زن چرداولی با تلاش زمین بایر را آباد کرد

استان ایلام زنان موفق کارآفرینی زیادی دارد که سربازان جهاد اقتصادی محسوب می شوند ، افرادی که تانسته اند در این جبهه مهم و حیاتی به خوبی ایفای نقش کنند .یکی از این بانوان منور فتحی از ساکنان شهرستان چرداول است.
زن چرداولی با تلاش زمین بایر را آباد کرد
1401/08/23 - 11:43
تاریخ و ساعت خبر:
142984
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام - فاطمه نظری: در دوه ای که ما در تحریم ومشکلات اقتصادی هستیم زنانی جهادگرانه و با پشتکار و علاقه توانسته اند فعل خواستن را صرف کنند و در عمل به همه نشان دهند که می توانند در کنار امور خانه داری ،همسرداری و فرزند داری یکی از بهترین کارآفرینان در جهاد اقتصادی باشند.
در همین راستا ما در استان ایلام معمولا به دنبال زنان موفق کارآفرینی هستیم که در این جهاد اقتصادی توانسته اند به خوبی ایفای نقش کنند و اکنون در شهرستان چرداول با بانوی آشنا شدیم که همه او را یک زن کارآفرین می شناسند خانم منور فتحی نیا بانوی 48 ساله است که در کنار همسرش مشغول خود اشتغالی است. ما در این مصاحبه از ایشان می خواهیم که بیشتر خود را معرفی کنند.
- لطفا خودتان را معرفی کنید.
منور فتحی نیا ۴۸ ساله اهل شهرستان چرداول استان ایلام هستم.
خانم فتحی نیا بانوی فعال و پرتلاش است که دوشا دوش همسرش مشغول به فعالیت است و یکی از اصلی ترین مشوقان او در امور کارآفرینی همسرش می باشد.
- فعالیت کارآفرینی را از چه سالی آغاز نمودید و بیشتر توضیح بدید که در چه زمینه های فعالیت می کنید؟
تقریبا الان شش سال است مشغول هستم . من در زمینه باغداری ، پرورش مرغ خانگی و خشک کردن سبزهای معطر مشغول به فعالیت هستم
بانو فتحی نیا در مورد ایده اولیه کار این چنین بیان می کنند: در اطراف خانه ما یک زمین بایری بود که تصمیم گرفتم آن را آباد کنم با همسرم در مورد ایجاد یک باغ صحبت کردم ایشان استقبال کردند و خودشان یکی از مشاورین و مشوقین من شدند الان در باغ کوچک من درخت های انگور،سیب ، پسته، گلابی و خیلی درخت های دیگر می باشد .
بعد از مدتی تصمیم گرفتم در کنار باغداری از زمین نهایت بهره بردای را داشته باشم و شروع کردم به کاشت سبزی های معطردر زمین باغ، که خدا رو شکر این سبزی ها به خوبی رشد کردند چون ارکانیک بودند مزه و طعم خیلی خوبی داشتند. ابتدا به صورت خام می فروختیم ولی زمانی که مشتریان زیادی پیدا کردم شروع کردم به خشک کردن و بسته بندی کردن آنها که الحمدالله فروش خیلی خوبی داشته ام.
درانتهای باغ خانم فتحی نیا یک اتاقک کوچک بود که صدای مرغ و خروس از اون می آمد از خانم فتحی نیا خواستم که یک توضیحی در مورد آن داشته باشند.
ایشان بیان کردند: در کنار باغداری و کاشت سبزی های معطر شروع به پرورش مرغ خانگی کردم که الان نزدیک به 50 مرغ خانگی دارم که تصمیم دارم تعداد آنها را افزایش دهم ولی فعلا به دلیل نداشتن جا و امکانات فعلا در همین حد بسنده کردم.
خانم فتحی نیا با استفاده از یک زمین بایر اطراف خانه خود توانسته است برای 8 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند و از مسئولین دولتی و بسیج سازندگی سپاه شهرستان انتظار دارد که در این زمینه کارآفرینی به او کمک کنند تا بتوانند هم پرورش مرغ خانگی رو افزایش دهد و هم تعداد زیادی درخت میوه در باغ خود بکارد.
خانم فتحی نیا در مورد انتظار خود از مسئولین گفت: مشکلاتی که امسال گریبانگیر خیلی از باغداران بود کمبود آب بود. ما نیاز به یک موتور آب داریم تا بتوانیم از آب کم نهایت بهره برداری را داشته باشیم و در اینجا نیازمند همکاری مسئولین برای دادن یک وام هستیم.
پس ما می توانیم نتیجه بگیریم که با علاقه و پشتکار می توان یک زمین خشک و بایر را آباد کرد و علاوه بر خود برای چند نفر دیگر شغل ایجاد کرد فقط نیاز به همت و تلاش مضاعف دارد.
من تشکر می کنیم از خانم فتحی نیا بخاطر وقتی که در اختیار ما گذاشتند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زن چرداولی با تلاش زمین بایر را آباد کرد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو