ارباب: در کاراته هم دختران با غیرت داریم/ جعفری زاده با مصدومیت تاریخ ساز شد

سرمربی کاتای تیم ملی بانوان گفت: همه باید بدانند در کاراته هم دختران با غیرتی را داریم که بخواهند آبروی کاراته کشورمان را در بدترین شرایط حفظ کنند.
ارباب: در کاراته هم دختران با غیرت داریم/ جعفری زاده با مصدومیت تاریخ ساز شد
1398/04/31 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34366
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تیم ملی کاتای تیمی بانوان با ترکیب الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده، شادی جعفری زاده و با هدایت فرخناز ارباب عنوان نایب قهرمانی در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند. در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شادی جعفری زاده با زانوی مصدوم علی رغم مخالفت پزشکان وارد تاتامی شد و در نهایت با کمک دو کاتا روی دیگر موفق شدند به فینال مسابقات راه پیدا کنند، اما شدت مصدومیت پای نماینده کشورمان باعث شد تا پزشکان اجازه ندهند این تیم در فینال مسابقات حضور پیدا کند.
فرخ‌ناز ارباب در گفت‌وگو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که از عملکرد تیم ملی کاتای بانوان در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا آیا راضی بودید یا خیر، گفت: با تمام اتفاقاتی که در ازبکستان برای یکی از بازیکنان ما رخ داد، اما من از نتایج کسب‌شده راضی هستم. تیم کاتای بانوان که راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد به خاطر اینکه جایگاهی در رنکینگ المپیکی ندارد، در المپیک نیز حضور نخواهد داشت و اینکه ورزشکاران ما در کاتا خیلی زحمت می‌کشند، اما کم‌رنگ دیده می‌شوند. خوشبختانه به لطف حمایت مسئولان فدراسیون در اعزام‌ها بچه‌های ما حضور دارند و این دلگرمی بزرگی برای کاتا است.
وی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی برای شادی جعفری‌زاده پیش از آغاز مسابقات رخ داده که زانوی او دچار مصدومیت شد، گفت: دو روز قبل از اینکه مسابقات قهرمانی آسیا شروع شود ما در سالن تمرین حضور داشتیم تا بچه‌ها از لحاظ بدنی افت نداشته باشند. وقتی در کاتای تیمی، کاتاروها تمرینات خود را پیگیری می‌کردند، یکی از نمایندگان تیم ملی کاتا با مصدومیت مینیسک روبرو شد و دیگر قادر به بلند شدن از روی تاتامی نبود. مسئولان فدراسیون هم در سالن مسابقات حضور داشتند. حتی وقتی ورزشکار ما می‌خواست از روی تاتامی بلند شود به دلیل شدت درد توانایی بلند شدن را نداشت. در نهایت شادی جعفری‌زاده را با برانکارد راهی بیمارستان کردند. در عکسی که از پای شادی جعفری‌زاده گرفته شد مشخص شد مینیسک پای وی بین غضروف گیر کرده و در صورت وارد کردن فشار او دچار پارگی مینیسک می‌شود. به همین دلیل هیچ راهی برای حل این مشکل وجود نداشت و طبق توصیه پزشکان؛ تصمیم بر این شد که پای او را دو هفته گچ بگیرند. پزشکان به همین دلیل اجازه مسابقه دادن به شادی جعفری‌زاده را نداند.
سرمربی کاتای تیم ملی بانوان در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با توجه به اینکه تیم کاتای بانوان در سال گذشته در اردن عنوان سومی را کسب کرده بود، بچه‌ها به خاطر اعزام‌ها و هزینه‌هایی که شده بود و حمایت اسپانسرها، دوست داشتند امسال در ازبکستان نتیجه‌ای بهتر نسبت به سال قبل کسب کنند، اما این آسیب‌دیدگی باعث شد شادی جعفری‌زاده از هدفش دور شود. متاسفانه آسیب‌ دیدگی باعث شده بود او کاملا روحیه خود را از دست بدهد. خیلی نگران بود که نمی‌تواند مسابقه دهد. پس از بازگشت به هتل او خیلی ناراحت بود. همه ما در تلاش بودیم تا جعفری‌زاده بتواند مسابقه دهد چون مسیر زیادی را برای مسابقه این تیم طی کرده بود، اما متاسفانه شرایط پای او اجازه این کار را نمی‌داد. حتی رئیس فدراسیون کاراته با جعفری‌زاده صحبت کرد و او تاکید می‌کرد سلامتی ورزشکار از همه چیز مهم‌تر است، اما جعفری‌زاده تاکید می‌کرد که می‌خواهد مسابقه دهد. او مدام می‌گفت: چون تلاش زیادی کرد‌ه‌ام و وقتی زیادی گذاشته‌ام باید مسابقه بدهم. سرانجام بعد از همفکری‌ای که داشتیم تصمیم نهایی را گرفتیم. در نهایت با آرامشی که رئیس فدراسیون به ما منتقل کرد تصمیم گرفتیم پای ورزشکار را یک مقدار خم نگه داریم و سپس زانوی او را فیکس کنیم. حتی مربیان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، کنار ما حضور داشتند و نگران شرایط جعفری‌زاده بودند، همه می‌گفتند او با این پا نباید مسابقه دهد اما غیرت او باعث شد تا تاریخ‌ساز شود.
سرمربی کاتای تیم ملی بانوان در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما شب قبل از مسابقه به این فکر می‌کردیم چه کاری را باید انجام دهیم تا این ورزشکار با این همه زحمت و تلاشی که کرده وارد تاتامی شود. دعا خواندیم و توکل کردیم به خدا تا وقتی وارد زمین می‌شود مشکلی برای او پیش نیاید. با او و هر دو هم‌ تیمی صحبت کردیم. شکل اجرای کاتا را تغییر دادیم. جاهایی که در اجرای کاتا مکث وجود داشت، آن را یک مقدار طولانی‌تر کردیم. خیلی چیزها را تغییر دادیم تا آنچه که داور دوست دارد را اجرا کنیم. به بچه‌ها گفتیم در طول اجرای کاتا قدرت بالاتنه را بیشتر کنید. جوری دست‌های خود را قوی بزنید که بیشتر در چشم باشید. البته ما در جدول سختی هم قرار داشتیم. ویتنام، هنگ‌کنگ در کاراته‌وان‌های قبلی حضور داشتند و مدال هم کسب کرده بودند اما به کمک خدا و همت این بچه‌ها توانستیم با اجرای خوب کاتا در گروه خودمان بیشترین امتیاز را بگیریم. من دوست دارم همه بدانند در کاراته هم دختران با غیرتی را داریم که بخواهند آبروی کاراته کشورمان را در بدترین شرایط حفظ کنند.
وی در پایان صحبت‌های خود، افزود: به هر حال تیم ما وارد مرحله فینال شد، اما دکتر مسابقات وقتی که دید ورزشکار ما در حال گرم کردن است، اجازه نداد ورزشکار ما به دلیل آسیب‌دیدگی ادامه دهد. پای جعفری‌زاده خیلی ورم کرده بود و دیگر نمی‌توانست ادامه دهد. البته شادی جعفری‌زاده بازهم تاکید می‌کرد می‌خواهیم ادامه دهیم، اما دکتر مسابقات اجازه ادامه دادن را به او نداد.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌س

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ارباب، سرمربی کاتا، تیم ملی بانوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو