سند ازدواج تغییر می‌کند/اعمال محدودیت جدید برای دفاتر طلاق

رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج از منتفی شدن طرح تک برگی شدن سند ازدواج خبرداد و گفت: تغییر سند ازدواج به شکل گذرنامه در حال بررسی است.
سند ازدواج تغییر می‌کند/اعمال محدودیت جدید برای دفاتر طلاق
1398/11/03 - 18:43
تاریخ و ساعت خبر:
37897
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - علی مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که ضد و نقیض‌هایی در رابطه با تک برگی شدن سند ازدواج مطرح شده است، این موضوع به کجا رسید؟ گفت: دو فرضیه برای تغییر شکل سند ازدواج بررسی شد که یکی از آنها تک برگی شدن و دیگری شبیه گذرنامه شدن اسناد ازدواج بود.
وی افزود: استدلال اینکه اسناد ازدواج شبیه به گذرنامه بشود به دلیل کوچک‌تر شدن ابعاد آن و حمل و نقل راحت تر آن بود.
رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق تصریح کرد: موضوع تک برگی شدن اسناد ازدواج به دلایل اجتماعی و نه فنی فعلاً منتفی شده است تا به عنوان سند یادگار بماند، از دستور کار خارج شد.
مظفری در خصوص تغییر شکل اسناد ازدواج به شکل گذرنامه‌ای هم توضیح داد: تغییر اسناد ازدواج از بعد فناوری و از لحاظ الکترونیکی و فیزیکی شبیه گذرنامه شود در حد مطالعاتی در حال بررسی است.
وی در خصوص هزینه‌های این کار هم گفت: هزینه همان هزینه سند ازدواج است و اگر تفاوت داشته باشد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی این کار است. البته این کار در چاپخانه دولتی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می‌شود.
مظفری در خصوص آخرین تغییرات سند طلاق هم گفت: از هفته آینده برابر دستور بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای دفاتر طلاق محدودیت در نظر گرفته شده است. این محدودیت‌ها وابسته به زد و بند با کارمندان دادگاه خانواده است که طلاق را صرفاً بدون در نظر گرفتن مسائل اخلاقی و اداری ثبت می‌کردند و در واقع نگاه درآمدی به این موضوع داشتند.
وی تصریح کرد: به همین منظور قرار شده با اعمال این محدودیت‌ها تغییراتی از جمله الکترونیکی شدن این سند لحاظ شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ازدواج,طلاق,سند,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو