آدرس غلطی که سند ۲۰۳۰ در آموزش جنسی کودکان می دهد

فوبیای اجتماعی و بلوغ زودرس مشکلات آموزش جنسی به کودکان

موضوعی که در آموزش سریع جنسی به کودکان مورد غفلت تمام قرار گرفته است، ایجاد همان نگاه منفی است که در این نوع آموزش ها بهانه و استدلال می شود. درواقع با آموزش جنسی به کودکی که هنوز پذیرای چنین آموزش هایی نیست و آمادگی لازم برای پذیریش چنین موضوعی ندارد بیشتر کودک و فضای ذهنی و رشد وی را وارد یک فضای آلوده جنسی غیر ملزوم می کنند.
فوبیای اجتماعی و بلوغ زودرس مشکلات آموزش جنسی به کودکان
1398/05/27 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34662
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: نحوه آموزش به کودکان از جمله موارد حساس و حائز اهمیت است که بایستی با دقت بالا انجام گیرد. کودکان در مرحله یادگیری قرار دارند و هر چه به آنها فرا دهیم در شکل دهی شخصیت آینده آنان اثرگذار و حیاتی است. درواقع کودکان به مانند یک گل کوزه گری می مانند که بایستی برای اینکه به آنها سر و شکلی درست داده شود با دقت بسیار روی آنان کار شود و هر چه امروز در زندگی و محیط اطراف آنان اتفاق بیفتد قطعا در شکل گیری شخصیت آنان در دوران بلوغ تاثیرگذار است.

در آموزه های دینی اسلام به موارد خاصی از نحوه آموزش به کودکان و تربیت فرزندان اشاره شده است. اما حالا برخی از نسخه های غربی آموزش به کودکان ذیل سند ۲۰۳۰ توسط بعضی از افراد تبلیغ می شود که متاسفانه ظرافت‌های فرهنگی و خصوصا آموزشی را مد نظر و مورد توجه قرار نمی دهد.

در گذشته حتی در کشورهای غربی آموزش جنسی به کودکان چندان پذیرفته شده نبود. حتی برای اینکه ذهن کنجکاو کودک ارضا شود به وی گفته می شد که لک لک ها بچه ها را می آورند و از همین منظر یک خاطره شیرین کودکی برای آنان در ذهنشان جای می گرفت که بعدها بزرگتر و بالغ تر که می شدند خود به خود متوجه آموزش های جنسی می شدند.

اما سند ۲۰۳۰ به طور کاملا صریح و بی مقدمه قصد دارد آموزش های جنسی به افراد بدهد. از این روست که کتابی منتشر می شود در غرب که قصددارد به کودکان بیاموزد که لک لکی در کار نیست. متاسفانه این آموزش ها با یک دیدگاه منفی آزار جنسی همراه است. بدین معنا که افرادی در غرب هستند که آموزش جنسی به کودکان را با موضوع ترس از آزار جنسی و جلوگیری از آن توجیه می کنند. این در شرایطی است که متاسفانه در این نوع نگاه انحرافی خانواده ها و نگهداری والدین از فرزندان برای اینکه بتوانند رشد کنند، به طور کل نادیده گرفته شده است.

درواقع در طبیعت نیز این وظیفه والدین است که از فرزندان خود تا به جایی که باید نگهداری کنند و بعد از مدتی که فرزندانشان توانستند قدرت و توان لازم برای نگهداری از خود را به دست بیاورند نقش والدین کمتر و کمر نگ تر می شود.

متاسفانه این نقش محوری و سنتی خانواده‌ها در این نوع طرز نگاه انحرافی غربی نادیده انگاشته می شود . موضوع دیگری که در این بین بایستی به آن توجه کرد و در آموزش سریع جنسی به کودکان مورد غفلت تمام قرار گرفته است، ایجاد همان نگاه منفی است که در این نوع آموزش ها بهانه و استدلال می شود. درواقع با آموزش جنسی به کودکی که هنوز پذیرای چنین آموزش هایی نیست و آمادگی لازم برای پذیریش چنین موضوعی ندارد بیشتر کودک و فضای ذهنی و رشد وی را وارد یک فضای آلوده جنسی غیر ملزوم می کنند.

موضوع اینجاست که این آموزش بی محابا و بی پروا یک نگاه آلوده و منفی بیمارگونه ای به کودکان انتقال می دهد که گویی دنیا قرار است به او لطمه بزند و مسائل جنسی وی پاشنه آشیل و نقطه ضعف وی است.

متاسفانه در شخصیت سازی این کودکان نوعی گریز از اجتماع به خاطر ضعفی که در درون خود می بینند بوجود می آید و نگاه سکسی و کثیفی را به کودکان انتقال می دهد که نگاه پاک و عاشقانه را از وی می گیرد. متاسفانه این کودکان با یک نوع فویبا و ترس از اجتماع درگیر می شوند.

پس از دوران کودکی نیز دوران نوجوانی و چالش های بلوغ جنسی فرا می رسد اما چون کودک خود به خود زودتر وارد این فضا شده است با نوعی بلوغ زودرس ذهنی روبرو می شود. مشکلاتی که خصوصا در دختران در این زمینه بوجود می آید یکی از عوارض چنین نگاه انحرافی به تربیت کودکان است. اینکه به کودک آناتومی بدنش را یاد بدهیم و بگوییم بدنش مال خودش است و باید از آن محافظت کند، که در آموزه های این روش نامعقول غربی وجود دارد قطعا ذهن کودکان را دچار آشفتگی و تولید سئوال های متعددی می کند که نه کودک مهیای پذیریش چنین روندی است و نه والدین و اجتماع آماده پاسخ گویی به این سئوالات است.

به نظر می رسد در اینجا بایستی نقش خانواده ها در محافظت از کودک را بیشتر مورد تاکید قرار دهیم و از سوی دیگر باید اجازه دهیم که کودکان به فراخور سن و سال خود محیط پیرامونشان را تجربه کنند. قطعا هیچ کسی تماشای فیلم های ترسناک را برای کودکان تجویز نمی کند در خصوص مسائل آموزش جنسی و ... در تحریک ذهن کودکان در این زمینه نیز نباید عجله کرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سند2030، آموزش جنسی، کودکان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو