چگونه «چالش ۳۰روزه» می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟

تکنولوژیستی به نام مت کات می‌گوید وقتی زندگی کمی قابل پیش‌بینی می‌شود، باید کار‌های جدیدی را امتحان کنید. اگر احساس بی‌حوصلگی می‌کنید یا در سیکل پایان‌ناپذیر کار‌های تکراری هر روز گیر افتاده‌اید، به شما می‌گوییم که چطور چالش ۳۰ روزه می‌تواند همان انگیزه‌ای باشد که به آن نیاز دارید.
چگونه «چالش ۳۰روزه» می‌تواند زندگی شما را نجات دهد؟
1399/01/16 - 20:27
تاریخ و ساعت خبر:
39507
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هدف‌گذاری نباید انقدر کار سفت و سختی باشد! در واقع تلاش برای رسیدن به اهداف، کار شاد و مفرحی است.
تکنولوژیستی به نام مت کات می‌گوید وقتی زندگی کمی قابل پیش‌بینی می‌شود، باید کار‌های جدیدی را امتحان کنید. اگر احساس بی‌حوصلگی می‌کنید یا در سیکل پایان‌ناپذیر کار‌های تکراری هر روز گیر افتاده‌اید، به شما می‌گوییم که چطور چالش ۳۰ روزه می‌تواند همان انگیزه‌ای باشد که به آن نیاز دارید.
می‌توانید عادتی جدید بسازید یا یکی از عادات قدیمی خود را ترک کنید.
به چیزی فکر کنید که همیشه دوست داشتید انجامش دهید و از همین حالا به مدت ۳۰ روز برای انجامش برنامه‌ریزی کنید. به نظر می‌رسد ۳۰ روز دقیقاً همان مدت زمانی است که برای ساختن عادتی جدید یا ترک عادتی قدیمی به آن نیاز دارید. اما چند نکته را فراموش نکنید:
هر روز اهمیت دارد!
برای ایجاد هر عادتی باید استمرار به خرج دهید. اگر فکر می‌کنید ممکن است فراموش کنید، کار‌هایی را که هر روز انجام می‌دهید در دفتری ثبت کنید. یا هر روز در ساعت مشخصی آن کار را انجام دهید. یادتان باشد هیچ روزی را نباید از دست داد.
انجام چالش ۳۰ روزه، اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
شاید روز‌های اول کمی نامطمئن باشید، اما به مرور زمان اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید.
فرض کنید کارمندی هستید که کل روزش را پشت کامپیوتر سپری می‌کند. با چالش ۳۰ روزه می‌توانید از فردی بی‌تحرک به کسی که هر روز با دوچرخه سر کار می‌رود تبدیل شوید. کسی چه می‌داند؟ شاید حتی روز آخر به کوهنوردی هم بروید!
چالش ۳۰ روزه یادآوری می‌کند که همه کار می‌توانید انجام دهید!
هر کاری را می‌توانید با چالش ۳۰ روزه انجام دهید. راز موفقیت این چالش در آهستگی و پیوستگی آن است.
اهداف بزرگ خود را به قدم‌های کوچک تقسیم کنید و هر روز بخشی از آن را انجام دهید. مطمئن باشید هر روز یک قدم برداشتن بهتر از ماه‌ها انتظار است.
تغییرات کوچک به مرور قدرتمند می‌شوند‌
می‌خواهید باور کنید یا نه، اهداف بزرگ کوهی از خوش‌گذرانی‌اند! فقط کمی سخت به دست می‌آیند و به زمان نیاز دارند. پس تغییرات کوچک به مرور قدرتمند می‌شوند و ما را به اهداف مان می‌رسانند.
در ادامه ۱۰ چالش ۳۰ روزه‌ی خاص را به عنوان نمونه معرفی می‌کنیم:
۱۰ چالش ۳۰ روزه که از شما فرد بهتری می‌سازد!
همان‌طور که قبلاً گفتیم، جذابیت چالش ۳۰ روزه به آن است که مدت زمان کافی برای قابل انجام بودن یک کار و به همان میزان چالش برانگیز بودن آن را فراهم می‌کند. در حالی که بسیاری از افراد منتظرند از شنبه‌ی هفته‌ی بعد شروع کنند، فرصت برای کسانی که می‌خواهند به اهداف‌شان برسند همیشه مهیا است. در واقع، درِ فرصت هیچوقت بسته نیست. ماهی را هر موقع از آب بگیری، تازه است و همیشه وقت برای پیشرفت وجود دارد. به همین جهت در ادامه ۱۰ چالش ۳۰ روزه را معرفی می‌کنیم که به پیشرفت و رشد شخصی شما کمک می‌کنند:
۱. به مدت ۳۰ روز از افعال منفی استفاده نکنید
افعال منفی مثل نمی‌توانم، نمی‌خواهم، نمی‌شود، انرژی منفی وارد می‌کنند. به جای به کار بردن این افعال، جملات خود را طوری بیان کنید که مفهوم مثبتی داشته باشد. مثلاً به جای این که بگویید: نمی‌خواهم این جا شام بخورم. (منفی)
بگویید: ترجیح می‌دهم جای دیگری شام بخورم. (مثبت)
هدف از انجام این کار این است که به ذهن‌تان عادت دهید اول نکات مثبت هر چیز را ببیند و کم‌تر بر روی نکات منفی تمرکز کند. به عبارتی از شدت منفی‌نگری خود بکاهید و به میزان مثبت‌نگری خود اضافه کنید.
۲. به مدت ۳۰ روز قانونِ انتظار نداشتن وضع کنید
چه انتظاراتی از خود یا دیگران دارید؟ اگر هیچ انتظاری در کار نبود، چه دیدی داشتید؟ چه اعتقاداتی پشتِ انتظارات‌تان جا خشک کرده‌اند؟ اگر هیچ انتظاری از بقیه نداشته باشید، رابطه‌تان با آن‌ها چطور می‌شود؟
انتظارات بر اساس تجربیات شخصی زندگی، تربیت، فرهنگ، مذهب و ... ایجاد می‌شوند. وقتی در دادگاه عقل، قضاوت کردن دیگران را به حالت تعلیق درمی‌آورید، در‌های ذهن تان را به دنیای جدیدی باز می‌کنید.
۳. به مدت ۳۰ روز یکی از کار‌هایی را که دوست دارید تمرین کنید
مثلاً دوست دارید بیشتر ورزش کنید. در برنامه‌ی ۳۰ روزه، خود را موظف کنید هر روز صبح کتونی‌های ورزشی خود را بپوشید و قبل از صبحانه کمی بدوید. چند روز اول ممکن است تنبلی کنید، اما اگر این زنجیره را حفظ کنید، روز سی و یکم به ورزش کردن عادت می‌کنید و برعکس ممکن است اگر برای دویدن بیرون نروید، احساس خستگی کنید.
یا دوست دارید زبان جدیدی یاد بگیرید. هر روز حداقل یک ربع برای یادگیری آن وقت بگذارید. مطمئناً در پایان ۳۰ روز هنوز آن زبان را به طور کامل بلد نیستید. اما حداقل با ۳۰ روز پیش، تفاوتی دارید و حال که زبان خواندن برایتان به عادت تبدیل شده است، می‌توانید روز‌های بعد هم به یاد گرفتن آن ادامه دهید.
۴. به مدت ۳۰ روز ساعتی را برای خلوت کردن با خود اختصاص دهید
اگر هر روز فقط یک ساعت برای خودتان وقت داشته باشید، چکار می‌کنید؟ کتاب می‌خوانید؟ ورزش می‌کنید؟ با بچه‌ها بازی می‌کنید؟ یا مهم‌تر از این، آن یک ساعت چه تاثیر خوبی بر زندگیتان می‌گذارد؟
منظورمان این است که همه هر روز ۲۴ ساعت فرصت دارند، اما هر کسی برای وقتش اولویت‌بندی ندارد.
فکر می‌کنید چرا به نظر می‌رسد بعضی افراد وقت بیشتری دارند و کار‌های بیشتری انجام می‌دهند؟
جواب ساده است: آن‌ها می‌دانند اولویت‌هایشان چه چیز‌هایی هستند و هر روز طبق همان پیش می‌روند.
به وقت گذاشتن برای خود به عنوان یک هدف نگاه کنید و ۳۰ روز آن را تمرین کنید. روز سی و یکم خودتان می‌بینید که چقدر احساس بهتری دارید و به چه چیز‌هایی رسیدید.
۵. مصرف شکر را کاهش دهید
مطالعات نشان داده‌اند شکر باعث پوسیدگی دندان‌ها و کاهش تیزهوشی می‌شود و مصرف آن به چاقی اضافه می‌شود و احتمال ابتلا به افسردگی و دیابت را افزایش می‌دهد. پس گمانم ارزشش را داشته باشد که حداقل ۳۰ روز تمرین کنید کمتر شکر بخورید.
۶. هر روز کتاب بخوانید
تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که هر زمان که بخواهید می‌توانید کتاب، مقاله، مجله و روزنامه دانلود کنید یا از اطلاعات سایت‌های معتبر استفاده کنید.
در چالش ۳۰ روزه می‌توانید از هر زمانی برای کتاب خواندن استفاده کنید. در صف نانوایی ایستاده‌اید؟ کتاب بخوانید. منتظر آمدن اتوبوسید؟ کتاب بخوانید. به عبارت بهتر هر روز دنبال کوچک‌ترین وقت‌های هدر رفته بگردید و آن‌ها را با کتاب خواندن پر کنید.
۷. به مدت ۳۰ روز بیشتر گوش دهید
گوش دادن را حین مکالمه با اطرافیان تمرین کنید و یاد بگیرید که همیشه باید قبل از حرف زدن فکر کنید.
۸. به مدت ۳۰ روز کمک کردن را تمرین کنید
یک روش ساده این است که هر روز کمک‌هایی که از دیگران دریافت می‌کنید را در مقابل کمک‌هایی که خود به دیگران می‌کنید، بنویسید و تمرین کنید تعداد مورد دوم بیشتر شود.
۹. تصمیمات خود را بنویسید
این بهترین روش برای افزایش هوش هیجانی محسوب می‌شود و سه نکته را برایتان روشن می‌سازد:
الف- چه چیزی باعث می‌شود تصمیم خوب یا بد بگیرید.
ب- چه چیزی باعث می‌شود قاطع باشید.
ج- چطور احساسات در نتیجه‌ی تصمیمات شما مهار می‌شوند.
۱۰. به مدت ۳۰ روز خود را به خوردن غذای سالم عادت دهید
واضح است که آب کرفس خوشمزه نیست و به زور از گلویتان پایین می‌رود! اما به این فکر کنید که چقدر روی سلامت شما تاثیر مفیدی می‌گذارد. ذائقه‌ی شما می‌تواند با تمرین تغییر کند. پس به خوردن غذا‌های سالم ادامه دهید تا به طعم‌شان عادت کنید.
سوال این است: منتظر چه هستید؟
۳۰ روز آینده چه بخواهید چه نخواهید می‌گذرد. پس چرا از همین امروز کاری را که همیشه می‌خواستید انجام دهید شروع نمی‌کنید؟ فقط کافی است به مدت ۳۰ روز به خودتان فرصت بدهید و تاثیرات بزرگ آن را در روز سی و یکم مشاهده کنید!
منبع: Forbes
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سبک زندگی ، زندگی شاد ، مهارت زندگی ، شادی ، کتاب خواندن ، زندگی سالم ، رژیم غذایی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو