مسکالین؛ مخدری که نمی‌توانید به آن معتاد شوید

مسکالين ماده فعال و اصلي کاکتوس است که در کاکتوس سن پدرو که معروف‌ترين آن‌هاست يافت مي‌شود.
مسکالین؛ مخدری که نمی‌توانید به آن معتاد شوید
1398/08/23 - 20:53
تاریخ و ساعت خبر:
36395
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مسکالين ماده فعال و اصلي کاکتوس است که در کاکتوس سن پدرو که معروف‌ترين آن‌هاست يافت مي‌شود.
به طور کلي به آنها پيوت مي‌گويند. معمولا قسمت فوقاني گياه را خرد, ساييده يا پودر کرده و در مراسمات مذهبي در مکزيک و پرو و آمريکاي جنوبي استفاده کرده‌اند. مسکالين تحريک کننده ترشح سروتونين در هيپوفيز مغز است. جالب است بدانيد تغيير در بالانس سروتونين خون ميزان خوشحالي و ناراحتي شما را تعيين مي‌کند.
اين همان ماده‌اي است که اکثر جوانان با مصرف ماري جوانا , علف يا همان ويد به دنبال افزايش آن در خون خود هستند تا کمي بيشتر بخندند. اين مخدر و انواع کاکتوس‌هاي آن طرفدار زيادي در ايران ندارند اما در سالهاي گذشته به صورت مسافري وارد کشور شده است. کشت اين گياه در آمريکا، نيوزيلند، استراليا، نروژ، سوئد و آلمان قانوني است. حتي مي‌توانيد از طريق اينترنت آن را خريداري کنيد.
مسکالين از طريق روده جذب شده، نيمه عمر دو ساعته و اثرگذاري هشت ساعته دارد. به طور صنعتي نيز سنتز مي‌شود. ايجاد توهم بصري با درجات مختلف کرده و سردرگمي و گيجي ايجاد مي‌کند. معمولا به صورت چاي يا کپسول مصرف شده و ادراک بينايي و شنوايي را تغيير داده و اشتها را کور مي‌کند. به هيچ وجه نبايد با الکل مصرف شود و گرنه اثرات پرخاشگري و ترس و تهوع شديد را به همراه خواهد داشت.
جالب‌ترين نکته در مورد مسکالين عدم اعتياد به آن است چون نه از نظر فيزيکي و نه رواني وابستگي ندارد, بعد از چند روز مصرف, بدن به آن مقاومت پيدا کرده و فرد ديگر لذتي نمي‌برد. هر چند مقادير زيادي از آن در کبد جمع مي‌شود اما چون جذب آن از روده است، اختلالات گوارشي شديدي ايجاد کرده و باعث تنفر مصرف کننده مي‌شود. پس در عین دوری از هر گوه ماده مخدری مثل مسکالین، نگران اعتياد فرد مصرفه‌کننده به آن نباشيد.
*امير کشتي‌آراي
*کارشناس ارشد شيمي تجزيه دانشگاه علم و صنعت ايران
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسکالین,مواد مخدر,معتاد,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو