ویژگی‌های حضرت زهرا (س) از زبان شیخ حسین انصاریان‌

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: انسان در شخصیت و منش یک بانو با این سِن کم متحیر می‌ماند.
ویژگی‌های حضرت زهرا (س) از زبان شیخ حسین انصاریان‌
1398/11/27 - 11:28
تاریخ و ساعت خبر:
38404
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س) در مسجد تاریخی گنج کرمان با اشاره به روایتی از حضرت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این حضرت می‌فرمایند " از همه این دنیا شما سه چیز محبوب من است؛ نظر به وجه پیامبر(ص)، تلاوت قرآن و انفاق در را خدا."
وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) در این حدیث می‌فرمایند "دنیا شما" و این نشان از آن داشت که حضرت زهرا(س) دنیا را به صورت ابزار می‌دیدند افزود: از سوی دیگر هیچ چیز این دنیا برای آن حضرت هدف نبود که برای رسیدن به آن تلاش کند و ارتباط آن حضرت با ابزار این دنیا ارتباط قناعتی بود.
این استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم با اشاره به اینکه باطن دختر پیغمبر از پروردگار پُر بود و مادون پروردگار در چشم دختر پیغمبر کوچک بود گفت: در نظر اولیای خدا دنیا حقیر و کوچک است.
وی با بیان اینکه معاویه نسبت به حضرت امیرالمومنین(ع) کینه و حسادت داشت افزود: روزی معاویه به درباریانش گفت "بهترین انسان عالم را به من معرفی کنید" یکی گفت "خودت" معاویه گفت "دروغ می‌گویی" اسم هر کس را بردند معاویه گفت "درست نیست" و خودش گفت "بالاترین انسان علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) است و من برای آن دلیل دارم."
‌انصاریان ادامه داد: معاویه در اثبات حرف خود گفت "اگر دو انبار از طلا و کاه به علی(ع) بدهند همه را به مستمندان می‌دهد و یک ذره را برای خود بر نمی‌دارد."
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نظر به وجه پیامبر(ص) را محبوب خود از این دنیا عنوان می‌کند افزود: "نظر" با چشم و به کمک عقل دیدن است.
این استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم با عنوان اینکه حضرت زهرا(س) تنها در نبوت با پیغمبر(ص) فرق داشت و بقیه شئون و خُلقیات پیغمبر(ص) در حضرت صدیقه کبیر(س) هم بود گفت: امام باقر(ع) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) می‌فرماید در این عالم تنها حضرت امیرالمومنین(ع) هم کفو حضرت زهرا(س) بودند.
وی با بیان اینکه دقت عقلی در عناصر شخصیت پیغمبر(ص) محبوب حضرت زهرا(س) بود افزود: آن حضرت به زیبایی این عناصر شخصیتی را به خود منتقل کرد و زهرا(س) شد.
‌انصاریان با عنوان اینکه تلاوت قرآن دومین محبوب این دنیا برای فاطمه زهرا(س) است گفت: تلاوت یعنی خواندن قرآن همراه با تدبر و عمل کردن به آن و حضرت زهرا(س) می‌گوید "من عاشق تلاوت قرآن هستم."
وی با بیان اینکه سومین چیزی که محبوب حضرت زهرا(س) بود انفاق در راه خداست افزود: انسان در شخصیت و منش یک بانو با این سِن کم متحیر می‌ماند.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا,حسین انصاریان,پیامبر,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو