رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

بانوان باید در نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون کمک کنند

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور هدف از برگزاری پویش اهدای خون را نهادینه شدن سنت حسنه اهدای خون در بین خانواده ها عنوان کرد و گفت: بانوان که همواره پیشگام در فرهنگ سازی و امور خیریه هستند نقش برجسته ای در این نهادینه سازی ایفا می کنند.
بانوان باید در نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون کمک کنند
1400/11/04 - 19:43
تاریخ و ساعت خبر:
116598
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مینا بیابانی روز دوشنبه با شرکت در پویش «اهدای خون بانوی ایرانی» که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن در سازمان انتقال خون برگزار شد، با تاکید بر اینکه سنت های بسیار خوبی در بین مردم ایران جاری است و همواره استقبال خوبی از امور خداپسندانه و نوع دوستانه داشته اند، اظهار داشت: موضوع اهدای خون نیز یکی از این امور خداپسندانه است که پویش اهدای خون هم در همین راستا به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا اهدای خون رو به کاهش رفته و به دلیل نیازی که بانک خون کشور به اهدای خون داشت، بسیج جامعه زنان کشور را برآن داشت تا در بحبوحه کرونا به مدد سازمان انتقال خون بیاید و پویش هایی را با عنوان هر خانه یک پایگاه انتقال خون با همراهی این سازمان راه اندازی کند.
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه امروز هم پویش اهدای خون بانوان ایرانی به بهانه ایام با شکوه هفته زن و میلاد پرسعادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این پویش ها، این سنت حسنه را به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده در بین خانواده ها جاری کنیم.
بیابانی با بیان اینکه شیوع ذهنیت نادرست در بین بانوان عامل کاهش مشارکت آنان در امر اهدای خون است، تصریح کرد: ضمن اینکه به تصور کم خون بودن، اهدای خون را به ضرر بدن می دانند. در حالیکه پزشکان با ادله پزشکی معتقد هستند چنین چیزی نیست و زنان می توانند در فرصت های مقتضی برای اهدای خون حضور پیدا کنند.
وی افزود: بانوان بدانند در سازمان و پایگاه های انتقال خون، با تست هایی که از آنان گرفته می شود و با تایید پزشک می توانند این امر مهم را انجام دهند.
بیابانی توصیه کرد: بانوان که همواره پیشگام در فرهنگسازی و امور خیریه هستند بهینه است که نسبت به این امر هم توجه لازم را داشته باشند و این فرهنگ را در جامعه و خانواده ها عمومیت بخشند. امیدواریم تعداد بسیاری از زنان به طور مداوم بتوانند با زمان بندی های خاصی که سازمان انتقال خون برای اهدای خون دارند، جهت این امر حسنه حضور پیدا کنند و با اهدای خون هم حظ معنوی ببرند و هم از سلامتی لازم به واسطه این امر برخوردار شوند.
در تقویم رسمی کشور، ۲۰ جمادی الثانی که مصادف است با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به روز زن و هفته بزرگداشت مقام زن نامگذاری شده است.
هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از شنبه دوم بهمن ماه تا روز جمعه هشتم بهمن ماه ادامه دارد که روزهای آن به ترتیب، شنبه، زن؛ نهضت علمی و فناوری - جهش تمدنی، یک شنبه، زن؛ سیره فاطمی - ایمان آگاهانه زیست مومنانه، دوشنبه، زن؛ فرهنگ و هنر - ‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی، سه شنبه، زن؛ فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایداری نسل صالح، چهارشنبه، زن؛ مدیریت، نشاط و نقش آفرینی در عدالت اجتماعی، پنجشنبه، زن؛ افتخارآفرینی - حماسه سازی و عزت ملی و روز جمعه، زن؛ خودباوری - نقش آفرینی در تولید و اقتصاد نامگذاری شده است.
پویش اهدای خون بانوان ایرانی هم به همین مناسبت از دوم تا هشتم بهمن ماه با هدف تشویق و ترویج بانوان انجام می‌گیرد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز اهدای خون، سازمان انتقال خون، سازمان بسیج مستضعفان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو