نخبه جوان سلماسی موفق شد ،

طراحی و ساخت برچسب هوشمند تشخیص فساد مواد غذایی بر پایه نانو الیاف

طرح «طراحی و ساخت برچسب هوشمند تشخیص فساد مواد غذایی بر پایه نانو الیاف» بعنوان طرح برتر هشتمین نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری استان آذربایجان غربی برگزیده شد.
طراحی و ساخت برچسب هوشمند تشخیص فساد مواد غذایی بر پایه نانو الیاف
1401/09/10 - 09:11
تاریخ و ساعت خبر:
143570
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آذربایجان غربی : طرح «طراحی و ساخت برچسب هوشمند تشخیص فساد مواد غذایی بر پایه نانو الیاف» بعنوان طرح برتر هشتمین نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری استان آذربایجان غربی برگزیده شد.

این طرح دارای گواهی ثبت اختراع داخلی و بین المللی است که توسط فاطمه اظهری و یگانه خزایی از نخبگان بسیجی فعال در مرکز رشد شهید سالمی شهرستان سلماس ارایه گردیده است.

فاطمه اظهری نخبه جوان سلماسی در خصوص طرح می‌گوید: کیفیت مواد غذایی حساس به لحاظ فساد پذیری در چرخه بسته بندی و توزیع بسیار متغیر بوده و اغلب با کاهش کیفیت مواد غذایی همراه است در نتیجه کنترل کیفیت مواد غذایی با استفاده از سیستم‌هایی که بتواند اطلاعات کافی و مهمی را برای تعیین بهتر کیفیت محصول از مراحل بسته بندی، حمل و نقل، انبارداری تا مرحله توزیع برای مصرف کننده فراهم کند امری مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: در پروژه تحقیقاتی حاضرسعی بر این بوده است با طراحی و ساخت نانوحسگرهای شناساگر حساس به pH، با استفاده از روش الکتروریسی بتوان همزمان با شروع زمان فاسد شدن مواد غذایی و آغاز متابولیسم‌های حاصل از رشد و فعالیت میکروبی که منجر به تغییر pH مواد غذایی حساس از جمله فراورده های گوشتی می شود را از طریق تغییر رنگ برچسب هوشمند تعبیه شده بر روی کاغذ بسته‌بندی در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد.

این نخبه جوان سلماسی گفت: این برچسب‌ها شرایط و وضعیت غذای بسته بندی شده را بررسی کرده و اطلاعاتی را در مورد کیفیت مواد غذایی بسته بندی شده در ضمن انبارداری، توزیع و فروش در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طراحی و ساخت برچسب هوشمند تشخیص فساد مواد غذایی بر پایه نانو الیاف
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو