از « ناهنجاری‌های مادرزادی » چه می‌دانید ؟

مدیرعامل موسسه حمایت ازکودکان باناهنجاری مادرزادی(محکم)بااشاره به هزینه‌هاوهمچنین چگونگی درمان بیماری قطع نخاع مادرزادی،درعین حال برلزوم مصرف "فولیک اسید"ازسوی مادران سه ماه قبل ازبارداری به منظورجلوگیری ازبروزاین بیماری درجنین تاکیدکرد.
از « ناهنجاری‌های مادرزادی » چه می‌دانید ؟
1397/12/14 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12776
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر صلاح‌الدین دل‌شاد در همایش ناهنجاری‌های مادرزادی که در مشهد برگزار شد، گفت: یکی از افتخارات موسسه محکم (موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی) این است که در راس هیئت امنای آن ائمه جمعه حضور دارند. همچنین شهرداران، استانداران اساتید دانشگاه، اعضای شورای شهر و...هم عضو موسسه «محکم» هستند.
وی با اشاره به اینکه باید به جای "ناهنجاری مادرزادی" از "نقص تکاملی بدو تولد" استفاده کنیم، گفت: یکی از بیماری‌های تحت پوشش ما یعنی قطع نخاع مادرزادی در آمریکا ۵۰۰ هزار دلار هزینه دارد و هزینه آن در ایران هم کمتر از این مقدار نیست. ما در درمان این بیماری موفق‌تر از هر کشوری بوده‌ایم.
در مقایسه به ۱۲ سال پیش آمار این بیماری در کشور ما به یک بیستم رسیده است.مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی ادامه داد: اگر مادران فولیک اسید را سه ماه قبل از تشکیل نطفه مصرف کنند، جلوی این بیماری گرفته می‌شود.
دل‌شاد عنوان کرد: معمولا در همه جای دنیا برای هر ناهنجاری‌ یک تا ۱۵ موسسه حامی وجود دارد. ما در ایران در سال ۸۴ موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی را ایجاد کردیم و با توجه به اینکه دیدیم نمی‌توانیم ۳۰۰۰ ناهنجاری را پوشش دهیم، با پوشش ۳۰ بیماری کار را شروع کردیم.
در حال حاضر ۳۲ شعبه داریم و در سراسر مناطق محروم سعی کردیم شعب خود را گسترش دهیم. تا کنون بیش از ۵۰۰۰ کودک و نوزاد را تحت پوشش قرار داده‌ایم که درمان‌ آنها همچنان ادامه دارد.وی با اشاره به اینکه کودکانی که دچار کمبود هورمون رشد هستند، در کشور حامی ندارند، بیان کرد: این درحالیست که این بیماری ماهانه یک میلیون هزینه دارد.
مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی درخصوص برخی بیماری‌های تحت پوشش موسسه محکم عنوان کرد: انسداد مجاری ادراری، انسداد مری، شکسته شدن ناگهانی استخوان، ابهام جنسی و... از جمله بیماری‌های تحت پوشش موسسه محکم هستند. در بیماری انسداد مری فرد توانایی بلع ندارد و باید عمل شود. در بیماری شکسته شدن ناگهانی استخوان، فرد باید تا آخر عمر دارو مصرف کند، دندان‌هایش همه می‌ریزد و باید ایمپلنت کند.
دل‌شاد تصریح کرد: ابهام جنسی یکی از بیماری‌های خیلی مشکل کشور ماست. متاسفانه تشخیص آن را هم کمتر می‌دهند. در این بیماری ظاهر فرد با باطن او متفاوت است مثلا فرد در ظاهر پسر است، اما در شکم او تخمدان و رحم وجود دارد و باید عمل جراحی شود و عکس این قضیه هم وجود دارد. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده نشود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. باید بیشتر به فکر این بیماری‌ها باشیم.
ایسنا

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیماری، مادرزادی، جنین،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو