معرفی کتاب

ماه هشتم: زندگینامه کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام

ماه هشتم، از مجموعه ۶ جلدی کتاب‌های همایش ملی حدیث رضوی است که در قالب نوشتارهای کوتاه، زندگی و شخصیت و سیره امام رضا(ع) را معرفی می کند.
ماه هشتم: زندگینامه کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام
1397/12/14 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12775
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کتاب ماه هشتم، زندگینامه کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام است که به قلم مهدی غلامعلی نوشته شده و در مؤسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث در 140 صفحه منتشر شده است.
حقیقت آن است که مأمون نتوانست به تمام اهداف خویش در ولایت عهدی امام رضا علیه السلام دست یابد. او از سویی بنی عباس را از دست داده بود و از سوی دیگر نتوانست بنی هاشم و علویان را به خود متمایل سازد. خراسان ـ منطقه ای در شرق عالم اسلامی آن روز ـ نمی توانست برای همیشه پایتخت کشور اسلامی باشد. از این رو باید به بغداد، مرکز حکومت باز می گشت. اما در مقابل خویش موانع متعددی می دید. او باید با امام رضا علیه السلام چگونه برخورد می کرد؟
سه راه در مقابل او بود: نخست آنکه امام رضا علیه السلام را همراه خود به بغداد ببرد. دوم و سوم آنکه امام رضا را در خراسان و یا مدینه ساکن کند.
ماه هشتم، که یکی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است، براساس متون معتبر تاریخی و روایی و به شکلی خوش خوان و کوتاه نگارش شده است. تنظیم مطالب زندگی نامه امام از ولادت تا شهادت در ۵۵ بخش (به تعداد سال‌های عمر شریف آن حضرت) است. شیوه نویسنده، بیان مطالب مهم و علمی با بیانی ساده است. بنابراین زبان متون تاریخی ـ روایی را امروزی کرده و بنا را بر گزیده گویی و اختصار در هر بخش گذاشته است.
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ماه هشتم، امام رضا، زندگینامه، حدیث رضوی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو