سوئیس و انگلیس در پایین فهرست کشورهای‌ "خانواده دوست"

براساس مطالعه اخیر یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد)، سوئیس و انگلیس جزو کشورهایی هستند که پایین‌ترین امتیاز را در فهرست حمایت از خانواده در بین کشورهای اروپایی کسب کرده‌اند.
سوئیس و انگلیس در پایین فهرست کشورهای‌
1398/03/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
33937
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - براساس مطالعه اخیر یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد)، سوئیس و انگلیس جزو کشورهایی هستند که پایین‌ترین امتیاز را در فهرست حمایت از خانواده در بین کشورهای اروپایی کسب کرده‌اند.
به گزارش ایسنا،‌ بنا بر مطالعه‌ای که یونیسف در ۴۱ کشور توسعه‌یافته انجام داده، جامعه سوئد در میان جوامع اروپایی از بهترین ساختارها و شرایط برای حمایت از خانواده برخوردار است.
در لیستی که یونیسف، نهاد اجتماعی سازمان ملل متحد در حمایت از کودکان، ارائه کرده است سوئد در مقام اول قرار گرفته و پس از آن کشورهای نروژ، ایسلند، استونی و پرتغال قرار دارند. آلمان نیز از نظر توجه به خانواده و موقعیت کودکان در مقام ششم قرار می‌گیرد.
همچنین در پایان این فهرست کشورهای سوئیس، یونان، قبرس، انگلیس و ایرلند جای گرفته‌اند.
هنریتا فور، مدیر اجرایی بنیاد یونیسف می‌گوید: ما به دولت‌هایی نیاز داریم که به والدین در ایجاد فضایی شایسته برای رشد و تربیت کودکان کمک کنند.
یونیسف طرفدار آن است که پدر و مادر حداقل برای شش ماه از هر فشار و تعهدی آزاد باشند تا خود را یکسره وقف نگهداری از کودک کنند. افزون بر این هر کودک باید از بدو تولد تا سن مدرسه از توجه کافی و پرستاری شایسته برخوردار باشد.
به گزارش دویچه‌وله، کارشناسان در این بررسی برای مقایسه وضعیت ۴۱ کشور ثروتمند جهان به آمارها و داده‌های سال ۲۰۱۶ مراجعه کرده‌اند.
آنها به زمان مرخصی با حقوق پدر و مادر پس از تولد بچه توجه داشته، در عین حال امکانات پرورش کودکان زیر سه سال و سپس کودکان سه تا شش سال را مورد توجه قرار داده‌اند.
در ساماندهی مدرنِ پرورش نوزاد، نقش پدر به گونه‌ای چشمگیر افزایش یافته است. بنا به بررسی یونیسف در مورد تنها یکی از شاخص‌های ارزیابی در فهرست فوق باید گفت که در سوئد ۳۵ هفته مرخصی تمام حقوق برای والدین در نظر گرفته می‌شود که حدود ۱۱ هفته آن به پدران تعلق می‌گیرد.
همچنین در این کشور حدود نیمی از کودکان زیر سه ساله به مهد کودک می‌روند. حدود ۹۷ درصد کودکان بین سه تا شش ساله می‌توانند جایی در کودکستان داشته باشند.
بنا به مطالعات در آلمان والدین از ۴۳ هفته مرخصی برخوردارند که تنها ۷ / ۵ هفته آن به پدر تعلق می‌گیرد. حدود یک سوم کودکان زیر سه ساله از مراقبت تمام‌وقت برخوردارند. حدود ۹۲ درصد بچه‌های ۳ تا ۶ ساله به کودکستان می‌روند.
طبق این گزارش استونی با ۸۵ هفته مرخصی با حقوق کامل به لحاظ حمایت از مادران در بالاترین رده است. پس از آن کشورهای مجارستان (با ۷۲ هفته) و بلغارستان (با ۶۱ هفته) قرار دارند.
براساس گزارش یورونیوز، در این فهرست همچنین تاکید شده که هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته بالاترین رتبه را در تمام شاخص‌های مورد مطالعه از آنِ خود کند و این نشان می دهد که هنوز فضای زیادی برای بهبود شرایط حمایت از خانواده حتی در کشورهای موسوم به "خانواده دوست" نیز وجود دارد.
به علاوه در این جدول در بین کشورهای خارج از اروپا، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که در سطح ملی حق مرخصی با حقوق برای زایمان و پرورش کودک را در قوانین سراسری تضمین نکرده است. در عین حال ژاپن بهترین رتبه را از نظر حق مرخصی زایمان برای والدین کسب کرده و برای پدران حدود ۳۰ هفته مرخصی در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مطالعات,خانواده دوستی,انگلیس,والدین,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو