ویژه ولادت حضرت زهرا(س) /2

یک کارشناس علوم دینی : فاطمه شناسی، عجل بر فاطمه ستایی است/ باید به جای خیره و مبهوت فاطمه (س) ماندن به اندازه توان مانند فاطمه (س) بود

درس بصیرتی و سر شبکه ثامن خواهران البرز با بیان اینکه ما باید به دنبال فاطمه شناسی باشیم و تنها به فاطمه ستایی تاکید و توجه نکنیم، گفت: به جای خیره ماندن و مبهوت فاطمه ماندن به اندازه توان و امکان مانند فاطمه بود.
یک کارشناس علوم دینی : فاطمه شناسی، عجل بر فاطمه ستایی است/ باید به جای خیره و مبهوت فاطمه (س) ماندن به اندازه توان مانند فاطمه (س) بود
1400/11/03 - 08:39
تاریخ و ساعت خبر:
116551
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرج، زهرا اسلامی نیا ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: هدف خداوند حکیم از معرفی اسوه و الگو برای انسانها هدف بزرگ و مهمی است و زمانی که ما معنی کلمه اسوه را در دائره المعارف خود جستجو میکنیم، اسوه یعنی سرمشق، مقتدا و پیشوا، یعنی الگو و کسی که می توان از ان کپی برداری کرد و همه چیز را از او اموخت و طبق شیوه و روش او عمل کرد که در دین ما تحت عنوان سنت و سیره از ان نام برده می‌شود.
وی بااشاره به اینکه حضرت رسول صلوات الله علیه وآله و فاطمه زهرا سلام الله علیها اسوه های ما هستند افزود: از امامان معصوم علیهم السلام می توانیم در زندگیمان الگو و اسوه بگیریم و قطعا امیدوار باشیم که بهترین کار را انجام دادیم و درست ترین راه را رفته ایم و درست ترین عقیده را داریم.
وی ادامه داد: ما به هدف خداوند از خلق ما دست پیدا کردیم با این نگاه که حضرت فاطمه سلام الله علیها اسوه و الگوی همه انسانها نه تنها همه زنها بلکه اسوه همه انسان ها اعم از مرد و زن قرار دارد
متاسفانه ما مسلمانان و شیعیان به خصوص به جای اینکه نسبت به شناخت ویژگی ها و اخلاقیات و صفات و عملکرد های فاطمه سلام الله علیها در موقعیت های مختلف، درموقعیت نظر و عمل و گفتار و رفتار ایشان بپردازیم، فاطمه ستایی می‌کنیم ! ما باید ایشان را بشناسیم و الگوبرداری کنیم و اگرچه ایشان خانم قدسی و عرشی و همکلام جبرئیل و دختر پیامبر اخرالزمان و همسر امیرالمومنین است اما ایا ایشان و بزرگانی مانند خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها افریده شدند برای اینکه فقط انها را بستاییم و ببینیم و بگوییم چه الگوهایی،چنین بزرگانی داریم ؟ قطعا نه.
وی با تاکید بر اینکه ما باید بزرگان دین خود را بشناسیم تصریح کرد: مقام صدیقه طاهره(س) انقدر بالااست که مانند او واقعا نیست اما ایا نمیشود واقعا به شیوه و روش فاطمه زهرا نگاه کرد و از اوالگو گرفت و به ان عمل نمود.
اسلامی نیا خاطر نشان کرد:ما باید به دنبال فاطمه شناسی باشیم و تنها به فاطمه ستایی تاکید و توجه نکنیم و به جای خیره ماندن و مبهوت فاطمه ماندن به اندازه توان و امکان مانند فاطمه بود.
وی همچنین بااشاره به بیانات آیت اله بهجت و آیت الله حسن زاده یادآور شد:اگر ما استعداد رسیدن به مقامات فوق انسانی را نداشتیم خداوند این کتاب و شرایط و الگوها رو برای ما قرار نمی‌داد و همانطوری که ما می توانیم از روی الگو و نمونه کار کنیم، خداوند نیز این بزرگان را به عنوان الگو برای ساخت و برای ما قرار داده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
باید به جای خیره و مبهوت فاطمه (س) ماندن به اندازه توان مانند فاطمه (س) بود
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو