجی می باشد و هدف از آن فقط ارائه گزارش به نهاد بالادستی است.
مسئول سابق امور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه، رسانه ها هم در زمینه تبیین آثار سوء بدحجابی در خانواده کم کاری کردند، گفت: مصادیق افرادی که از بی‌حجابی ضربه خوردند و زندگی های شان متلاشی شده زیاد است و رسانه ها بایستی این ها را به تصویر می‌کشیدند ولی غفلت کردند یا از هنرهای مختلفی برای بیان مشکل بهره می بردند که این کار را هم نکردند.
نوبری گفت: تا وقتی که امر به معروف و نهی از منکر مسئولین به نتیجه نرسد در این امر هم نتیجه نخواهیم گرفت.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: بی حجابی،مثل تب است که ریشه در مریضی های دیگر دارد و باید به صورت ریشه ای و کامل تشخیص و مداوا شود ولی فقط به کارهای نمایشی و بی فایده اکتفا می شود.
این کارشناس امور تربیتی بر لزوم شناسایی ریشه ها و علل بی‌حجابی و تبیین آثار آن در خانواده تاکید کرد و گفت: در شایع شدن این رویه غلط عوامل زیاد و مختلفی موثر است که می توان به جلوه گری ذاتی زنان، بالا رفتن سن ازدواج، خیانت‌ زوجین به همدیگر، عدم اولویت بندی مشکلات اقتصادی و شغل و مسکن توسط مسئولین و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بدحجابی، دلایل بدحجابی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو