روانشناس بالینی از ضرورت مشاوره در دستگاه قضا گفت:

مشاوره اصولی از سوی روانشناس برگه تضمینی برای کاهش حجم پرونده‌های قضایی است

یک روانشناس گفت: مشاوره روانشناسی می‌تواند هم در پیشگیری از جرم و جنایت و دعاوی حقوقی بسیار حائز اهمیت باشد و هم می‌تواند در راستای شکل گیری یک پرونده، در نقش منجی و کمک رسان ایفای عمل کند که برگه تضمینی برای کاهش حجم پرونده‌های قضایی است.
مشاوره اصولی از سوی روانشناس برگه تضمینی برای کاهش حجم پرونده‌های قضایی است
1398/07/20 - 11:38
تاریخ و ساعت خبر:
35625
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر مهدیه اسدی مقدم ، مشاوره را عاملی برای کاهش تنش زدایی و راهکاری مناسب برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی دانست و گفت: امروزه مشاوره اصولی و درست به عنوان یک اصل بنیانگذاری شده است که اگر در راستای نظام قضایی کشور قرار بگیرد می‌تواند در کاهش تنش زدایی و راه حلی برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری تاثیر بسزایی داشته باشد.

این روانشناس ادامه داد: مشاوره روانشناسی می‌تواند هم در پیشگیری از جرم و جنایت و دعاوی حقوقی بسیار حائز اهمیت باشد و هم می‌تواند در راستای شکل گیری یک پرونده، در نقش منجی و کمک رسان ایفای عمل کند که برگه تضمینی برای کاهش حجم پرونده‌های قضایی است.
وی به نقش رسانه‌ها در عملیاتی ساختن این حرکت اشاره کرد و گفت: باید رسانه‌های جمعی بیشتر به این مقوله بپردازند که دو نظام روانشناسی و قضایی می‌توانند با کمک به یکدیگر، بخش عظیمی از مشکلات جامعه را برطرف سازند و این توامان بودن با ساختار و فرهنگسازی رسانه ای شکل بهتری به خود می‌گیرد.
دکتر اسدی مقدم تصریح کرد: در حال حاضر که در موسسه حقوقی ثمین عدالت مشغول به مشاوره دادن هستم، اهدافی را بنیان نهاده ام که بتوان با مشاوره درست، کمک شایانی به پرونده‌ها شود و این خود باعث می‌شود تا اطاله دادرسی هم کمتر در محافل قضایی صورت بگیرد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مشاوره، دستگاه قضا، کاهش جرم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو