پیشکسوت جنگ تحمیلی در اصفهان:

رشادت های اصفهان در دوران جنگ مثال زدنی است

پیشکسوت جنگ تحمیلی در اصفهان با بیان اینکه رشادت های اصفهانی ها در طول دوران جنگ تحمیلی بی نظیر بود، گفت: نسبت به تناسب جمعیت، اصفهان بیشترین شهید را دارد و کوچه و خیابانی نیست که نام شهیدی بر آن نباشد، از این رو امروز استاندار اصفهان، نماینده‌ها و اعضای شورای شهر بدانند این شهدا از ما انتظار دارند و روحشان شاهد و ناظر بر اعمالشان است و مبادا در مقابل آنها در روز قیامت شرمنده باشیم.
رشادت های اصفهان در دوران جنگ مثال زدنی است
1400/07/03 - 08:46
تاریخ و ساعت خبر:
113608
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اصفهان -ناهید حمزه؛روایت روایت فتح است،روایت رشادت ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس،روایت نام و نشانه های جوانان این آب و خاک که روزی همه داشته های خود یعنی "جان" را کف دست گذاشتند و به جنگ رفتند و دیگر برنگشتند.
کوچه هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می رسیم.
ما از رزمندان و شهدایی یاد میکنیم که به مادر قول داده بودند برگردند اما نیامدند و مادرچشم انتظار هر جمعه غروب را به دلتنگی دیدار گذراند تا از دنیا رفت.
از خاطرات جوانان دیروزی حرف می زنیم که اگه چه سرشان رفت اما قولشان نرفت.این بار از خاطرات یک دبیرستانی زمان جنگ میگوییم،از هم شاگردی سردار اسماعیل صادقی که روزی برای اعزام از دبیرستان عازم جنگ شد از محمد نادرالاصلی.....
*اصفهان بالاترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است
محمد نادرالاصلی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی با اشاره به فضای شهر اصفهان در آن روزها، اظهار کرد: اصفهان با حماسه ای که در دوران دفاع مقدس خلق کرد کار بسیار بزرگی انجام داد و تنها یک نمونه آن این است بالاترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرد، اقدامی که تا سال های سال بر تارک این شهر خواهد درخشید.
*۳۷۰ شهید از اصفهان در عملیات محرم
وی تصریح کرد: نسبت به تناسب جمعیت، اصفهان بیشترین شهید را دارد و کوچه و خیابانی نیست که نام شهیدی بر آن نباشد. جوانان اصفهانی نقش بارز خود را در مناطق عملیاتی به ویژه در عملیات محرم با تقدیم 370 شهید نشان دادند تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند در کجای دنیا مثل اصفهان سراغ دارید که در یک روز ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کند و در همان روز نیز رزمندگان خود را عازم جبهه ها کند. واقعاً شرایط درک می‌شود اما نمی‌شود توصیف کرد، زیرا ایمان مردم، اعتقادات و روحیه اطاعت پذیری از امام(ره) وصف ناپذیر بود و مردم شجاعانه به میدان آمدند، هرچه فشار صدام و عملیاتش در غرب و جنوب بیشتر می‌شد، انسجام مردم برای حضور در جبهه ها قوی‌تر می‌شد.
پیشکسوت دفاع مقدس با اشاره به خدمات شهدای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در نقاط مختلف مرزی بچه های اصفهان اعزام می شدند تا خط را اداره کنند، شهید خرازی، ردانی پور، کاظمی و ... خدمات زیادی در طول جنگ انجام دادند و با درخشش خود باعث شدند نام اصفهان همواره در صدر رشادت ها و فداکاری های رزمندگان کشور قرار بگیرد.
*با به صدا درآمدن ناقوس جنگ بچه های دبیرستانی به جبهه ها اعزام شدند
وی با بیان اینکه اعزام ها از همان سال های ابتدای جنگ از دبیرستان ها آغاز شد، گفت: در عملیات فتح‌المبین در دوم فروردین ماه بچه‌های دبیرستان در حالی که مشغول تحصیل و آمادگی برای کنکور بودند به محض به صدا در آمدن ناقوس جنگ در عملیات حاضر شدند و تا عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر ماندند که شهید علی غفاری از منطقه لنبان سرآمد آن‌ها بود.
نادرالاصلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اسم‌هایی که بر خیابان‌ها گذاشته می‌شود برای شهید چندان اثری ندارد و برای ما اثر دارد، گفت: ایشان می گفتند من از مردم درخواست دارم هروقت از خیابانی رد می‌شوند و نام شهیدی را می‌بینند فکر کنند که این شهید چگونه به شهادت رسیده است. مردم در مقابل هجمه موشکی خود را نباختند بلکه استقامت کردند مردم استقامت و مقاومت خودشان را به نمایش گذاشتند و پشتیبانی جنگ را اداره کردند، استان اصفهان بالغ بر ۲۳ هزار شهید دارد که این نشان از تدین و انقلابیگری مردم این شهر بود.
*از دوخت لباس تا تهیه شیرینی و مربا برای بچه های رزمنده
وی در خصوص حمایت و فعالیت بانوان و سایر مردم در زمان جنگ، اظهار کرد: دوخت لباس در دانشگاه ها بر عهده بانوان بود، بانوان در جبهه ها نیز علاوه بر حضور در بخش های پرستاری پشتیبانی و تهیه امکانات، تهیه شیرینی و مربا برای رزمندگان از دیگر کارهایی بود که توسط بانوان در دوران جنگ انجام می شد.
*شهیدان جان خود را فدا کردند اما اسرار جنگ را لو ندادند
پیشکسوت دفاع مقدس با بیان رشادت ها و از خودگذشتگی شهیدان در طول دوران دفاع مقدس، افزود: بودند شهیدانی که جان خود را فدا کردند اما عملیات و اسرار کشور را در اختیار دشمن قرار ندادند، این در حالیست که امروز هستند وطن فروشانی که در راستای منافع دشمن اقدام می کنند، امیدواریم اینها در روز محشر سربلند باشند و یقه کسانی که خیانت کردند را بگیرند.
وی با بیان اینکه مسئولین امروز کشور باید همواره یاد و خاطره شهدا را در اذهان خود مرور کنند، افزود: مسئولین با خدمت رسانی به مردم مستضعف باید
به مردم خدمت هایی در خور آنها انجام دهند، طی سال های گذشته متاسفانه آنطور که باید و شایستگی مردم بود به آنها رسیدگی نشده است، امیدوارم دولت مردمی، بتواند خدمات خوبی را برای مردم ایران انجام دهد.
*مجلس باید یقه مفسدان را بگیرد
نادرالاصلی با بیان اینکه از مجلس انقلابی می خواهیم رسیدگی و قوانین خوبی را برای ایثارگران و جانبازان وضع کنند، تاکید کرد: مجلس باید یقه مفسدان و جریان های انحرافی را گرفته و در مقابل زورگویان گردن کلفت‌ که بر سر راه انقلاب ایستاده‌اند قدعلم کند.
وی با اشاره به مسئولان اصفهانی نیز، گفت: امروز استاندار اصفهان، نماینده‌ها و اعضای شورای شهر بدانند این شهدا از ما انتظار دارند و روحشان شاهد و ناظر بر اعمالشان است و مبادا در مقابل آنها در روز قیامت شرمنده باشیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دفاع مقدس ، جنگ تحمیلی، بسیجیان اصفهان، روایت فتح ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو