مترو به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌رسد

رییس شورای شهر تهران از رسیدن مترو به نمایشگاه بین‌المللی خبر داد.
مترو به نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌رسد
1398/03/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
33936
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محسن هاشمی ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی که اداره جلسه را به امینی - نایب رییس شورا - سپرده بود با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز یک فوریت لایحه تعدیل تعرفه عوارض شهرسازی به شورای شهر آمد و یک فوریت آن به تصویب رسید.
وی با بیان این‌که لایحه تعرفه‌های شهرسازی در بهمن‌ماه به تصویب رسیده بود، گفت: از آنجایی که برای تعیین نرخ عوارض یک فرمول وجود دارد، ما نرخ عوارض را براساس دفترچه معاملاتی و نرخ املاک در مناطق مختلف به تصویب رسانده بودیم اما از آنجایی که عدد P در فرمول تعیین نرخ عوارض از سوی دولت تصویب می‌شود، نگران بودیم که مبادا این نرخ‌ها افزایش یابد که همین‌طور هم شد و دولت نرخ P را بالا برد و همین مساله سبب شد که عوارض ساختمانی در تهران افزایش یابد و حالا لایحه‌ای را در مورد تعدیل این نرخ از سوی شهرداری تهران دریافت کرده‌ایم.
رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که این لایحه برای بررسی بیشتر به دو کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی افراد این عوارض را پرداخت کرده و پروانه گرفته‌اند پس تکلیف آنها چه می‌شود، اظهار کرد: در مورد این افراد نیز چاره‌اندیشی می‌شود و نباید عوارض بالا برود چرا که ممکن است حق افراد به‌خصوص در مناطق جنوبی شهر ضایع شود.
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود مترو به نمایشگاه بین‌المللی می‌رسد، گفت: از گذشته قرار بود انشعابی از یکی از خطوط مترو داشته باشیم که ابتدای ولنجک، نمایشگاه بین‌المللی، برج‌های آتی‌ساز را تحت پوشش قرار دهند.
رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که هزینه این انشعاب را چه کسی پرداخت می‌کند، توضیح داد: آن موقع قرار بود در نمایشگاه بین‌المللی مجتمع ایستگاهی ساخته شود که هم هزینه ساخت مترو را بدهند و هم سودآور باشد.
وی در خصوص سرانجام بررسی آیین‌نامه اجرای شورایاری‌ها که بررسی آن زمان‌بر شده است، اظهار کرد: زمان‌بر شدن بررسی آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها و پیشنهادات زیادی که از سوی اعضای شورا ارائه می‌شود بیش از گذشته اهمیت جلسات هم‌اندیشی را نشان می‌دهد چرا که اگر این بحث‌ها قبلا انجام می‌شد آماده‌تر می‌شدیم و این مساله بهتر بود.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شورای شهر,تهران,محسن هاشمی,مترو,خط هفت,نمایشگاه بین المللی,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو