نماینده ولی فقیه در کردستان:

جوانان و علمای کردستان همواره مدافع دین و انقلاب بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در کردستان، پیروزی در دوران دفاع مقدس را حاصل جان‌فشانی‌های رزمندگان و شهدا عنوان کرد و گفت: مردم کردستان اعم از جوانان و علما، همواره در دفاع از دین و انقلاب استوار بوده و تعداد زیادی از آنان نیز مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.
جوانان و علمای کردستان همواره مدافع دین و انقلاب بوده‌اند
1400/07/02 - 21:04
تاریخ و ساعت خبر:
113604
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی با حضور و سخنرانی در نماز جمعه روستای سراب‌قامیش سنندج و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم شریف کردستان ۵۴۰۰ شهید انصار تقدیم انقلاب کرده و ۱۸ هزار نفر از شهدای مهاجر در این خطه به شهادت رسیده‌اند که همه این فداکاری‌ها بیانگر آن بوده که خاک این دیار مقدس و رشادت‌های زیادی در آن صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه شهدا با گذشت از هستی‌شان و با نثار خونشان با خداوند معامله کردند، اضافه کرد: گرچه شهدا عمر زیادی نکردند اما همه ما همواره به شایستگی از آنان یاد کرده و احترام خاصی برایشان قائل هستیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به مردم روستای سراب‌قامیش، افزود: همواره پیروان حقیقی خدای متعال و در زندگی استقامت داشته باشیم چراکه در این‌صورت غم، اندوه و ترسی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت؛ إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ، به معنای آن پرداخت و گفت: آنان یا کسانی که گفتند محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند و مژده دهند که دیگر هیچ ترسی از وقایع آینده و حزن و اندوهی از گذشته خود نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که انبیا وعده دادند، بشارت باد.
وی تاکید کرد: اگر انسان‌ها عاقبت‌بخیری، رسیدن به لقاءالله، درک معنویت، ارزش‌هایی همچون جهادت، شهادت و هجرت برایشان مهم است، باید در همه کارها در گام نخست خدا را در نظر بگیرند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با یادآوری فرموده امیرالمومنین علی(ع) «عَظُمَ الْخالِقُ فی اَنْفُسِهِمْ، فَصَغُرَ ما دُونَهُ فی اَعْیُنِهِمْ» در نهج البلاغه، ادامه داد: خداوند در باطن انسان‌های دیندار و باتقوا، بزرگ و غیر او در دیدگانشان کوچک است؛ بنابراین انسان‌ها تنها به خداوند متعال، پیامبر عظیم‌الشان(ص) و بزرگان دین همت کنند.
حجت‌الاسلام پورذهبی هدف از بازدید امروز از روستای سراب قامیش را عرض ادب، ارادت و بررسی و انعکاس مشکلات مردم اعلام و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برای رفع مشکلات این مردم گامی برداریم.
روستای سراب قامیش در ۱۵ کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کردستان، سنندج، نماینده ولی فقیه کردستان، هفته دفاع مقدس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو