چگونه از مدافعان سلامت جبهه مبارزه با کرونا تشکر کنیم؟

قرنطینه خانگی، زیباترین نوع تشکر از مدافعین و خادمین سلامت/ تردد غیرضروری، نیشخندی گزنده به مجاهدت پزشکان و پرستاران!

این روزها شاهد ترافیک های سنگین در خیابان ها و میادین اصلی شهر هستیم! گویی مردم اصلا متوجه این همه سختی و جان فشانی مدافعان و خادمان سلامت نیستند! این تردد های غیرضروری در این اوضاع نیشخندی گزنده به تلاش ها و مجاهدت پرستاران و پزشکان است.
قرنطینه خانگی، زیباترین نوع تشکر از مدافعین و خادمین سلامت/ تردد غیرضروری، نیشخندی گزنده به مجاهدت پزشکان و پرستاران!
1399/01/17 - 11:41
تاریخ و ساعت خبر:
39513
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - روژان زندیه : یکی از سخت ترین و سوگ ناک ترین اتفاقات کرونایی در کشور ما از دست رفتن و جانباختن هموطنان عزیزمان توسط این بیماری است. هر روز دکتر جهانپور بدون اشاره به اینکه افراد جان باخته از کدامین اقشار مملکت هستند با صحبت هایی که رنگ و بوی غم به خود می گیرد در انتهای کلامش آخرین شمارگان فوتی های کرونا را می گوید.
اما به راستی بزرگی فراغ عزیزان در شماره نمی آید « آتش بگیر تا بدانی چه می کشم ، احساس سوختن به تماشا نمی شود». آری ! نمی توان برای جان سوز بودن غم از دست دادن پدر، مادر، خواهر یا برادر و سخت تر از همه فرزند ، حد و حصری قائل شد و قلب جریحه دار را تسلای خاطر شد و سخت تر اینکه نتوان برای این عزیزان در اندازه های شأن و بزرگواری شان مراسی برپا کرد که هم بزرگداشت شان باشد و هم تسلای خاطر بازماندگان . جان باختگان کرونا چه آنها که شهید مدافع سلامت هستند و چه آنها که رنج کشیده این بیماری در گوشه بیمارستان ها غریبانه و مظلومانه پَر می کشند و جای خالی حضورشان همیشه در خانه و سوز نبودشان بر جگرهاست.
..
اخبار فضای مجازی روایت کننده ی از دست دادن بزرگانی در علوم مختلف پزشکی است، متخصصینی که هر کدام نامی آشنا در علم طب داشتند و امید بسیاری از گره گشایی های مردم! در کنار آنها آسمانی شدن پرستارانی که با ایثار و عشقی وصف ناپذیر به دلجویی و مراقبت و تیمارداری بیماران کرونایی در بیمارستان ها همت کرده و نخستین شهید مدافع سلامت « نرجس خانعلی زاده» را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند. افرادی از جامعه سیاسی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی خانم «رهبر» نیز از جان باختگان این ویروس منحوس هستند.
یکی از اقشاری که این روزها به گونه ای دیگر جام شهادت را می نوشند و در گمنامی و مظلومیت به دوستان و یاران شهیدشان می پیوندند جانبازانی هستند که به بیماری های زمینه ای مخصوصا ضعف ریه مبتلا هستند.
بسیجیان زیادی در عرصه های مختلف پشت جبهه مبارزه با کرونا در حال خدمت هستند. اینان نیز رزمندگان همیشه آماده در میادین دفاع از ناموس وطن، خاک و آب، حجاب و عفاف، سلامت و عزت مردم ایرانند. بسیجیان از همه قشر در گروه هایی به اسم " جهادی ها " در سنگرهایی به اسم " پایگاه های بسیج " هنگام و بی هنگام ، شب و روز در دل خطر به سر می برند و زن و مرد به فراخور حال شان در حال خدمت رسانی به مردم هستند. برخی از این بسیجیان چهره ها و نام های آشنایی دارند و بارها و بارها در عرصه های مختلف خدمت رسانی کرده اند . برخی برای مردم روستاو شهرستان خود الگو و اسوه و نامی هستند که دستان شان گره گشای مشکلات و گرفتاری های مردم و دل شان تپنده به یاد مظولمان و محرومان است.
یادمان باشد اینان نیز در تیررس ابتلا به این بیماری هستند و جان شان در خطر است. خطری که گاها می تواند منجر به شهادت آنان نیز شود ! شهادتی که چون خدمت رسانی های شان در کوچه پس کوچه های بی نامی، گمنام می ماند.
یکی از این بسیجیان نام آشنا مرحوم " فاطمه رحیمی" فرمانده پرتلاش و فداکار پایگاه روستایی "نجمه رکن کلا" از توابع شهرستان سیمرغ استان مازندران بود. با تلاش های خیرخواهانه و ایثارگرانه این بانوی بسیجی پایگاه نجمه رکن کلا در سنوات گذشته به عنوان بهترین پایگاه بسیج در استان مازندران در جشنواره مالک اشتر بسیج معرفی شده بود.
گزارشات غیر رسمی از احوالات اعضای گروه های جهادی باز گو کننده این واقعیت است که بسیاری از این دلیرمردان و شیر زنان ایران اسلامی که ما آنها را در لباس های جهادی و پایگاه های بسیج در اقصی نقاط کشور می بینیم درگیر بیماری کرونا شده اند و خدا رحم کند که بتوانند بستر بیماری را با صحت و سلامت ترک کنند.
این روزها شاهد ترافیک های سنگین در خیابان ها و میادین اصلی شهرها مخصوصا کلان شهری مانند تهران هستیم ، گویی مردم اصلا متوجه این همه سختی و جان فشانی مدافعان سلامت در خطوط مقدم جبهه مبارزه با کرونا و داوطلبان، خیرین و گروه های جهادی و بسیجیانی که در پشت جبهه این مبارزه ی سخت نیستند. فعالان پشت جبهه چه کسانی ؟ کسانی که به صورت های گوناگون، اهدا خون، اهداء بسته های معیشتی، اهداء آب میوه های طبیعی، دوخت و تولید و توزیع ماسک، گان، دستکش و ... حتی صاحب ملکان و صاحب خانه هایی که اجاره مستأجران شان را بخشیده اند ..

بیایید با ماندن در خانه سپاس گذار همه کسانی باشیم که برای حفظ سلامت و جان ما و خانواده مان، نه تنها خود را به زحمت انداخته اند بلکه جان شان را کف دست گرفته و بی منت برای مان کار می کنند، باشیم از کادر درمانی تا کادر نظامی، از بسیجیان و گروه های جهادی تا خیرین و صاحب خانه های منصف ... این روزها را با ماندن در خانه روزهای شکرگذاری سلامت امروز و دعا برای پایداری این سلامت در فردا و فرداها کنیم.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا، تردد غیرضروری، قرنطینه خانگی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو