به مناسبت شهادت امام هادی ( ع ) در گفت وگو با یک مدرس حوزه:

فضایل اخلاقی، مهم ترین شاخصه الگوی رفتاری امام هادی (ع)/ پیشه کردن سیره امام هادی(ع) سرمشق زندگی ما در سال نو باشد

یک مدرس حوزه با اشاره به اینکه فضایل اخلاقی مهم ترین شاخصه الگوی رفتاری امام هادی(ع) است، گفت: در سال جدید تمسک به ایشان را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.
فضایل اخلاقی، مهم ترین شاخصه الگوی رفتاری امام هادی (ع)/ پیشه کردن سیره امام هادی(ع) سرمشق زندگی ما در سال نو باشد
1397/12/19 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12860
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استاد سمیه اکبری فرد، با عرض تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام، به صفات اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: امام هادی ( ع ) دارای صفات اخلاقی نیکو و پسندیده بسیاری بوده اند که مهمترین آن اخلاق خوش حضرت با دیگران بوده است.
وی ادامه داد: این امام رئوف بسیار مهربان و خوش رفتار و در کنار اخلاق نیکو بسیار از دوران کودکی تا به هنگام شهادت دارای مقامات عالیه علمی و سیاسی زمان خویش بوده اند.

این مشاور علوم دینی و خانواده، در توصیه ای به خانواده‌ها گفت: امروزه متاسفانه اخلاق وجهه کمرنگی در خانواده‌ها و جامعه پیدا کرده است و چه خوب است در این شب‌های ماه‌های رجب به زندگینامه این امام رئوف مراجعه کنیم و از اخلاق و زندگینامه این امام درس و عبرت بگیریم که نیاز همگان است و انشاالله در سال جدید خوش رفتاری را از این امام الگو بگیریم.
استاد اکبری فرد تاکید کرد: از آثار مهم امام هادی ( ع ) زیارت جامعه است که از فصیح ترین و بلیغ ترین زیارات در بین ادعیه‌ها می‌باشد که بسیار مورد تاکید حضرت بقیه الله اعظم است و چه خوب است که این زیارت را در بین برنامه‌هایمان داشته باشیم و از نکات اخلاقی این زیارت پرفیض در زندگی‌هایمان بهره ببریم.
این مدرس حوزه، به شخصیت امام هادی ( ع ) اشاره کرد و گفت: امام علی ابن محمد بن علی معروف به علی النقی و هادی ( ع ) دهمین امام شیعیان در نیمه ماه ذی الحجه در شهر مدینه چشم به جهان گشود و در تاریخ سوم رجب 254 قمری در شهر سامرا توسط معتز عباسی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: امام هادی ( ع ) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و در مدینه به ترویج دین اسلام و مکتب شیعه جعفری پرداختند. از آنجا که دستگاه حکومت ستمگر، هراس از آن داشت که پایه‌های حکومت بواسطه وجود نازنین امام هادی ( ع ) به لغزش در آید به همین جهت دستور دادند تا آن حضرت را به سامرا منتقل کنند.
این محقق علوم دینی تصریح کرد: از آن جهت ایشان را هادی می‌نامند چون در امام در دوران می‌زیسته که بسیار جو خفقان حاکم بوده است و امام به خوبی شیعیان را از انحرافات اخلاقی و اعتقادی محفوظ داشته است که نمونه بارز آن در زیارات جامعه و زیارت غدیریه مشهود است.
خبرنگار- کوماهی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام هادی، فضایل اخلاقی، تمسک ، سال جدید، شهادت امام هادی، امام دهم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو