یک متخصص جراحی و درمان ریشه دندان:

ادای زکات علم با 6سال خدمت در مناطق کمتر برخوردار/با عشق به مردم مناطق محروم خدمت کردم/دانش آموخته مکتب اخلاقی مادرم هستم

یک متخصص اندو گفت: با خاصه قلبی خودم، حدود شش سال در مناطق محروم کار کردم و صحنه‌هایی را در طول این مدت دیدم که بسیار ناراحت کننده، بود اما همین که می‌توانستم با دستانم دردی را از یک فرد برطرف کنم، بسیار احساس لذتبخشی را تجربه می کردم.
ادای زکات علم با 6سال خدمت در مناطق کمتر برخوردار/با عشق به مردم مناطق محروم خدمت کردم/دانش آموخته مکتب اخلاقی مادرم هستم
1398/10/10 - 08:05
تاریخ و ساعت خبر:
37341
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر میترا وثوقی، متخصص اندو یا همان جراحی و درمان ریشه از جمله دندانپزشکان نمونه در سطح کشور است که تفکر جهادی وی در عرصه خدمت رسانی به مردمان مناطق محروم در کشور باعث شده تا از محبوبیت بسیاری برخوردار باشد. وی در یک خانواده دندانپزشک تربیت یافته است و مقالات بسیاری زیادی در سطح بین الملل از وی به چاپ رسیده است. گفت وگویی اختصاصی با این دندانپزشک نمونه کشوری ترتیب داده ایم:
خانم دکتر چرا تخصص دندانپزشکی را انتخاب کردید؟

مادرم از اساتید دندانپزشکی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است و از دوران کودکی همیشه من و خواهرم در مطب مادرمان بودیم و از نزدیک با این تخصص آشنا شدیم و به همین خاطر یکی به دلیل علاقه شخصی خودم و مهم تر از آن تخصص مادرم در نهایت دندانپزشکی با تخصص اندو یا جراحی ریشه را انتخاب کردم.

با توجه به آشنایی که در مورد زندگینامه شما داشتم، بسیار در مناطق محروم با اختیار خودتان خدمت رسانی کرده اید. چرا مناطق محروم؟
من با توجه به اینکه طرحم را می‌توانستم در تهران یا کرج بگذرانم اما با خاصه قلبی خودم تصمیم گرفتم که به مناطق محروم ایلام و شهرستان رودبار بروم و با عشق و علاقه به مردم آنجا خدمت کنم. حدود شش سال در مناطق محروم کار کردم و صحنه‌هایی را در طول این مدت می‌دیدم که دردآور و ناراحت کننده بود اما همین که می‌توانستم با دستانم دردی را از یک فرد برطرف کنم بسیار احساس لذتبخشی برایم بود.
شما می‌توانستید مدت کمتری بمانید و زودتر در پایتخت به درآمدزایی برسید. چرا این کار را نکردید؟
من دانش آموخته مکتب اخلاقی و درسی مادرم هستم. ما در خانواده ای تربیت یافته ایم که اخلاق مداری اولویت بر مادیات است. به هر حال من با خدمت به مردمان مناطق محروم به نوعی زکات کاری ام را پرداخت کردم که امیدوارم مورد رضایت واقع شده باشد.
چرا تخصص اندو که تخصص دشواری هم است را انتخاب کردید؟
همیشه به دنبال این بود که تخصصی را انتخاب کنم تا فراگیر و پایه باشد و درمان ریشه یا اندو هم از جمله تخصص‌های پایه و عمومی علم دندانپزشکی است کما اینکه علاقه شخصی خودمم بی تاثیر نبود.
اولین دندانی که ترمیم کردید؟
دانشجو بودم و دندان مادرم را ترمیم کردم البته بسیار استرس داشتم.
علت ترس خانواده‌ها از دندانپزشکی چیست؟
من اعتقاد دارم اگر دندانپزشک متخصص و حاذق باشد و به کار خود عالم و آگاه باشد دیگر دلیلی ندارد ترس حادث شود. برخی موارد این ما هستیم که باید طوری اقدام به درمان بیماران کنیم که بیمار کمترین درد را تجربه کند اما به طور کل نقش رسانه‌های جمعی در نهادینه ساختن این مشکل بسیار مهم و دارای اهمیت است.
از تخصص خودتان بیشتر بفرمایید؟
تخصص من اندو یا همان جراحی و درمان ریشه است. عضو انجمن اندودنتیست‌های آمریکا و ایران و دارای مدرک فلوشیپ زیبایی و ایمپلنت و دارای مقالات علمی تحقیقاتی بیشماری در کشور و سطح بین الملل هستم. علاوه بر درمان ریشه ، با توجه به گذراندن دوره های زیبایی و ایمپلنت کارهایی از قبیل کامپوزیت ونیر، لمینیت، درمان‌های تخصصی ایمپلنت را با توجه به درخواست‌های مکرر بیماران و مراجعین محترم انجام می‌دهم.
رمز موفقیت شما؟
پشتکار، تحمل سختی‌ها و الگوبرداری از رهنمودهای مادرم رموز موفقیت من در کار دندانپزشکی است.
سخن پایانی؟
خودشناسی مقدمه ساخته شدن شخصیت است. از خودمان شروع کنیم و هر فردی اگر از خودش شروع کند جامعه هم رو به آرمانی بودن ساخته می‌شود.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مناطق محروم، دندان پزشک جهادی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو