مدیر انتشارات بهار دلها مطرح کرد

«برکات عبودیت»؛ راهی به سوی حقیقت بندگی

نصیری معتقد است،نویسنده کتاب «برکات عبودیت» با تسلط بر مسائل دینی و اخلاقی و مخاطب شناسی به شیرینی مباحث خداشناسی را تبیین کرده است.
«برکات عبودیت»؛ راهی به سوی حقیقت بندگی
1397/10/04 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11760
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - «عبدالرسول نصیری» در مورد کتاب «برکات عبودیت» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، گفت: کتاب «برکات عبودیت» نوشته «آیت الله سید رحیم توکل» مشتمل بر 232 صفحه است که آنرا با شمارگان 2000 نسخه در قطع وزیری چاپ کردیم.
مدیر انشارات بهار دلها با بیان اینکه کتاب برکات عبودیت گزیده سخنان آیت الله توکل در 61 جلسه است، عنوان کرد: محور بحث این جلسات، مسیر رسیدن به حقیقت بندگی است. استاد توکل مباحث دینی و اخلاقی را با حکایت های شیرین قرآنی، روایی و تاریخی برای مخاطبان ارایه کرده است، بر این اساس این کتاب برای خواننده شیوا و خواندنی است.
نصیری حجاب تعلق، حجاب گناه، غفلت، اراده، تفکر، توبه، مرابطه،جهاد با نفس، تخلیه باطن، عبودیت، خوف و رجا، برکات عبودیت، معرفت، اخلاص، توکل به خدا، تسلیم و رضا و محبت را سرفصل های کتاب برکات عبودیت برشمرد.
وی اظهار داشت: آیت الله توکل که نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری است، سابقه تدریس مطالب اعتقادی، اخلاقی، عرفانی در حوزه دانشگاه و مساجد را دارد . ایشان علاوه بر تسلط کافی بر مباحث دینی مخاطب شناس هستند و همین باعث جذابیت سخنرانی های ایشان است. خداشناسی جایگاه خاصی در علوم الهی دارد و آیت الله توکل به شیرینی مباحث خداشناسی را برای مخاطبانی که تشنه رسیدن به مسیر حقیقت و بندگی هستند ، بیان می کند.
در قسمتی از کتاب «برکات عبودیت» می خوانیم: حضرت موسی(ع) در راه کوه طور با مردی روبرو شد. او به حضرت موسی(ع) گفت: از خدا بپرس چرا هر گناهی که دلم بخواهد می کنم اما عقابم نمی کند. موسی(ع) به طور رفت و با خدا مناجات کرد ولی این سئوال را نپرسید. خدا به او فرمود: چرا سئوال بنده ام را نمی پرسی. موسی(ع) گفت: خدایا شما از همه چیز مطلع هستید .من حیا کردم سئوال او را بپرسم. خدا فرمود: به این بنده بگو ما او را عذابش کردیم خودش خبر ندارد. اولین عقابم این است که لذت مناجات را نمی چشد.
لازم به ذکر است، کتابهایی همچون مقدمه‌ای بر زیارت جامعه کبیره، روزنه‌ای به سوی اسرار الهی، مالکیت در اسلام، تحدید مالکیت فردی در اسلام، سیری در وادی نور، شاهدان عالم و راه خروج از صفات رذیله از جمله تالیفات آیت الله سید رحیم توکل است. آیت الله سید رحیم توکل در ۱۳۳۱ در بابل متولد شده است و از نوجوانی علاقه وافری به پزشکی داشته اما سرانجام بین علاقه خود و خانواده به پزشکی، حوزه علمیه را برگزید و در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه قم شد.
گفتنی است،«برکات عبودیت» نوشته «آیت الله سید رحیم توکل» مشتمل بر 232 صفحه شمارگان 2000 نسخه در قطع وزیری به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان از سوی انتشرات بهار دلها چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انتشارات بهار دلها.برکات عبودیت.عبدالرسول نصیری.سیدرحیم توکل.حضرت موسی(ع)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو