33 مورد ازدواج آسان با راه اندازی کارگروه هم کفویاب توسط پایگاه های بسیج

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: با راه اندازی کارگروه هم کفویاب در سطح پایگاه بسیج و محلات و در راستای جلوگیری از افزایش سن ازدواج خوشبختانه 33 مورد ازدواج اسان را در این خصوص داشتیم.
33 مورد ازدواج آسان با راه اندازی کارگروه هم کفویاب توسط پایگاه های بسیج
1401/04/06 - 12:27
تاریخ و ساعت خبر:
139632
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در نشست با بانوان ادارات استان کردستان در راستای طرح «ایران جوان بمان» با تاکید بر لزوم توجه تمامی نهادها بر موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: با توجه به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر خطر کاهش جمعیت جوانان و لزوم افزایش جمعیت، لازم است تا تمامی دستگاه های مربوط نسبت به تشویق زوجین به فرزندآوری و اجرای سیاست های افزایش جمعیت اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه های مختلفی در این زمینه توسط جامعه بسیج زنان انجام شده است، عنوان کرد: در همین راستا بسیج زنان برنامه هایی نظیر کارگاه های فرهنگ سازی افزایش جمعیت در پایگاه های بسیج با حضور کارشناسان خانواده به منظور ترغیب زوجین به فرزندآوری برگزارشده است.
وی افزود: از 363 پایگاه بسیج در استان کردستان 90 تا از این پایگاه ها در این قضیه درگیر هستند و توانسته اند یک گروه هم کفویاب را تشکیل داده و 33 مورد ازدواج اسان را در این خصوص داشته ایم چرا که هدف از راه اندازی این کارگروه ،جلوگیری از افزایش سن ازدواج بود چون آنها با وجود داشتن موقعیت خوب برای ازدواج به دلیل پیدا نکردن هم کفو مناسب نمی توانستند ازدواج کنند لذا ما بر آن شدیم تا این کارگروه را در راستای کاهش سن ازدواج و حل مسایل و مشکلات ناشی از آن راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: از همین رو همواره کلاس ها و دوره های مشاوره خانواده، فرهنگ سازی مذهبی و اجتماعی برای زوجین و جوانان برای فرزندآوری و بیان پیامدهای کم فرزندی در مساجد و پایگاه های استان کردستان در حال برگزاری است.
وی با تاکید بر اینکه برای ترغیب زوجین به فرزندآوری نیاز به یک موج همگانی داریم، ابراز داشت: برای حصول نتیجه در این زمینه، نیاز به همکاری همگانی داریم.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان عنوان کرد: اقناع سازی، آگاه سازی و تولید محتوا از اقدامات اولیه در این مورد است که همه ی نهادها و ادارات موظفند با استفاده از ظرفیت نخبگان این مطالبات را داشته باشند.
وی اضافه کرد: لازم است همه به این باور برسیم که ایران باید همیشه نیروی جوان زیادی داشته باشد؛ چراکه اهداف بلندی را برای خود ترسیم کرده است.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
33 مورد ازدواج آسان با راه اندازی کارگروه هم کفویاب توسط پایگاه های بسیج
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو