خانواده‌های شهدای مدافع حرم: افراد خاطی پروژه شهید زدایی را نمی‌بخشیم

اگر الان شهدا بودند، بسیاری از این پست‌های ریاستی و مدیریتی را عهده‌دار می‌شدند و دیگر جایی برای کسب پست مدیریتی برای مدیران فعلی نبود یعنی این مدیران ناکارآمد جایی در نظام اسلامی نداشتند.
خانواده‌های شهدای مدافع حرم: افراد خاطی پروژه شهید زدایی را نمی‌بخشیم
1398/06/28 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
35133
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - جوانان دهه هفتادی شهدا مدافع حرم پیرو شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند، آنان که مرزهای اسلامی را مرزهای میهن خود می‌دانند و هر کجا که این مرزها در تیررس دشمنان باشند برای دفاع از آن در خط مقدم نبرد حاضر می‌شوند.
حالا خانواده‌های شهدای مدافع حرم که فرزندانشان پیرو مکتب شهدای هشت سال دفاع مقدس بودند نیز دلشان به‌درد آمده است، مسوولانی که پایه‌های میز ریاست و مدیریت آنها با خون همین شهیدان ثابت و برقرار شده است، چرا باید نام آنها بر تابلوی شهرها و کوچه‌ها سنگینی بکند که شهرداری‌ها در نقاط مختلف شهر و کشور بخواهند با آبروی شهدا بازی کرده و آنان را دستمایه حاشیه‌ها و بازی‌های سیاسی و جناحی خود قرار دهند.
خبرنگار فارس در گفت‌وگو با تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم در این زمینه نظر آنها را جویا شده است
افراد خاطی را نمی‌بخشم
حکیمه غفوری، مادر شهید صادق عدالت‌اکبری با اشاره به اینکه در نگاه خوش‌بینانه این کار را به صورت اشتباه غیرعمدی تصور می‌کنم، گفت: در نگاه خوش‌بینانه تصور می‌کنم این یک اشتباهی بوده که رخ داده است.
این مادر شهید ادامه داد: موضوع مهم این است، هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد که انکار کند ایران اسلامی در سایه خون شهدای گرامی این سرزمین است که امنیت دارند. مسوولان متوجه این امر هستند که پایه‌های میز ریاستی و مدیریتی آنها بر پایه خون‌های شهدا ثابت و استوار است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در نگاه دوم اگر این موضوع یک کار عمدی باشد من به شخصه به عنوان مادر یک شهید به هیچ عنوان از افراد خاطی گذشت نمی‌کنم و آنها را نمی‌بخشم، تاکید کرد: برای همین است که می‌گویم شاید اشتباهی رخ داده و دیگر تکرار نمی‌شود.
غفوری با اشاره به اعتراض‌های شدید شهروندان در مقابل اقدام شهرداری در حذف عبارت «شهید» از تابلو کوچه‌ها و معابر گفت: این موضوع تلنگری برای مسوولان است تا بعد از این چنین اشتباهات فاحشی را مرتکب نشوند،اگر الان شهدا بودند بسیاری از این پست‌های ریاستی و مدیریتی را عهده‌دار بودند و دیگر جایی برای کسب پست مدیریتی برای مدیران فعلی نبود یعنی این مدیران ناکارآمد جایی در نظام اسلامی نداشتند.
خدا خون بهای شهید است/مواظب نفوذی‌ها باشید
مادر شهید عدالت‌اکبری با تاکید بر اینکه خداوند تاوان خون شهدا را می‌گیرد، تصریح کرد: خون بهای شهیدان خداوند است و اگر این اشتباه به صورت عمدی باشد، حتما تاوان آن را پس می‌دهند و خداوند اجازه نمی‌دهد خون شهدا پایمال شود البته بسیاری از این مسوولان تاوان کارهایشان را پس می‌دهند ولی چون چوب خدا صدا ندارد، متوجه نیستند این تاوانی که پس می‌دهند به خاطر کدام کار ناصواب و ناشایست آنهاست.
غفوری، آگاهی و در صحنه بودن عموم شهروندان را از عوامل مهم خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ذکر کرد و بیان داشت: مردم باید آگاه باشند که دشمنان در لباس دوست به داخل نفوذ کرده‌اند، همه این افراد خودی نیستند، آنها نفوذی هستند که حساب این نفوذی‌ها از سایر مسوولانی که دلسوز نظام اسلامی هستند جداست
مسوولان جسارت عذرخواهی ندارند
بانوی فعال فرهنگی تبریز با اشاره به توجیه‌های غیرمنطقی مسوولان مربوطه در این زمینه ادامه داد: این مسوولان جرأت، جسارت عذرخواهی و پذیرش اشتباه خود را ندارند در نتیجه سعی می‌کنند دست به توجیه بزنند و توجیه‌ این اشتباهات همچون باتلاقی است که روزبه روز آنها را در خود فرو برده و به زمین می‌زند.
وی در پاسخ به اظهارات و توجیهات شهردار تهران که داشتن عبارت «شهید» در تابلوهای شهری را باعث طولانی شدن اسامی کوچه و تصادف رانندگان اعلام کرده است، گفت: چگونه است که تابلوها و بیلبوردهای عظیم و طویل که در همه جای شهر پراکنده شده‌اند، باعث تصادف نمی‌شوند ولی عبارت «شهید» در اسامی کوچه‌ها و محلات باعث تصادف شده است.
وی در پایان گفت: ما می‌دانیم که این مسوولان چون جرأت عذرخواهی ندارند، این‌گونه توجیه می‌کنند و امیدواریم خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند که آنها نیز شرمنده خون شهدا نباشند
قدرت ما در فرهنگ شهادت‌طلبی ماست
محدثه ذاکری، فرزند شهید ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن ابراز ناراحتی از این اقدام شهرداری در حذف عبارت «شهید» از تابلو کوچه‌ها و معابر شهری گفت: دوست و دشمن می‌دانند که کشور ما عزت، امنیت و اقتدار خود را مدیون شهداست.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی یک قوه بازدارنده است، افزود: واهمه دشمنان از ایران اسلامی نه به‌ خاطر داشتن سلاح‌های پیشرفته و نیروهای نظامی بلکه به‌خاطر داشتن فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی فرزندان رشید این سرزمین است، همان درسی که از مولایمان حسین بن علی (ع ) آموخته‌ایم و دشمنان به خوبی می‌دانند که تا فرهنگ شهادت و نام شهیدان در جامعه ما جاری و ساری باشد، توان ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی را نخواهند داشت.
ذاکری، کمرنگ کردن یاد و نام شهدا را یکی از دسیسه‌های شوم افراد جاهل و مغرض ذکر کرد و ادامه داد: دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنها به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند که فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی در جامعه ما کمرنگ‌تر شود و در این مسیر از غفلت و جهل برخی افراد بهره می‌گیرند.
ذاکری با بیان اینکه نام کوچه‌ها به اسم شهدا برای شناسایی مسیر درست در زندگی ماست، افزود: ما کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان را به نام شهدا نامگذاری کرده‌ایم که راه را گم نکنیم و آنان که این نام‌ها را تغییر می‌دهند جاهلان یا مغرضانی هستند که برای گم کردن راه دانسته یا ندانسته با دشمن همکاری می‌کنند.
مسوولان باید تا آخر عمر به شهدا احترام بگذارند
برادر شهید حامد جوانی نیز با ابراز گلایه از این اقدام شهرداری گفت: مسوولانی که در تابستان زیر کولر و در زمستان با استفاده از بهترین سیستم گرمایشی مشغول کار هستند و با خودروهای ادارات به کارهای خود رسیده و بهترین حقوق‌ و مزایاها را دریافت می‌کنند، مدیون شهدا هستند و تا عمر دارند باید به مقام شامخ شهدا احترام بگذارند.
وی با تاکید بر اینکه ادارات و سازمان‌های مربوطه باید در این موضوع واکنش نشان دهند، تصریح کرد: مهم نیست که این کار عمدی بوده یا غیرعمدی، مهم این است که ادارات و سازمان‌های مرتبط نسبت به این قضیه باید عکس‌العمل نشان داده و با افراد متخلف برخورد کنند.
برادر شهید جوانی با ذکر این نکته که شهدا عاقبت‌ به خیر شده و راه سعادت را یافته‌اند، افزود: شهدا نیازی ندارند که ما اسمشان را در جایی نصب کرده و نشان دهیم بلکه نام کوچه‌ها مزین به نام شهداست که ما راه را گم نکنیم، آنها راهشان را پیدا کرده و عاقبت‌ به خیر شده و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند بلکه این ما هستیم که نیاز داریم آنها در قیامت شفیع ما شده و دستمان را بگیرند.
وی افزود: خدا همه مسوولانی را که به این مردم نازنین و بزرگوار ایران زمین خدمت می‌کنند، حفظ کرده و عاقبت‌ به خیرشان کند و هر مسوول و در هر لباسی که به این مردم خیانت می‌کند را محو و نابود نماید.
بوی توطئه می‌آید
پدر شهید وحید فرهنگی‌والا نیز این کار را کاملا توطئه عمدی اعلام کرد و گفت: از این طریق می‌خواهند یاد و نام شهدا را در جامعه از بین ببرند، در حالی که تیرشان به سنگ خورد و در آستانه هفته دفاع مقدس مردم کشورمان بیشتر از گذشته نسبت به شهدا و خانواده‌هایشان حساس‌تر و مسوولیت‌پذیرتر شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اگر یاد و نام شهدا در جامعه ذکر نشود کم کم در نسل آینده هیچ ذکری از شهدا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ما روز ۱۳فروردین را به نام روز طبیعت می‌شناسیم و در دل طبیعت رفته و شادی می‌کنیم، آیا کسی می‌داند که در این روز یهودیان 77هزار ایرانی را کشته‌اند و به یمن این کار خود آنها نیز روز ۱۳فروردین جشن و پایکوبی می‌کنند، آیا فردی از این موضوع خبر دارد؟ علت بی‌خبری این است که این موضوع در طول تاریخ گفته نشده و ذهن افراد این موضوع را به خاطر ندارد، اگر اکنون در مقابل این اقدام شهرداری و مسولان اعتراضی نشود کم کم نام تمام شهدا حذف می‌شود و چند نسل بعد اصلا نمی‌دانند هشت سال دفاع مقدسی در این کشور رخ داده است یا خیر، اصلا شهید کیست و فرهنگ شهادت‌طلبی یعنی چه.
پدر شهید وحید فرهنگی‌والا با اشاره به فشار اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، اظهار داشت: دشمنان خارجی با استفاده از عوامل و مزدوران داخلی خود در صدد هستند تا با فشار اقتصادی وارد شده بر مردم ارزش‌های انقلابی و اسلامی را کمرنگ کنند تا مردم نسب به امور فرهنگی و ارزشی تعصبی نداشته باشند، در حالی که با این توطئه‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، چرا که خداوند یاور ماست.
مزدوران داخلی با فرهنگ شهید مشکل دارند
وی با اشاره به پیشینه این اقدامات گفت: البته پروژه شهیدزدایی برای امسال نیست بلکه آنها اول از کتاب‌های درسی دبستان وارد شده و اول شهید فهمیده را به بهانه‌های مختلف حذف کردند و یک مدت پیش نیز عکس شهدا را به بهانه تبریز ۲۰۱۸ از سطح شهر جمع کردند و حالا به کمک مزدوران داخلی می‌خواهند عبارت شهید را حذف کرده و بعد از آن نیز نام و نام خانوادگی شهدا را حذف کرده و ذهن مردم را به حاشیه بکشانند.
فرهنگی‌والا ادامه داد: نباید ما مردم نسبت به اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بی‌تفاوت باشیم، باید شهروندان را نسبت به پیگیری این موضوع علاقمند کنیم.
وی در پایان، خبرنگاران را افسران جنگ نرم دانست و گفت: رسانه‌ها در این زمینه نقش محوری بر عهده دارند، باید عموم مردم از طریق رسانه‌ها با خیانت‌هایی که انجام می‌دهند آشنا شده و آنها را کنار بگذارند.

چرا بنیاد شهید هیچ واکنشی ندارد؟
پدر شهید اکبر زوار جنتی نیز این اقدام را یک حرکت و جریان اعلام کرد که توسط گروه‌های نفوذی داخلی در دست اجراست.
وی گفت: این افراد که معلوم نیست به کدام دسته و نهاد وابسته هستند در صدد کمرنگ کردن یاد و خاطره شهدا در اذهان مردم هستند.
زوار جنتی، با انتقاد شدید از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه بنیاد شهید در این زمینه هیچ واکنشی ندارد، نه تنها در این زمینه بلکه در هر موضوعی که به بنیاد مراجعه می‌کنیم از خود سلب مسوولیت کرده و آن را وظیفه نهادهای دیگر می‌دانند.
وی، این موضوع را یک اقدام سازمان یافته توصیف کرد و افزود: این بحث‌ها و اقدامات در آستانه انتخابات با اهداف خاصی پیگیری می‌شود و هدف آنها نیز ایجاد تفرقه و چند دستگی بین آحاد مردم است. عموم مردم باید سعی کنند با دقت نظر و حساسیت ویژه این موضوع را بررسی کنند.
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهید زدایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو