با علم فنگ شویی اتاق بچه ها رو چطور طراحی کنیم؟

دغدغه ی اصلی همه ی پدر و مادرها، اطمینان داشتن از سلامتی و شادی فرزندانشون هست. بچه ها بیشتر از هر کس دیگه در معرض خطرات و اتفاقات احتمالی زندگی روزمره هستن. هدف اصلی علم فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان ایجاد یک محیط سالم، دوست داشتنی و امن هست.
با علم فنگ شویی اتاق بچه ها رو چطور طراحی کنیم؟
1398/01/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13299
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دغدغه ی اصلی همه ی پدر و مادرها، اطمینان داشتن از سلامتی و شادی فرزندانشون هست. بچه ها بیشتر از هر کس دیگه در معرض خطرات و اتفاقات احتمالی زندگی روزمره هستن. هدف اصلی علم فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان ایجاد یک محیط سالم، دوست داشتنی و امن هست. طبق تجربیات قبلی، اتاق آن دسته از بچه ها که با استفاده از معیارهای علم فنگ شویی طراحی شده بود، حمایت روحی روانی و جسمی بیشتری در تمام مراحل رشد برای کودک فراهم می کرد. با من همراه شین تا بیشتر با معیارهای علم فنگ شویی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک آشنا بشیم.
انرژی های منفی آیا برای کودکان هم مضره؟
هدف از بکارگیری این علم در دفع انرژی های مضر و جذب انرژی های مثبت در محیط زندگی تنها به انسان های بالغ اختصاص نداره بلکه این بچه ها هستند که نسبت به انرژی های اطرافشون حساس ترند. در چینش دکوراسیون اتاق بچه ها حتما به این نکته دقت کنید که تخت خواب اونها رو طوری جاگذاری کنید تا حالت فرمانده بودن در اتاق رو داشته باشن و دقت کنید که اگر صندلی نشیمن اونها پشت به در ورودی اتاق باشه اونها به مرور زمان احساس وحشت زدگی میکنند و آسیب پذیر میشن. همچنین از قراردادن وسایل الکترونیکی و شارژ کردن اونها نزدیک تخت خواب خودداری کنین.
اتاق بچه ها رو به محیطی سالم تبدیل کنید
شما باید فضای سالمی رو برای نفس کشیدن و آرامش بچه ها آماده کنید. تصاویر آب، آکواریوم ها و حتی صدای آب که از اتاق خواب شنیده میشه محیط ناسالمی رو ایجاد میکنه که حتی میتونه منجر به بیماری های تنفسی بشه. این مساله بخصوص در بچه هایی که آسم دارند باید رعایت بشه.
تخت خواب رو در محل مناسب اتاق قرار بدین
تخت خواب رو در کنار یک دیوار قرار بدین اما سعی کنین فضایی برای گردش دور تخت وجود داشته باشه. همچنین جایی رو که برای تخت انتخاب می کنید زیر پنجره یا روبروی در ورودی اتاق خواب نباشه چون باعث میشه جریان انرژی مستقیما به تخت کودک برخورد کنه که این برای سلامتی مضر هست.
در صورت امکان بهتره که اتاق خواب پسران در اتاق های ضلع شرقی و شمالی و اتاق دختران در ضلع جنوبی، جنوب شرقی و غرب منزل قرار بگیرد. از حالت پوزیشن شخصی سر کودک در هنگام خواب هم میتونید به سمت مناسب و دلخواه برسید.
به هم ریختگی و وسایل اضافی رو پاک کنید
طبق نظر علم فنگ شویی، ما با همه ی وسایل اطراف در ارتباط هستیم و تبادل انرژی داریم. بنابراین یک اتاق شلوغ و به هم ریخته فقط میزان انرژی رو کاهش میده و بازتاب منفی داره. پس با فضایی مرتب و خلوت میزان فشار انرژی رو متعادل کنید.
فضای باز بیشتر باعث خلاقیت و آرامش بیشتر بچه هاست
دکوراسیون اتاق رو جوری بچینید که فضای باز بیشتری برای بچه ها وجود داشته باشه. کمدهای شلوغ و تخت های کشویی برای اتاق بچه ها خیلی مناسب نیست. ایجاد فضای باز بصری به بچه ها کمک میکنه تا راحت تر باشند، کمتر تحت فشار قرار بگیرند و در نهایت امکان خلاقیت بیشتری دارند. مبلمان اتاق کودک باید از ارتباطات حمایت کنه پس اون رو طوری بچینید که پایه ی همه ی اونها روی فرش قرار بگیره نه دور فرش در مقابل دیوار.
در صورت امکان یک جفت از هر وسیله در اتاق بگذارید
برای اینکه میزان انرژی مشارکت رو برای بچه ها بالا ببریم بهتره تا از وسایل به شکل جفت جفت استفاده کنیم. مثلا دو صندلی دو تابلو عکس، دو آباژور. اینکار حس همکاری و مشارکت رو تقویت میکنه.
با نور و رنگ و آثار هنری محیطی شاد بسازید
فضای اتاق کودک باید مهیج و شاد باشه نه کسل کننده و بی روح. سعی کنید نور کافی برای اتاق و میزتحریر فراهم کنید. رنگ های تیره برای اتاق کودکان مناسب نیست. بهتره از رنگهای روشن و گرم استفاده کنید. رنگهای تیره حس سرکشی و افسردگی رو در اونها ایجاد می کنه.
با رنگ صورتی شادی و سرزندگی به اتاق بپاشین
رنگ تاثیر زیادی روی خلق و خو داره. همه ی ما نیاز داریم که در هر دوره از زندگی با یک رنگ خاص احاطه بشیم. رنگ صورتی در علم فنگ شویی رنگ ارتباط و روابط محسوب میشه. این رنگ بهترین رنگ برای تزیین اتاق بچه هاست؛ رنگی سرشار از عشق و شادی. حتما لازم نیست کل اتاق رو با صورتی رنگ کنید بلکه سایه هایی از این رنگ هم میتونه کافی و موثر باشه.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فنگ شویی,اتاق,بچه ها,دیزاین,سلامتی,شادی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو