گزارش طنین یاس از بانوان پاسدار امدادرسان به سیل زدگان

مناطق سیل زده صحنه نمایش مدافعان واقعی حقوق زنان/همت والا، اراده محکم و دلسوزی بانوان سپاهی در کمک رسانی به سیل زدگان ستودنی است

فعالیت زنان پاسدار در بحران سیل چه به عنوان پزشک ،امدادگر و چه به عنوان مشاور با مردم مصیبت دیده و فعال فرهنگی و حتی همبازی با کوکان سیل زده، واقعا چشمگیر و قابل تحسین است، اقداماتی که مدعیان حقوق زنان حتی به آن فکر نکرده اند!.
مناطق سیل زده صحنه نمایش مدافعان واقعی حقوق زنان/همت والا، اراده محکم و دلسوزی بانوان سپاهی در کمک رسانی به سیل زدگان ستودنی است
1398/01/20 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13216
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رضا خدری گزارشگر حاضر در مناطق سیل زده شمال و جنوب کشور: سلام بر مولودی که با ولادتش عشق زاده شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت، ایثار معنا یافت و شهادت قداست و خون، آبرو گرفت و زلال‌ترین تقوا از چشمه‌سارِ وجود جوشید.
سوم شعبان؛ روزی نورانی را در تقویم عالم ساخت روزی که آغازی برای نهضت حسینی بود و این نواده رسول‌الله پرورش یافت تا غوغایی در عالم بشریت به پا شود و حقانیت و مظلومیت دین پیامبر خاتم که چهارده معصوم پرچمدارش بودند، برای همیشه ثبت شود.
صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری، شهر مدینه میزبان کودک نورسیده‌ای بود که در خانه‌ی فاطمه‌(س) و علی (ع) چشم به جهان گشود و بعدها به "سیّدالشهداء" ملقّب شد.
این روز در تقویم ایران به نام سربازان آخرالزمانی مولود همین روز عزیز، روز پاسدار نام گرفت. مردان و زنانی که در عرصه های مختلف ایثار و ایثارگری خوش درخشیدند و چشم جهانی از مظلومان به فرهنگ مقدس پاسداری شان که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است دوخته شده است.
پاسداران سپاه پاسداران ایران اسلامی که به حق بنابرگفته امام خمینی (ره) : « اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» در داخل و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی نماد از ظلم ستیزی، استکبارستیزی، مبارزه با تروریسم و از همه مهم تر ناجی جان و مدافع ناموس مردم شناخته می شوند.
این عزیزان اعم از زن و مرد آنچنان در مبارزه علیه هر گونه ظلم و امداد و نجات مردم به ویژه ملت شریف ایران جان برکف ایستاده اند و از هیچ قدرت پوشالی نمی هراسند که این شجاعت و درایت و بصیرت و شهامت و ولایتمداری شان از فرماندهی کل قوا ، ترسی دهشناک برجان دشمنان افکنده است.
نقش زنان پاسدار در کمک رسانی به افراد سیلزده بالاخص بانوان و کودکان
نکته مهم و قابل توجه در این نیروی عظیم، از جنس مردم بودن، سپاهیان ایران اسلامی است. سپاهیانی که زن ومرد در آن چون خواهر و برادر چون دو بال در حال پرواز به سوی حقیقت انسانیت ، دوشادوش یکدیگر در راه آبادانی و خدمت رسانی و جان برکفی برای ملت مسلمان و ستم دیده گام برمی دارند و از هیچ ایثاری فروگذاری نمی کنند.
سبزقامتان ایران اسلامی، عمل شان از جنس ایمان و اخلاص و قول شان از جنس مردانه ترین و زنانه ترین قول هایی است که فقط باید روز شمار برآورده شدنش را شمارد.
در روزهایی که سیل در چند استان کشورمان خانه ها و زندگی عده ای از مردم را نابود کرد علاوه بر مردان که به کمک و یاری سیلزدگان شتافته اند. زنان سپاه پاسداران نیز همچون مردان در استان های گلستان و خوزستان و لرستان که بیشترین صدمات و لطمات بر آنها وارد شده فعالیت و کمک رسانی کردند. مخصوصا در زمینه مددکاری و امدادگری و انتقال و اسکان خانم ها و کودکان در جاهای امن. و تلاش برای ایجاد آرامش در بین آنها.
فعالیت زنان پاسدار در بحران سیل واقعا چشمگیر بوده است چه به عنوان پزشک و پرستار و امدادگر و همچنین به عنوان همدردی با مردم مصیبت دیده.
این شمار بانوی پاسدار امدادگر به منظور ارایه خدمات حمایتی و امدادی به زنان آسیب دیده و کودکان مصدوم در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده سیل و آبگرفتگی اخیر در شهرستان های خوزستان و گلستان فعالیت می کنند. گروهی تحت عنوان مهدهای قرآن با استقرار چادرهای مهد و بازی با کودکانی که در عید طعم تلخ بی خانمانی چشیده اند سعی در ایجاد نشاط و روحیه دادن به این کودکان می کنند تا اندکی از اضطراب ها و دغدغه های کودکانه آنها را کم کنند و فرصتی باشد تا مادر و پدر ضمن استراحت فکری به فردا و راه حل های از نو ساختن زندگی خود بپردازند.

از آنجا که زنان جزیی از گروه های آسیب پذیر در حوادث غیر مترقبه هستند که به دلیل ویژگی جسمی خاص خود باید از کمک های ویژه در این گونه حوادث برخوردار شوند، این بانوان امدادگر با توجه به ویژگی های زنان و کودکان در کنار سایر امدادگران و نجات گران در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت هلال احمر در استان های خوزستان و لرستان و گلستان حضور دارند.
بخش زیادی از مصایب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در کشور در لحظات نخست گریبانگیر زنان و کودکان است و این بانوان امدادگر با حضور خود در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت به ارایه مراقبت از زنان و دختران جوان، مادران باردار، کمک به انجام زایمان بهداشتی و ارایه خدمات تخصصی امداد و نجات، مراقبت پس از حادثه، مراقبت از نوزادان آسیب دیده می پردازند.
کمک های ارایه شده از سوی این بانوان امدادگر به زنان و کودکان مناطق سیل زده خوزستان و لرستان و گلستان که بیشترین صدمه را دیده اند به صورتی ارایه می شود که تبعات ناشی از استرس و حوادث را در این گروه های آسیب پذیر کاهش دهد.
نکته جالب توجه ای که نگارنده به عنوان - یک خبرنگار و استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی - شاهد آن بودم همت والا و اراده محکم و دلسوزی خواهران سپاه بود .
برای کمک به سیل زدگان بالاخص بانوان و کودکان که این کوشش و فداکاری شان مرا بیاد فداکاری زنان در جنگ تحمیلی انداخت که دوشادوش مردان در مقابل دشمن متجاوز بعثی ایستادگی کردند چون هم می جنگیدند هم غذا تهیه می کردند و هم این که به مداوای مجروحان می پرداختند.
و اما تعجب دیگرم این است که بانوان مدیران ارشد در بدنه دولت اصلا در استان های سیلزده حضور نداشتتد منجمله خانم معصومه ابتکار و خانم شهین دخت مولاوردی و ...که خیلی هم ادعا دارند و شعار فمینیستی می دهند و در ظاهر ادعای حمایت از زنان را دارند. و هنرشان فقط شعار دادن است ولی در عمل هیچ هنری ندارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز پاسدار، زن پاسدار، خدمت رسانی، سیل زندگان، طنین یاس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو