6 ماده غذایی مناسب برای سلامت ناخن ها

ما خانم ها خیلی روی زیبایی و آراستگی ناخنهامون حساسیم و حاضریم برای این موضوع کلی هزینه کنیم تا زیبایی ناخن هامونو دو چندان کنیم ولی چیزی که اکثر خانمها ازش غفلت میکنن، تغذیه مناسبه. تو مواد غذایی مختلف ویتامینهایی هست که ضامن استحکام و زیبایی ناخنهاست. باهم چندتا از این مواد غذایی و خواصشون رو برای ناخن مرور میکنیم.
6 ماده غذایی مناسب برای سلامت ناخن ها
1398/01/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13293
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ما خانم ها خیلی روی زیبایی و آراستگی ناخنهامون حساسیم و حاضریم برای این موضوع کلی هزینه کنیم تا زیبایی ناخن هامونو دو چندان کنیم ولی چیزی که اکثر خانمها ازش غفلت میکنن، تغذیه مناسبه. تو مواد غذایی مختلف ویتامینهایی هست که ضامن استحکام و زیبایی ناخنهاست. باهم چندتا از این مواد غذایی و خواصشون رو برای ناخن مرور میکنیم.
1. تخم مرغ ضامن استحکام ناخن
تخم مرغ منبع خوبی از پروتئینه و دارای ویتامین D که کنار مواد غذایی دیگه میتونه به رشد ناخنهاتون کمک کنه. همچنین تخم مرغ سرشار از بیوتین ( ویتامین B7 ) که نقش مهمی تو افزایش کراتین داره. کسانی که با کمبود بیوتین مواجه هستن دارای ناخن های ضعیفی هستن. سعی کنین تخم مرغ رو در برنامه غذاییتون بگنجونین.
2. رشد اعجاب انگیز ناخن ها با ماهی
ماهی غنی از ویتامین و پروتئین همراه با اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث رشد سالم ناخنهاتون میشه. پروتیئینی که تو ماهی وجود داره باعث تولید کلاژن در بدن میشه که با تولیدش تقویت ناخنها تضمینه. اما کسانی هستن که از طعم ماهی خوششون نمیاد اگه انواع مزه دار کردن دردی ازتون دوا نکرد، میتونین بجای خوردن ماهی از قرصهای امگا 3 استفاده کنن.
3. با اسفناج کلی ویتامین جذب کنین
اسفناج یک منبع عالی از پروتئین و آهنه که برای سلامتی بدن و ناخنتون مفیده. اسفناج همچنین منبع خوبی از ویتامینها از جمله ویتامین E، B، و ویتامین A است که همه اونها باعث تقویت و رشد ناخن میشه. سعی کنین روزی یه فنجان آب اسفناج بخورین یا میتونین مقداری از اسفناج رو بپزین و همراه ماست بخورین و لذت ببرین.
4. مبارزه با قارچها با روغن نارگیل
نارگیل دارای چربی زیادیه که خیلی مفیده و توانایی بدن رو برای جذب مواد مغذی افزایش میده. این ماده حاوی ویتامین A، D، E و K نیز هست که همگی به تقویت ناخن کمک می کنن. همچنین روغن نارگیل دارای خاصیت ضد قارچی است که ناخن شما رو از عفونت های قارچی مانند قارچ ناخن محافظت می کنه. این دارو دارای مرطوب کننده عالی است که پوست رو مرطوب کرده و تغذیه می کند و ناخن ها رو با مواد مغذی خاصی تجهیز می کنه.
5. با خوردن مرغ پروتئین بدنتون تامین میشه
برای اینکه ناخن های سالم و زیبایی داشته باشین باید پروتئین کافی به بدنتون تزریق کنین که با خوردن مقداری مرغ میتونین به پروتئین مورد نیاز برسین. مرغ هم مثل تخم مرغ، دارای مقدار زیادی از ویتامین B و پروتئینه. کمبود پروتئین باعث ضعیف شدن و شکستن پی در پی ناخنهاتون میشه.
6. شیر و کلسیم دو یار جدا نشدنی
کلسیم از سلامت ناخنهاتون حمایت می کنه. داشتن کلسیم مناسب می تونه ناخنها تونو قوی نگه داره و از خشکی، شکنندگی یا شکستگی جلوگیری کنه. وقتی رو ناخنتون تراشه های سفید مکرر باشه به این معنی که شما نیاز به مصرف بیشتر شیر دارین. سعی کنین روزانه دو فنجان شیر میل کنین تا کمبود کلسیم بدنتون جبران کنین.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ناخن,سلامتی,زیبایی,کلسیم,استحکام
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو