جنگ با «حجاب» دغدغه شماست، زن ایرانی را به حال خودش بگذارید

ارگان رسانه ای وزارت خارجه آمریکا، به بهانه روز زن، تریبون خود را به چهره ای شدیدا تکراری، پای ثابت جنگ با حجاب و مامور گرداننده چهارشنبه‌های سفید علیه قانون حجاب و حرف های تکراری او واگذار کرد.
جنگ با «حجاب» دغدغه شماست، زن ایرانی را به حال خودش بگذارید
1397/12/19 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12871
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رادیو فردا، ارگان رسانه ای فارسی زبان وابسته به وزارت خارجه آمریکا، به بهانه روز زن، براساس تقویم حقوق بشر غربی، مطلبی کپی شده از صفحه آزادی های یواشکی تحت عنوان "حجاب چقدر دغدغه است؟، منتشر کرد.
در این کپی پیست رسانه ای، فرض گرفته شده که انقلاب اسلامی 40 سال است حجاب را به جامعه تحمیل کرده و این موضوع منجر به تقابل «جمهوری اسلامی» با حقوق زنان شده.
آنگاه از زنانی که 40 سال پیش در چنین روزی به مقابله با قانون حجاب پرداختند، قهرمان ساخته و افزوده است: حالا چهار دهه بعد، کماکان در ایران ِهفدهم اسفندماه ۱۳۹۷، آزادی پوشش برای بسیاری از زنان ایرانی، یکی از عرصه‌های مبارزه مدنی است.
در ادامه رادیوفردا مخاطبان را دعوت می کند به شنیدن برنامه ای با حضور چهره شدیدا تکراری و پای ثابت جنگ با حجاب، معصومه علینژاد قمی‌کلایی معروف به "مسیح علینژاد" کارمند کارمزدی صدای آمریکا و مامور گرداننده کمپین‌آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید علیه قانون حجاب و حرف های تکراری اوآنچه پیداست دروغ بزرگی است که شبکه رسانه ای غرب با پادویی تعدادی زن با اختلالات رفتاری سال هاست ادعا می کند حجاب ظلم به زن است. مدعیان این صف منویات ضدزن خود را پشت طرح ما به دنبال "آزادی پوشش برای زنان" هستیم، پنهان می کنند. دقتی ناچیز در رفتارهای ضدانقلاب نشان می دهد این طیف تنها به نابودی حجاب فکر می کنند و اعتقادی به آزادی پوشش ندارند و آنچه مانع شده پشتوانه هزاران ساله است که در 40 سال گذشته توانسته از نابودی اراده بیش از نیمی از نیروی فعال جامعه جلوگیری کند.
زنان قهرمانی هم که رادیوفردا وضعیت شان را مشخص نمی کند در واقع کسانی بوده اند که در سیستم ضدفرهنگی پهلوی تربیت یافته بودند.
در سیستم ضدفرهنگی پهلوی و رسانه های وابسته به آن، المان های یک زن موفق، زنی بود که در سینما و کاباره حضوری از جنس دوم داشت، نه تنها بی حجاب بود و اندام های جنسی را به نمایش می گذاشت بلکه در قراردادهای هنری متعهد می شد بدنش را در اختیار مردان بگذارند، او خوب می رقصید، خوب می خواند و پا به پای مردان باده نوشی، میخواری می کرد و سیگار را با سیگار روشن می کرد. به پارتی و سفرهای مجردی با مردان بیگانه می رفت. تصاویرش در مجله های مد و لباس دست به دست می شد و هدف از حضور اجتماعی این زنان آن بود که مانند یک مغازه یا شغل، از آنها پول درآورند. این برنامه ای بود که سیستم دست نشانده آمریکا، برایشان طرح ریزی کرده بود تا از این قدوقواره فراتر نروند. آنها هر روز برهنه تر ظاهر می شدند و تشویق می شدند مدام با رفتارهای زننده خود مرزهای فرهنگی را شکسته و راه را برای ورود فرهنگ بیگانه آماده می کنند. در این سیستم نه از تحصیل زنان خبری بود و نه از تشویق آنها به حضور در صحنه اجتماع و سیاست، فرزندآوری و شغل مادری ننگ و عقب ماندگی برای زنان خوانده می شد.
بدیهی است اگر یک لحظه زن ایرانی را به حال خود رها کنند و بمباران رسانه ای نکنند او قرن هاست حجاب را پذیرفته و جزیی از وجودش شده است و ابدا چنین چیزی دغدغه او برای پذیرش و عدم پذیرش نیست. اما غرب با ورود به مرحله پست مدرن ادعا می کند قادر است دغدغه سازی کند با این حساب عده ای را مامور کرده برای زن ایرانی حجاب را مساله سازی کند و مقلدان داخلی غرب حاضرند به هر قیمتی شده نسخه های زن غربی را به زن مسلمان ایرانی قالب کنند. این عده در اجرای طراحی های مستمر خود به دنبال راهی برای کنار گذاشتن حجاب با دست زن ایرانی هستند. آنها می کوشند از قدرت بازدارندگی، الهام بخش بودن و شخصیت سازی حجاب و حیا بکاهند تا راحت تر زن ایرانی را به جمع جامعه مصرف زده و بی بندوبار غربی و پر کردن جیب کارتل های اقتصادی بکشانند. در این راهبرد زنان در برابر فرهنگ خود قرار می گیرند بدون آنکه بدانند و مقاومتی کنند. روی دیگر این سکه سیاست های رضاخانی بود که هرگز جواب نداد.
این عده امروز و در ادامه سیاست ضدفرهنگی پهلوی ها تمام حقوق یک زن را به دوچرخه سواری، خوانندگی زنان و حضور در استادیوم های ورزشی مردانه تقلیل می دهند و برای آنها با این خواسته های کوچک مساله سازی و آرزوی پروری می کنند. راستی همین چند روز پیش بود که مسابقه فوتبال تیم ملی زنان کشورمان با حضور محدود تنها صد زن برگزار شد اما صدایی از فمنیست ها درنیامد.
به رغم این تلاش ها بسیاری از زنان در اروپا و آمریکا با الهام از زنان مسلمان در ایران حجاب را پذیرفته اند به همین دلیل روزی نیست که زنان در اروپا و آمریکا بابت حجابشان با محدودیت ها و آزارهایی مواجه نشوند.
روز گذشته و همزمان با حملات مشابهی که رسانه ای ضدانقلاب روی زنان ایرانی از جمله گزارش معکس شده در رادیوفردا شروع کرده اند، عده ای از زنان دانشجو و محقق در دانشگاه بروکسل، پایتخت بلژیک همزمان با روز جهانی زن در اعتراض به عدم برابری جنسیتی اعتصاب کردند.
یکی از شرکت کنندگان محجبه در این تظاهرات می گوید: «یکی من را به دلیل یک تکه پارچه مورد اذیت و آزار قرار داد. او گفت من خانم‌های محجبه را دوست ندارم و دوست ندارم کنار آنها باشم. این یک تبعیض کامل است.»
وی می افزاید: «باید یکسان پنداری حجاب با آزادی را متوقف کنیم. ما [زنان محجبه] آزادیم و در زندان هم نیستیم. آزادی یعنی کاری که می خواهیم انجام دهیم و آنچه می خواهیم را بپوشیم یا نپوشیم. این برعهده شما و دیگری نیست که رفتار من با یک تکه پارچه را قضاوت کنید.»
وی می گوید: «من طرفدار آزادی هستم، آزادی اینکه حجاب داشته باشی یا نداشته باشی!»
وی می گوید: «امروز به جای پرداختن به مشکلات اساسی فقط در مورد حجاب حرف می زنند.»
گفتنی است حجاب در ایران اجباری نیست بلکه الزامی است و بین الزام و اجبار فرق است. قوانین در تمام کشورهای دنیا الزامی هستند و مردم خود را موطف به رعایت آن می دانند.
طرح این موضوع در رادیوفردا و دیگر رسانه های همسو، در حالی است که چند روز قبل، رادیو زمانه که با حمایت سرویس جاسوسی هلند و همراهی عده ای فمنیست شستشوی مغزی داده شده، اداره می‌شود، در گزارشی مفصل ضمن اعلام تاسف از متوقف شدن کشف حجاب برخی زنان در معابر عبوری تاکید کرد که این پروژه شکست خورده است.
در برنامه تدارک دیده شده رادیو زمانه، چند زن به اصطلاح فعال در زمینه محیط زیست حضور داشتند و در این باره لب به اعتراف گشودند و معلوم نیست چرا باید فعالان محیط زیست در موضوعی تخصصی که ربطی به محیط زیست ندارد، هدف گفت‌وگو قرار گیرند!
گفتنی است در قالب پروژه موسوم به "دختران خیابانی" که ابتدا توسط صدای آمریکا تبلیغ شد، تعدادی انگشت شماری زن در قبال دریافت پولهای کلان - بنا به اعتراف شان - و با پشتوانه سنگین رسانه های غربی به بالای سکوها رفتند، کشف حجاب کردند و این خواسته خود را به نام زنان ایرانی ضرب کردند.
منبع: جام نیوز،
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جنگ، حجاب، جنگ فرهنگی، آزادی یواشکی، روز زن، هشت مارس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو