«نقطه متمایز» رامبد جوان که صدای مردم را درآورد/ چالشی که سلبریتی‌ها و سیاسیون گرفتار آن هستند

«نقطه متمایز» افکارعمومی را به انتقاد وادار می سازد. نقطه متمایز به تناقضی که مردم میان ادعاها و شعارها و اعمال افراد می بینند، گفته می شود. این روزها نقطه متمایز رفتار یکی از سلبریتی‌ها در وطن دوستی باعث انتقاد جدی افکارعمومی شده است.
«نقطه متمایز» رامبد جوان که صدای مردم را درآورد/ چالشی که سلبریتی‌ها و سیاسیون گرفتار آن هستند
1398/03/28 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
33945
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد: «نقطه متمایز» افکارعمومی را به انتقاد وادار می سازد. نقطه متمایز به تناقضی که مردم میان ادعاها و شعارها و اعمال افراد می بینند، گفته می شود. این روزها نقطه متمایز رفتار یکی از سلبریتی‌ها در وطن دوستی باعث انتقاد جدی افکارعمومی شده است. فردی که در رسانه ملی از وطن دوستی صحبت می کند وقتی برای تولد فرزندش به کانادا سفر می کند، قطعا مورد انتقاد عامه مردم قرار می گیرد.
البته برخی سعی دارند با بیان اینکه افراد زندگی خصوصی خود را دارند مردم را از قضاوت در این خصوص بازدارند. اما برخی نیز مطرح می کنند که به بهانه حوزه خصوصی نمی توان مسئولیت اجتماعی را انکار کرد. خصوصا در مورد افرادی که با همین وجهه اجتماعی‌شان زندگی می کنند و موقعیتی که کسب کرده اند باعث ثروت و قدرتشان شده است.
البته در این خصوص تنها نباید به سلبریتی‌ها که زندگی‌شان بیشترعیان و در پیشگاه دیدگان مردم قرار دارد‌، انتقاد کرد گاها برخی از سیاسیون هستند که شعارها و رفتارشان در گذشته و حال با زندگی خصوصی‌شان همخوان نیست و همین امر سبب پررنگ شدن نقطه متمایز شعارهایشان و متعاقب آن انتقاد افکارعمومی شده است. به عنوان مثال سیاستمداری که در گذشته به جهت مقابله با سیاست های آمریکا چهره شده است و حالا فرزندش در این کشور تحصیل می کند در چنین موقعیتی قرار دارد.
در همین رابطه، انتقادات مداوم به «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور سبب شد که وی به موضوع اقامت و تحصیل پسرش در آمریکا پاسخ دهد. ابتکار که از جمله دانشجویان خط امام بود که در حادثه تسخیر سفارت آمریکا در تهران نقش داشت و به «خواهر مری» سخنگوی دانشجویان معروف بود بعد از مدتی به عنوان یک مدیر اصلاح طلب و لیبرال مسلک در آمد.
وی یکبار در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» به مجری گری «رضا رشیدپور» حاضر شد و در پاسخ به این سئوال که «اگر آمریکا بد است چرا برای ما مردم بد است و مقامات مسئول خیلی هاشان در آمریکا در حال تحصیل هستند» گفت:«آمریکا در بحث تحصیلات و کار خیلی ها انتخاب می کنند و در آنجا به تحصیل مشغول می شوند. بالاخره از لحاظ علمی ما باید خیلی توانمندی ها را برای کشورمان داشته باشیم. خیلی از مسئولان ما در آمریکا و اروپا در خوانده‌اند؛ یعنی هیچ اشکالی ندارد. نه اشکال سیاسی دارد، نه اشکال شرعی دارد. بچه ها ممکن است خودشان حق انتخاب داشته باشند. ممکن است اگر فردی به سن 25 الی 30 سالگی می رسد خودش حق انتخاب دارد و شما نمی توانید به دلیل اینکه مقام و مسئول هستید جلوی حق انتخاب فرد را بگیرید. ولی این مسئله با سیاست های خصمانه آمریکا در دنیای امروز ارتباط ندارد.»
از این رو موضوع نقطه متمایز یک پدیده اجتماعی است که این روزها به چالش جدی افراد مشهور کشورمان جدی بدل شده است. صداقت امری است که مردم تنها در گفتار آنرا جستجو نمی کنند بلکه بیشتر درون رفتار یکدیگر به کندوکاو آن می پردازند. از این رو با حرف درمانی نمی توان نیاز جامعه به صداقت عمومی را برآورده کرد. عدم صداقت عمومی هم کم کم سبب ساز بی اعتمادی اجتماعی می شود که این روند مضمحل کنند ارتباط اجتماعی را دچار مشکل می کند. از این جهت نباید از موضوع نقطه متمایز افراد مشهور به سادگی رد شد و با تعابیر من درآوردی مانند نباید در زندگی خصوصی افراد دخالت و آنها را قضاوت کرد، صورت مسئله را پاک کرد. از سوی دیگر همانطور که نمی شود جلوی یک موج بلند را گرفت جامعه را نمی‌توان برای نقص در رفتار و گفتارمان از قضاوت بازداشت. بنابراین افراد مشهور بایستی در کنترل رفتار و گفتارشان بیشتر دقت نظر داشته باشند تا اینکه جامعه را مورد نکوهش قرار دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رامبد جوان، نگار جواهریان، زایمان، کانادا، نقطه متمایز، چالش سبلریتی ها، سیاسیون
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو