تظاهرات جهانی در همبستگی با فعالان زن عربستان

زنان جهان همزمان با روز جهانی زن تظاهرات هایی را در پایتخت های جهان در همبستگی با فعالان حقوقی و اجتماعی بازداشت شده در عربستان به راه انداختند.
تظاهرات جهانی در همبستگی با فعالان زن عربستان
1397/12/19 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12866
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صدها زن در تعدادی از پایتخت های چهان از جمله پاریس، برلین و واشنگتن همزمان با روز جهانی زن ضد ادامه بازداشت فعالان حقوق بشر تظاهرات کردند و خواستار آزادی آنها شدند.
سازمان عفو بین الملل تظاهراتی را در اعتراض به ادامه بازداشت های فعالان حقوقی در عربستان از جمله 9 زن و مرد در برابر سفارت عربستان در پاریس تحصن کردند.
این سازمان در بیانیه ای که 36 کشور عضو شورای حقوق بشر در ژنو آن را امضا کردند، نقض حقوق بشر در عربستان را محکوم کردند و خواستار آزادی فعالان زن و مرد بازداشت شده شدند.
در برلین پایتخت آلمان نیز فعالان حقوق زنان در همبستگی با زنان جهان از جمله بازداشت شدگان در عربستان همچون «لجین الهذلول» تجمع کردند.
در واشنگتن نیز فعالان زن دربرابر سفارت عربستان تحصن کردند و خواستار آزادی فعالان زنی شدند که در زندان های عربستان شکنجه می شود.
گزارش های متعدد تاکید دارد که فعالان بازداشت شده از 10 ماه پیش مورد شکنجه و تهدید به تعرض جنسی قرار گرفتند. برخی از این شکنجه ها زیر نظر «سعود القحطانی» مشاور پیشین «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان انجام می گیرد.
سازمان های حقوقی بین المللی با اشاره به بازداشت 17 فعال حقوق بشر که در زمینه دفاع از حقوق زنان فعالیت می کنند، به عربستان هشدار دادند و خواستار آزادی فوری آنها و اجازه ناظران بین المللی برای بررسی این مسئله در زندان های سعودی شدند.
در مارس 2019، دادستان عمومی عربستان اعلام کرد: برخی از این بازداشت شدگان به اتهام بی ثبات کردن امنیت و تمامیت ارضی عربستان محاکم شدند. این درحالی است که برخی از این بازداشت شدگان بیش از 9 ماه و بدون محاکمه در بازداشت به سرمی برند.
منبع: خلیج آنلاین
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فعالان زن عربستان، تظاهرات جهانی، فعالان حقوقی، عربستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو