بنیاد کرامت از فعالان محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند

دبیر جشنواره ملی کرامت گفت: فعالان و کنشگران اجتماعی که به‌صورت گروهی فعالیت می‌کنند، می‌توانند خود را به بنیاد معرفی کرده تا از جانب بنیاد، حمایت جذب کنند.
بنیاد کرامت از فعالان محرومیت‌زدایی حمایت می‌کند
1397/12/18 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12834
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمدمهدی محمدیان امروز در نشست خبری جشنواره ملی کرامت اظهار کرد: بنیاد کرامت امام رضا(ع) بنابر حکمی که مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی دادند، در سال 95 تاسیس شد تا در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی با تمرکز بر خانواده و معیشت فعالیت کند؛ در ادامه در بنیاد در حوزه خدمت‌رسانی و محرومیت کار پژوهشی صورت گرفت.
وی افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی، نهادها، سازمانها و دستگاههای زیادی در حال فعالیت هستند که مدل رایج آنها، رساندن خدمت به‌صورت مستقیم به دست محروم است اما فلسفه وجودی بنیاد کرامت امام رضا(ع) احیای نهضت خدمت‌رسانی به محرومان است.
دبیر جشنواره ملی کرامت خاطرنشان کرد: شیوه بنیاد کرامت، توانمند کردن محرومان و حمایت از تشکلهای مردمی است و شش زمینه‌ای که بنیاد کرامت امام رضا(ع) به طور مستقیم در آنها فعالیت دارد، خانواده، بانوان، تربیت و آموزش، کارآفرینی، بهداشت و سلامت و اطعام ومعیشت است که برای هر کدام از اینها کارگروهی در بنیاد وجود دارد و مجموعه‌هایی در سطح کشور هستند که با بنیاد کرامت در ارتباطند و زیر پرچم امام رضا(ع) جمع شده‌اند البته اقداماتی همچون قرارگاه امام رضاییها که در زلزله کرمانشاه فعالیت می‌کند و مستقیم توسط خود بنیاد مدیریت می‌شود، نیز وجود دارد.
محمدیان تصریح کرد: بنیاد اگر بخواهد با این شیوه کار کند، به مقدماتی نیاز دارد که نخستین مقدمه، بحث شبکه‌سازی است که یک روش رسانه است و جشنواره ملی کرامت، یک راه رسانه‌ای شدن آن است.
وی در مورد مخاطبان جشنواره ملی کرامت توضیح داد: در مرحله اول مخاطب جشنواره، فعالان و کنشگران اجتماعی هستند که به‌صورت گروهی فعالیت می‌کنند و می‌توانند خود را به بنیاد معرفی کنند تا از جانب بنیاد، حمایت جذب کنند؛ مخاطب دوم جشنواره، مردمی هستند که در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت دارند و سطح سوم مخاطب جشنواره، عموم مردم هستند.
دبیر جشنواره ملی کرامت گفت: جشنواره در دو قالب تجربه‌های موفق و ایده و بر شش محور فعالیت بنیاد کرامت، برگزار می‌شود؛ در بحث خانواده، موضوعاتی که بنیاد حمایت می‌کند، تسهیل ازدواج و آموزش در حوزه خانواده، در اهم آنها قرار دارد و در حوزه تربیت و آموزش، بحث حمایت از جوانان و نوجوانان در مناطق محروم مطرح است، زیرا که عدالت آموزشی در کشور، انجام نشده است.
محمدیان اضافه کرد: در موضوع بهداشت و سلامت هم جسم و هم روح مطرح و تمرکز بر پیشگیری است و در حوزه کارآفرینی، تمرکز بر رفع یک مشکل اجتماعی است و به دنبال معرفی و پیاده‌سازی الگوهای موفقی هستیم که قابلیت تعمیم‌ پذیری داشته باشند.
وی با اشاره به اطعام روزانه 150 هزار نفر در ایام اربعین حسینی در نقاط مرزی کشور، توسط بنیاد کرامت امام رضا(ع) افزود: در حوزه اطعام و معیشت و تهیه و توزیع بسته ارزاق و غذای گرم مطرح است؛ یک مسئله‌ای که در مسئله معیشت، بنیاد کرامت به صورت مستقیم به آن ورود کرد، مسئله تشکیل ستاد اربعین وخدمت‌رسانی به زائرین در غرب کشور و خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی در شرق کشور بود.
دبیر جشنواره ملی کرامت تاکید کرد: موضوع بانوان، مهمترین بخش فعالیت است که تمرکز آن بر توانمندسازی آنها در پنج موضوع قبلی است.
محمدیان اظهار کرد: جشنواره در دو بخش ایده و تجربه برگزار می‌شود که بخش تجربه، مربوط به تجربه‌های موفق افراد یا تشکلها در این شش موضوع و در بخش ایده، ایده‌های تعمیم پذیر از لحاظ گستره جغرافیایی و جمعیتی، برطرف‌کننده کامل یک مشکل یا رفع دسته‌ای مشکلات و... است؛ قالب آثار جشنواره، ویدیوی سلفی و پایان فراخوان جشنواره تا 20 اردیبهشت سال آینده است و اختتامیه جشنواره، بعد از ماه مبارک رمضان در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
پیش از این در فراخوان جشنواره، نشانی سایت جشنواره fest.bkr.ir اعلام شده بود.
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بنیاد کرامت، محرومیت زدایی، امام رضا(ع)، محرومان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو