یادداشت وارده/

حماسه عظیم اربعین، بسترساز ظهور

راهپیمایی اربیعین، همانند قیام امام حسین(ع) دارای همان ویژگی جامع‌الحالات است. همه و همه در آن حضوری خالصانه دارند. از سوی دیگر در این مراسم آشنایی و درک بالایی بین ملت‌ها و اقوام مختلف شکل می‌گیرد که به محبت و همدلی بین آنها منجر می‌شود. اگر قبول داشته باشیم که ظهور حضرت مهدی(عج) از مسیر قیام امام حسین(ع) می‌گذرد، بی‌تردید راهپیمایی اربعین مصداق بارز آن است.
حماسه عظیم اربعین، بسترساز ظهور
1400/07/03 - 09:45
تاریخ و ساعت خبر:
113610
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عاطفه محمدی:جابربن عبدالله انصاری در اوج قله معنویت، وقتی می‌فهمد که زیارت امام حسین علیه‌السلام در اربعین چه موجی از شجاعت را در عالم ایجاد می‌کند؛ پیاده از مدینه رهسپار کربلا می‌شود، و با وجود سختی‌های امنیتی امویان، هیچ ترسی در دل او ایجاد نمی‌کند. او به ‌عنوان اولین زائر در اولین اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام در تاریخ می‌درخشد.
در روایات بسیاری زیارت با پای پیاده سفارش شده و سنتی حسنه برای آن شمرده شده است. امام صادق(ع) درباره زیارت امام حسین(ع) می‌فرمایند: «هر که پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) رود، خداوند متعال به عدد هر گام برای او هزار حسنه می‌نویسد و هزار گناه را از او محو می‌کند.»
از نقل‌های تاریخی آن گونه که مشهود است، تشرف به بارگاه ائمه اطهار(ع) با پای پیاده، از زمان حضور ائمه رایج بوده و در نقاط مختلف سرزمین اسلامی صورت گرفته است؛ ولی در قرون مختلف و به مقتضای حکومت‌ها، دچار سختی‌های فراوان شده است.
در عصر حاضر نیز پیاده‌روی زیارت اربعین حسینی، حماسه‌ای بزرگ را در سطح جهانی رقم زده است. حماسه‌ای با محوریت امام حسین(ع)، و این یعنی جابرها هنوز زنده‌اند.
این راهپیمایی همانند قیام امام حسین(ع) دارای همان ویژگی جامع‌الحالات است. همه و همه در آن حضوری خالصانه دارند. از سوی دیگر در این راهپیمایی آشنایی و درک بالایی بین ملت‌ها و اقوام مختلف شکل می‌گیرد که به محبت و همدلی بین آنها منجر می‌شود. اگر قبول داشته باشیم که ظهور حضرت مهدی(عج) از مسیر قیام امام حسین(ع) می‌گذرد، بی‌تردید راهپیمایی اربعین مصداق بارز آن است.
در کلام بسیاری از علما و بزرگان این جمله را شنیده‌ایم که پیاده‌روی اربعین بسترساز تربیت مهدی یاوران حقیقی و مقدمه سازی برای ظهور حضرت حجت(ع) است؛ به تعبیری می‌توان گفت که پیاده‌روی اربعین بهتر از عاشورا توانسته است امام حسین(ع) را به جهانیان معرفی کند و گواه آن هم حضور مردمی با ادیان و ملیت و زبان‌های متفاوت است که به دریای بیکران عشق به حسین(ع) می‌پیوندند و اینگونه امام عصر خویش(حضرت مهدی(عج)) را نیز با او می‌شناسند و این یعنی آمادگی جهان برای پذیرش معصوم(ع) که در اربعین اتفاق می‌افتد.
زیبایی‌هایی هم در این راهپیمایی میلیونی به چشم می‌آید که کم نیست؛ هر کسی از هر قوم و نژادی تنها با یک هدف قدم در این مسیر می‌گذارد تا به ندای امام حسین(ع) لبیک گوید و با آن حضرت تجدید بیعت کند. مردم عراق بعد از نابودی رژیم بعث، در مدتی که شیعیان از نقاط مختلف جهان در عراق حضور دارند، به خوبی از آنان میزبانی می‌نمایند. در طول مسیر پیاده روی اربعین هر کسی به نوعی می‌خواهد گرسنگان و تشنگان را اطعام و سیراب کند. این محبت‌ها، از خود گذشتگی‌ها، بذل و بخشش‌های مالی و جانی و مهربانی‌ها به گونه‌ای هستند که گویا در مسیر و زمان راهپیمایی اربعین، ظهور صاحب‌الامر (عج) رخ داده است.
برادری، بالاترین معنی است که در دوران بعد از ظهور توصیف شده است و آدمی با دیدن نمایش عظیم برادری بین مسلمانان تصدیق خواهد کرد که راهپیمایی اربعین فراهم کننده شرایط تشکیل سپاه حضرت حجت(عج) و زمینه‌ساز ظهور ایشان خواهد بود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین حسینی، بستر سازی، ظهور، اراک،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو