در سالروز طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان، انجام شد،

دسته روی بانوان فاطمی و دختران سلیمانی در بابل

‍ مراسم دسته روی بانوان فاطمی و دختران سلیمانی «در سالروز طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان» در شهرستان بابل انجام شد.
دسته روی بانوان فاطمی و دختران سلیمانی در بابل
1400/10/19 - 11:28
تاریخ و ساعت خبر:
116274
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مازندران: ۱۷ دی ماه سالروز اجرای سیاست ضدفرهنگی و استعماری کشف حجاب به دستور رضاشاه پهلوی است. رضاخان بعداً از روی کار آمدن، برای رسیدن به اهداف شوم خود و زدودن فرهنگ ملت مسلمان ایران، با به وجود آوردن محیطی رعب‌آور، به اقداماتی پرداخت که هدف از آن اقدامات درنهایت، اجرای مأموریت پلید خود یعنی کشف حجاب بود. از جمله اقدامات او صدور قانون «متحدالشکل نمودن البسه» بود. وی استفاده از کلاه تمام لبه یا شاپو را برای مردان الزامی اعلام کرد و دستور جلب اشخاص بدون کلاه شاپو را صادر نمود. او هم چنین استفاده از لباس روحانیت را ممنوع و منوط به اخذ اجازه نمود. برگزاری مجالس عزاداری و روضه نیز موکول به کسب اجازه از شهربانی گردید که غالباً شهربانی از صدور اجازه برای برگزاری مجالس خودداری می‌نمود.

این راهپیمایی که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و خواهران ولایی و انقلابی بسیج جامعه زنان شهرستان بابل ترتیب یافته بود و شرکت کنندگان در این مراسم موضوع حجاب و عفاف را یک مطالبه عمومی دانسته و بر ضرورت پاسداشت ارزش‌های اسلامی به عنوان تنها راه موثر برای صیانت جامعه از آسیب‌ها و انحرافات تاکید کردند.
راهپیمایان با سر دادن شعار‌های "حسین حسین شعار ماست حجاب افتخار ماست" و فرهنگ بد حجابی آفت اجتماع است" پیروی خود از اصل ولایت فقیه اعلام و توطئه‌های شوم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی در اشاعه فرهنگ بی بند و باری و فساد در جامعه را محکوم کردند.
حجاب همواره برای مردم مؤمن و مسلمان کشورمان یک ارزش به شمار می‌آمده است. ارزشی که حاضر نبودند آن را به هیچ قیمتی از دست بدهند و جان خود را برای دفاع از این ارزش فدا کردند.
امروز مردم ولایت مدار شهرستان شهید پرور بابل با خروشی برخواسته از غیرت دینی، با برگزاری راهپیمایی باشکوهی نشان دادند که پایبندی به دین و ارزشهای متعالی آن همچنان مهمترین ویژگی و خواسته شهر شهیدان است.
در سالهای قبل از انقلاب همه جریانهای فرهنگی جامعه برای ترویج فساد و بی بند و باری بسیج شده بود، مردم انقلاب کردند که آن وضعیت از بین برود؛ به نظر من راهپیمایی‌هایی از این نوع، نه تنها برای صیانت از حجاب بلکه برای دفاع از سایر احکام شرعی باید برگزار شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دسته روی بانوان فاطمی و دختران سلیمانی در بابل
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو