معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

علت افزایش آمار کرونا در هفته گذشته/ میزان ذخیره واکسن

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت پاندمی کرونا در کشور پرداخت و در خصوص روند صعودی موارد ابتلا در هفته گذشته، توضیحاتی ارائه داد.
علت افزایش آمار کرونا در هفته گذشته/ میزان ذخیره واکسن
1401/04/11 - 20:14
تاریخ و ساعت خبر:
139775
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سعید کریمی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما، گفت: در حال حاضر ویروس کرونا از بین نرفته و مردم نباید ساده انگاری کنند.
وی افزود: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است‌. یکشنبه هفته گذشته میزان افزایش مراجعه به پنج هزار نفر رسیده که امروز این آمار کاهش پیدا کرده است و میزان بستری به ۳۵٠ عدد در روز رسیده است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: علت افزایش میزان مبتلایان این است که بیماری در کشورهای همجوار بیشتر است و میزان انجام تست‌ها در ایران بیشتر شده و به همین علت تعداد موارد شناسایی افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: میزان جواب کاذب هم در تست‌ها افزایش داشته و به همین دلیل آمار کرونا در این هفته زیاد شده بود و شرایط به نظر نمی‌رسد خطرناک و باعث نگرانی باشد.
کریمی گفت: تا کنون ۱۵٠ میلیون دوز واکسن تزریق شده که ۶۴ میلیون یک دوز، ۵۷ میلیون دو دوز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند و امروز بهترین زمان برای تکمیل واکسیناسیون است.
وی افزود: بعد از گذشت ۶ ماه ایمنی افت پیدا می‌کند. در ماه‌های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاح و بازگشایی مدارس و مراسم‌های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری، واکسیناسیون کرونا انجام شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، میزان ذخیره واکسن کرونا در کشور را ۵۰ میلیون دوز اعلام کرد و گفت: واکسن‌های تولید داخل، طبق قرارداد از آنها خریداری خواهد شد و مجوز صادرات برای تولید کنندگان داخلی نیز صادر شده است.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ویروس کرونا، سعید کریمی، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو