دلیل کاهش کیفیت هوای تهران چیست؟

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران به توضیح دلیل کاهش کیفیت هوای تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از دلائل کاهش کیفیت سختگیرانه‌تر شدن اندازه گیری‌ها است.
دلیل کاهش کیفیت هوای تهران چیست؟
1399/01/16 - 18:58
تاریخ و ساعت خبر:
39498
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران به توضیح دلیل کاهش کیفیت هوای تهران نسبت به زمان مشابه در سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از دلائل کاهش کیفیت سختگیرانه‌تر شدن اندازه گیری‌ها است.
براساس شاخص‌های اندازه گیری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت امسال در ابتدای سالجاری نسبت به سال گذشته ۵ روز کمتر هوای پاک داشته است.
در ۱۵ روز نخست سال گذشته تهران ۱۴ روز پاک را تجربه کرده است اما امسال این عدد به ۹ روز تنزل پیدا کرده است. با توجه به کمتر شدن میزان ترددهای درون شهری با وضع دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی این کاهش کمی معنادار است، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران در این خصوص اینگونه توضیح داد که این اعداد صحیح است اما به نظرم یکی از علل آن، در تفاوت ارتقای شاخص کیفیت هوای پاک کشور است.
وی در ادامه گفت: از اواسط سال گذشته تصمیم به تغییر استانداردهای کیفیت هوا گرفتیم که براساس آن شاخص آلایندگی از ۱۵ میکروگرم در مترمکعب به ۱۲ میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافته است.
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: با توجه به این تغییرات اندازه گیری ذرات آلاینده سختگیرانه تر شده است.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آلودگی هوا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو