تجلی همدلی و مهروزی جامعه مسلمین با شکوه حضور خانواده ها در پیاده روی اربعین

بزرگداشت مراسم پیاده‌روی اربعین از شعائر الهی است حضور بانوان محجبه و با عفت در این مراسم به شکوه و عظمت این راهپیمایی خواهد افزود.
تجلی همدلی و مهروزی جامعه مسلمین  با شکوه حضور خانواده ها در پیاده روی اربعین
1398/07/20 - 09:39
تاریخ و ساعت خبر:
35622
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - عصمت علی آبادی: با فرارسیدن اربعین شور و شوق محبان امام حسین(ع) برای شرکت در راهپیمایی اربعین با تهیه پاسپور و ویزا و آماده شدن برای سفر اربعین به نمایش گذاشته می‌شود در این میان بانوان نیز با تقلید از قهرمان حماسه‌ساز کربلا حضرت زینب کبری(س) پای در این سفر می‌گذارد که شاید گاهی تحت تاثیر برخی شایعات یا منع برخی مردان از این سفر بازمانند اما در این سفر نه تنها مردان که حتی بانوان نیز می‌توانند شرکت موثر و مفید داشته باشند.
در تاریخ صدر اسلام از حضور زنان در عرصه‌های مختلف سخن به میان آمده که نمونه بارز آن حضور غیرتمندانه و قهرمانانه حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع) است و حضور حماسی و باشکوه حضرت زینب(س) در کربلا است که منجر به رسوایی یزید شد. در انقلاب اسلام هم زنان حضور با شکوهی داشتند کما اینکه امام راحل در این زمینه فرمودند که اگر حضور شما زنان نبود این انقلاب به ثمر نمی‌رسید چراکه حضور شما زنان غیرت مردان به خروش آورد.
دین مبین اسلام بر حضور همراه با عفت و وقار زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نه تنها مانع نیست که مشوق حضور آنان هم است با توجه به اینکه بزرگداشت مراسم پیاده‌روی اربعین از شعائر الهی است حضور بانوان محجبه و با عفت در این مراسم به شکوه و عظمت این راهپیمایی خواهد افزود.
حضور بانوان و خانواده در سفر اربعین می‌تواند خیرات و ثمرات فراوانی داشته باشد که نمونه آن رفتار همراه با احترام و کرامت زائران نسبت به یکدیگر و ایجاد همدلی و مهرورزی بین اعضای خانواده است. پیاده روی اربعین مراسم بسیار باشکوهی است که نگاه و ذهن همه زائران به سوی کربلا و زیارت امام حسین(ع) متمرکز شده است به همین دلیل هیچ نوع نگاه نامناسب به بانوان وجود ندارد. همه کسانی که در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند می‌دانند و اعتراف دارند که مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا برای بانوان امنیت کامل برقرار است.
پیاده‌روی اربعین با همه مظاهر ایثار، صبر، از خودگذشتگی، ساده‌زیستی میزبانان مراسم به همه زائران اعم از مرد و زن سبک زندگی اسلامی را آموزش می‌دهد، حضور خانواده و بانوان در پیاده‌روی اربعین به مردان درس صبر و شکیبایی بیشتر را می‌دهد به این امید که هنگام ظهور این صبر و شکیبایی را در رکاب یاری امام زمان(عج) به کار گیرند.
امروز با وجود امنیت کامل در مسیر نجف تا کربلا مردان تلاش کنند به همراه خانواده و بانوان خود در مسیر راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند که شاید بخشی از مصایب حضرت زینب کبری(س) با آن همه رنج، مرارت در مسیر پیاده‌روی اربعین را یادآور شوند.
پس از واقعه عاشورا حضرت زینب کبری(س) و بانوان کربلا طی ۴۰ روز اسارت از کوفه تا شام و از شام تا کربلا حرکت حماسی و رسوا کننده دشمنان اسلام را آغازکردند امروز حضور زنان در پیاده‌روی اربعین می‌تواند نماد بارزی از حضور زنان در کربلا باشد و مظلومیت حضرت زینب کبری(س) و اسارت بانوان دیگر را برای جهانیان فریاد بزنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین حسینی، زنان اربعینی، پیاده روی اربعین،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو