مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی خبرداد:

تولید و توزیع بیش از 66 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی استان خراسان جنوبی

مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی؛ گفت: خواهران بسیجی این استان تا امروز تعداد ۶۶ هزار و ۳۰۰ عدد ماسک تحت نظارت معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت تولید کردند.
تولید و توزیع بیش از 66 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی استان خراسان جنوبی
1399/01/12 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
39363
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی؛، درباره اقدامات و فعالیت‌های خواهران بسیجی بسیج جامعه زنان این استان در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: طی دو ماه اخیر در مقابله با کوید ۱۹ همه از جمله خواهران بسیجی در استان حالت مقابله و پیشگیری از کورنا را به خود گرفتند.

وی افزود: در همین راستا واحد خواهران ناحیه دانشجویی با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به تولید ۸۰۰ شیلد پزشکی پرداختند و در کنار آن دانشجویان پرستار و طلاب جهادگر راهی گیلان می شوند.
روستا درباره آماده باش مردم برای مقابله با کرونا، عنوان کرد:‌ طی آموزش‌های داده شده در استان هر خانه به یک مسجد و اعتکاف خانگی تبدیل شده که بزرگترها با بازی‌های جذاب برای بچه ها ماندن در خانه را شیرین تر می‌کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۱۸۶ گروه جهادی از خواهران در کنار شبکه خدوم بهداشت به غربالگری می‌پردازند که امنیت روانی بیشتری برای مردم فراهم کرده باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ کارگاه تولید ماسک، دستکش و لباس در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: خواهران بسیجی تا امروز تعداد ۶۶ هزار و ۳۰۰ عدد ماسک تحت نظارت معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت تولید کردند. همچنین ۳۰۰ گروه خانگی از خواهران بسیجی برای تولید ماسک در سطح استان وجود دارد که پس از مراحل استرلیزه آنها را در اختیار مردم قرار می‌دهند. افزون بر این برخی دیگر از بسیجیان به همکاری با سمن‌های خیریه جهت تولید ماسک پرداخته اند.

روستا درباره تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بیان کرد:‌ تهیه و توزیع ۹۶۰ بسته معیشتی درب منازل نیازمندان و کسانی که مشاغل آنها دچار مشکل شده از دیگر اقدامات خواهران بسیجی است. در راستای این عملیات ۳۰ میلیون تومان از کمک های مردمی و ۲۰ میلیون دیگر از ناحیه یک فرد خیر تهیه شده و اقلام معیشتی و مواد ضد عفونی تهیه و در مناطق آسیب پذیر توزیع شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی ادامه داد: قربانی ۳۰ رأس گوسفند و توزیع آن بین نیاز مندان جهت دفع بلا و شفای مریض‌های اسلام، نذورات مادی و معنوی همچون پخت حلیم و...، انجام ۴ میلیون ختومات در سراسر استان از دعای هفتم صحیفه سجادیه، زیارت عاشورا، دعای توسل؛ ایجاد پویش در فضای مجازی در کلیه نواحی به منظور ارتقاء فرهگ معنوی، بهداشت وسلامت فردی وخانوادگی توسط حوزه و پایگاه‌های مقاومت همه با هم صحنه زیبایی از امید و عرفان را به تصویر کشیده است.
وی گفت: همچنین توزیع ۶۱ هزار تراکت و پمفلت آموزشی در کنار تریاژ روزانه مسافران در ورودی و خروجی استان نیز از دیگر اقدامات عزیزان ما در همراهی با شبکه مدافعان سلامت است. افزون بر این ۷۰۰ خواهر بسیجی دیگر در قالب فرهنگیاران سلامت خدمات محله محور را انجام می دهند.

روستا بیان کرد: ملاقات و خداقوت به عزیزان خط مقدم عرصه سلامت، برگزاری جشن تولد پرستار بخش عفونی در محوطه باز بیمارستان همدلی و اتحاد بیشتری، بین پرسنل بیمارستانی و خواهران بسیجی را سبب شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان خراسان جنوبی اظهار کرد: افسران سایبری ما نیز عملیات اطلاع رسانی، شبهه‌زدایی و پویش‌های موثری را در فضای مجازی انجام دادند، ما باور داریم در این روزگار سرخ و سفید آینده سبز در انتظار ماست و ما نیز در انتظار رویت خورشیدیم.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسیح جامعه زنان استان خراسان جنوبی، زنان بسیجی، سپاه انصارالرضا، مبارزه با کرونا، دوخت ماسک، گروه های جهادی، بانوان جهادی خراسان جنوبی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو