اجتماع عظیم اربعین بی‌نظیر ترین گردهمایی جهان است

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی بی‌نظیرترین گردهمایی جهان به شمار می‌آید.
اجتماع عظیم اربعین بی‌نظیر ترین گردهمایی جهان است
1398/07/21 - 10:01
تاریخ و ساعت خبر:
35665
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام و المسلمین محمود اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ‌اظهار‌کرد: حضور میلیون‌ها زائر در بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان با پای پیاده و با هدف زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) نشأت گرفته از عشق و ارادت جهانیان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.‌
وی با بیان اینکه اقامه عزای حسینی در اربعین سال به سال باشکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار می‌شود، تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) برای خداوند بود و این نهضت بزرگ برای همیشه در جهان ماندگار و جاودان خواهد ماند.
امام جمعه شهرستان سرعین افزود: امروز شرکت در چنین رویدادهایی عزت و عظمت اسلام را در برابر دنیای کفر به نمایش می‌گذارد و دشمنان را متوجه اتحاد، انسجام و مودت مسلمانان جهان می‌کند.
وی ادامه داد: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی با زنده کردن نام و یاد حضرت اباعبدالله(ع) در جهان و نمایش خیل عاشقان و دلدادگان حضرت موجب قوام اسلام می‌شود.
اصغری بیان کرد: در هیچ جای دنیا اجتماعی به این عظمت و بزرگی دیده نشده و این حرکت عظیم عبادی و سیاسی موجب هراس و نگرانی دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی شده است‌.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) ثواب و اجر ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: زیارت اربعین به این شکلی که در چند سال اخیر در حال برگزاری است، پیام‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی بسیاری را با خود به همراه دارد.
وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم اربعین بیان کرد: بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان اسلام در این مراسم حضور پیدا می‌کنند که این حضور میلیونی بهترین پیام را برای وهابیت و دشمنان اهل بیت (ع) دارد.
اصغری با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی از نظر سیاسی قدرت و عظمت اسلام را می‌رساند، گفت: اگر دشمن قصد داشته باشد علیه اسلام اقدامی کند با چنین جمعیتی روبه‌رو می‌شود که به همین دلیل این حرکت معنوی از قدرت سیاسی بیشتری برخوردار است.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اربعین,اجتماع,گردهمایی,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو