از درگذشت سحر خدایاری تا اثبات بی کفایتی زنان مجلس شورای اسلامی/ سلبریتی های بی سوادِ بی پروا، پاشنه آشیل فضای مجازی ایران

باید از پروانه سلحشوری پرسید:« اگر براستی در زمینه احقاق حقوق زنان در جامعه اجحافی صورت گرفته است و بنابر قول شما مردان برای زنان تکلیف معین می کنند» آیا این از بی عرضگی و بی کفایتی شما زنان مجلس نیست که طی سه سال اشغال کردن کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای فراکسیون زنان و خانواده ،هیچ قدم مثبتی برای جامعه زنان مسلمان برنداشته اید؟
از درگذشت سحر خدایاری تا اثبات بی کفایتی زنان مجلس شورای اسلامی/ سلبریتی های بی سوادِ بی پروا، پاشنه آشیل فضای مجازی ایران
1398/06/20 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
34971
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - منیره غلامی توکلی : خودسوزی و مرگ دختر جوانی که به استناد صحبت های خانواده اش دچار بیماری روانی بوده است در فضای مجازی و به تبع در فضای حقیقی جامعه، بازخوردهای زیادی داشته است. هیاهویی که به نظر می رسد، مشتی اراذل و اوباش تویئتری و اینستاگرامی بر طبل آن می کوبند! در حالی که دغدغه ای جز مخدوش کردن چهره نظام و قوه قضاییه ندارند.

این دست مسائل، زمانی تأسف برانگیزتر می شود که چهره های سیاسی به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بدتر از آن اعضای فراکسیون زنان و خانواده، شبیه به لیدرهای این قضیه وارد عمل شده و به بدترین صورت ممکن بر فضای حقوقی زنان در جامعه اسلامی تاخته و با ندیده انگاشتن مشکلات اصلی آنان که حتی قدمی برای برطرف کردنش بر نداشته اند، واویلای اجحاف به حقوق زنان در راستای نرفتن شان به ورزشگاه سر می دهند و به دنبال تهییج افکار عمومی به ویژه قشر خاکستری برای رسیدن به اهداف دیگری می شوند.
افرادی چون "علی مطهری" و "پروانه سلحشوری" را می توان از این دست نمایندگانی دانست که به شدت بر این موضوع که « هدف وسیله را توجیه می کند» اعتقاد داشته و خودسوزی این دختر جوان بیمار که منجر به فوتش نیز شده است را وسیله ای برای زیر سؤال بردن فضای حقوقی زنان جامعه و فضای حاکم بر قوه قضاییه کرده اند.
این در حالی است که باید از پروانه سلحشوری پرسید:« اگر براستی در زمینه احقاق حقوق زنان در جامعه اجحافی صورت گرفته است و بنابر قول شما مردان برای زنان تکلیف معین می کنند» آیا این از بی عرضگی و بی کفایتی شما زنان مجلس شورای اسلامی نیست که طی سه سال اشغال کردن کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای فراکسیون زنان و خانواده نه تنها هیچ قدمی برای جامعه زنان مسلمان برنداشته اید بلکه با سعی در تغییر ذائقه زنان به دنبال جا به جا کردن مطالبات به حق آنان با امیال فمنیستی خود بوده و در این مسیر حتی به کودکان، زنان سرپرست خانوار، زنان شاغل، دختران جویای کار، دخترانی که ازدواج شان به تأخیر افتاده است و ... نیز رحم نکرده اید!.
به نظر می رسد علی مطهری از زمانی که به دنبال تطهیر چهره فتنه گران و تلاش در جهت رفع حصر آنان داشته است و در این زمینه ناکام باقی مانده در هر اتفاقی به دنبال زیرسؤال بردن قوه قضاییه و حتی نیروی انتظامی است و در این زمینه ضمن تأیید غیرقانونی بودن کار خاطیان به جای زندان و حصر و .. به دنبال حل مسائل با گفتمان سازی است! که این هم جای بحث دارد.
اما در این میان اگر درصدی هم بتوان اظهارنظر های سیاسیون را برتابید، هضم کردن دخالت های بی جای تعدادی سلبریتی بی سواد من جمله "امیرمهدی ژوله"، "مهناز افشار"، "علی کریمی" و "بهنوش بختیاری" که هر کدام سابقه ای تأمل برانگیز در فتنه گری و آشوب های اجتماعی با ارائه تحلیل های ناقص و حتی اشتباه دارند، نابخشودنی است!

مثلا "امیرمهدی ژوله" با هتک حرمتی که نسبت به مادران ایرانی داشت، چقدر می تواند بی پروا باشد که باز هم در مسائل زنان که در آن حتی به اندازه یک اظهارنظر درست هم اطلاعاتی ندارد، سخن سُرایی کند! یا "مهناز افشار" با قلمی که به خون طلبه جوان و بی گناهی آغشته است، باید عطای فضای مجازی و اظهار نظر در آن را به لقایش ببخشد اما به نظر می رسد سودی که از این بازار مکاره می برد پای او را همچنان بند کرده است! و همچنان فتنه گری می کند؛ " بهنوش بختیاری" هم با سر به هوا بودن و لوده گری هایش همچنان خبر ساز است و این بار نیز بدون دقت در درستی و نادرستی شرح یک واقعه نه تنها آن را مطرح کرده و انتقاد می کند بلکه به طرز عجیبی « آیسان » ترنسی که مدتی قبل خودش با او مصاحبه داشته را درون قبر می گذارد و اصلا هم به پیام های « من زنده ام » او توجه نمی کند!
به هر حال روی سخن در این نوشته با افرادی است که اتفاق دردناک خودسوزی دختری بیمار را برای رسیدن به اهداف خود علم کرده و درست زمانی که باید در کنار خانواده داغ دیده او قرار بگیرند و آلام این خانواده را کم کنند، حاشیه سازی ها و دروغ پراکنی های خود را چون نمکی بر زخم های این خانواده پاشیده و با آبروی آنها و دختر مرحوم شان بازی می کنند.
این در حالی است که اگر این افراد اندکی در این واویلا سُرایی صادق بودند زمانی که « سحر » در بیمارستان بستری بود به عنوان نماینده زن مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده فراکسیون امید مجلس، به عنوان سلبریتی دغدغه مند حوزه زنان، به عنوان یک فوتبالیست قدیمی و .. به ملاقات او رفته و جویای روند درمانش می شدند نه اینکه درست شبیه کفتار آنقدر صبر کنند تا جان از بدن او رفته و بر پیکر و آبرویش بتازند!

به نظر می رسد باید باز هم تکرار کرد که «رفتن به ورزشگاه دغدغه اصلی زنان نیست» ! باید گفت که «بزرگ نمایی در موضوع ازدواج کودکان» مشکل اصلی جامعه زنان نیست! باید پرسید که پیگیری«بیمه زنان خانوار » به کجا رسید؟، باید پرسید که « بیمه زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین» به کجا رسید؟ فراکسیون زنان و خانواده مجلس پاسخ گو باشد در زمینه « تسهیل در ازدواج جوانان» چه کرده اند؟ در زمینه «فرهنگ حجاب و عفاف و افزایش جمعیت چه کرده اند» ؟ آیا این افراد که دغدغه مند حضور زنان در ورزشگاه ها برای دیدن بازی های مردانه هستند ، هیچ فکری به حال دستکش های پاره سمیرا رستمی دروازه بان فوتبال زنان ملوان بندر انزلی و عدم امکانات ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی زنان هستند؟ و این افراد چقدر خود و یا همسران و دختران خود را برای دیدن بازی های ورزشی زنان به ورزشگاه فرستاده اند که اینچنین برای رفتن زنان به ورزشگاه های مردانه یقه چاک می دهند؟.
با تمام این کاستی ها در عمل و دوگانگی در فتار کسانی که داعیه حقوق زنان دارند می توان به این نتیجه رسید که آنها حقوق زن را وسیله ای برای رسیدن به اهداف دیگری می کنند که این اهداف برای همگان شناخته شده است از کسب مجدد کرسی های مجلس شورای اسلامی تا چراغ سبز نشان دادن به آن ور آبی ها ... و این یعنی زنان و حقوق آنان را سیاست زده کردن که بدترین نوع پایمال کردن حقوق زن مسلمان ایرانی است به طوری این سؤال را ایجاد می کند که در حالی که سحر به شدت عصبانی بوده، چطور و چگونه چند لیتر بنزین فراهم می کند و دست به خودسوزی می زند؟ یا اینکه منظور پدر سحر از اینکه « تحت تاثیر برخی دوستانش اقدام به خودسوزی کرد» چه کسانی است؟در این صورت برخی از مدعیان، خود در مضن اتهام هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دختر آبی، حقوق زنان، وزشگاه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو