ساره جوانمردی به عمل نشان داد:

حجاب و معلولیت؛ هیچ کدام برای زن مسلمان ایرانی، محدودیت نیست/ بانوان ورزشکار و محجبه در خط مقدم جبهه فرهنگی

حضور پیروزمندانه ی ورزشکاران پارالمپیک ایرانی، زمانی پرصلابت تر، افتخارآورتر به چشم می آید که هویت ملی، فرهنگی و دینی ما با حفظ ارزش های اخلاقی و معرفتی، توسط بانوی پرچم دار کاروان ورزشی ایران، تبلیغی جهانی می شود. تبلیغی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری « تبلیغ جهانی از ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت» است.
حجاب و معلولیت؛ هیچ کدام برای زن مسلمان ایرانی، محدودیت نیست/ بانوان ورزشکار و محجبه  در خط مقدم جبهه فرهنگی
1400/06/16 - 01:02
تاریخ و ساعت خبر:
113121
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - میترا خسروبیک : حضور مقتدرانه کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی های پارالمپیک توکیو و قرار گرفتن در رده سیزدهم جهان با کسب 12 طلا و 11 نقره و یک برنز، افتخار بزرگی برای کشور ما است. به تعبیر مقام معظم رهبری «حیرت آور» و « نشان‌دهنده‌ی عزم و اراده‌ی .. تشخّص و هویت یک ملت است».

اما این حضور پیروزمندانه ی ورزشکاران پارالمپیک ایرانی، زمانی پرصلابت تر، افتخارآورتر به چشم می آید که هویت ملی، فرهنگی و دینی ما با حفظ ارزش های اخلاقی و معرفتی، از سوی همه ی ورزشکاران نه تنها حفظ شده، بلکه با نقش آفرینی بانوی پرچم دار کاروان ورزشی ایران، تبلیغی جهانی می شود. تبلیغی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری « تبلیغ جهانی از ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت» است.
"ساره جوانمردی" بانوی قهرمان تیراندازی و پرچم دار محجبه ی کاروان ورزشی پارالمپیک ایران را باید نگین انگشتری حضور عفیفانه زن مسلمان و نقش آفرینی اجتماعی او در عرصه بین المللی دانست. حقیقتی که قطعا استخوان در گلو و خار در چشمان اپوزیسیون خارج نشین و همیشه نگران حجاب زن ایرانی است!.
خشم شدید و استیصال زنانی خودباخته و فمنیست های حقیر چون "مصی علینژاد" که سال ها با تمام قدرت از ناتوانی و محدودیت زن ایران به ویژه زن محجبه ایرانی دروغ می ساختند و خود باور می کردند! را باید در سکوت نفرت انگیزشان در برابر پیروزی زنان محجبه و عفیف کاروان ورزشی المپیک و پارالمپیک دید! سکوتی که اگر از سر خشم است قطعا چشم انداز درخشان ورزش بانوان ایران آن را به خفقان همیشگی تبدیل خواهد کرد و اگر از روی ناچاری است به دردی غیر قابل درمان .

البته گردن آویز طلای بازی های پارالمپیک توکیو تنها حرکت طلایی ساره جوانمردی و غرور آفرینی اش برای جامعه زنان ایران اسلامی نبود! به نظر می رسد، لنز دوربین های عکاسان خبری و چشم ورزشکاران پارالمپیک توکیو، هیچ وقت حرکت پهلوانانه و فاطمی بانوی ورزشکار ایرانی را روی سکو فراموش نمی کنند! آنجا که ساره؛ دختر طلایی ما بخاطر هم قد شدن با نائب قهرمان و نفر سوم مسابقات تیراندازی زانوی خود را خم کرد و یک ایران سرافراز شد!
رژه ورزشکاران پارالمپیک ایران به پرچم داری ساره جوانمردی که به با یک تیر چندین نشان ورزشی، ملی ، اخلاقی را با موفقیت زد نمایش دیگری از صلابت زن ایرانی در جامعه نخبگان ورزشی جهان بود که ثمرات مبارکی را به دنبال خواهد داشت.
برای چنین دستاوردهای بزرگ پرچم دار کاروان پارالمپیک ایران همه ما باید ابتدا شکرگزار خدا و سپس سپاسگزار بانوی ورزشکار محجبه مان باشیم، چرا که پیام های بین المللی ساره جوانمردی و دفاع او از هویت زن مسلمان و اثبات عدم محدویت حجاب برای ورزش قهرمانی «پیام عزم و اراده، پیام ایستادگی، پیام ایمان» ی بود که به این زیبایی و اقتدار با هیچ وسیله ی قابل مخابره نبود.

اما آنچه از درجه اهمیت بسیاری بالایی برخور دار است، الگوسازی از این بانوان نخبه برای سایر دختران و زنان ایرانی است. زنانی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری نه شرقی اند و نه غربی ، بلکه الگوهای سوم و عینی هستند برای حفظ همه ی ابعاد هویتی زن مسلمان . شکرانه داشتن چنین الگوهایی، معرفی شان در سطح ملی و جهانی سازی شان است!
چیزی که وظیفه تمام تشکل ها و سازمان ها و ان جی او های زنان است اعم از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا سازمان بسیج جامعه زنان که متصدیان اصلی و بزرگ حوزه زن و خانواده هستند. نمونه موفق این دست توجهات را می توان در شناسایی 40 بانوی نخبه از سوی بسیج جامعه زنان کشور و تقدیر از آنها در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دید، مراسمی که دو سال پیش در آن ساره جوانمردی در حضور 4 هزار زن بسیجی روی سن رفت و تقدیر شد.
بی شک در این موفقیت های ورزشی و اخلاقی ساره جوانمردی علاوه بر تأثیر تربیت خانوادگی و سبک زندگی اش، خاطرات حضورش در دیدار صمیمانه ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار است، دیداری که خود درباره آن می گوید: « تعابیر زیبای رهبر انقلاب از حجاب چادر هرگز از ذهنم بیرون نمی‌رود».
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ورزشکار زن ایرانی، پارالمپیک، ساره جوانمردی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو