مسجدی که به جای خانه‌ای کوچک و با طلاهای اهدایی بانوان ساخته شد/ کم‌سن و سال اما پیشرو در کمک‌های مومنانه

مسجد انصارالمهدی(عج) که به جای خانه‌ای کوچک و با کمک‌های مردمی و اهدای طلاهای بانوان ساخته شد، علی‌رغم سن کم و محدودیت فضا، بستر کارهای بزرگ است کمک‌های مومنانه به محرومان، رسیدگی به سیل‌زدگان و ... ازجمله این فعالیت‌ها است.
مسجدی که به جای خانه‌ای کوچک و با طلاهای اهدایی بانوان ساخته شد/ کم‌سن و سال اما پیشرو در کمک‌های مومنانه
1399/03/13 - 11:20
تاریخ و ساعت خبر:
90690
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مهم نیست کوچک باشد یا بزرگ، حیاط دار باشد یا نداشته باشد، روستایی باشد یا شهری، فقط مهم این است که نامش مسجد باشد تا کانون توجه قرار گیرد و منشا تحولات گسترده ای شود.
مسجد انصارالمهدی (عج) (واقع در تهران، خیابان پیروزی، خیابان چهارم نیروی هوایی) از جمله مساجد بسیار کوچکی است که با وجود مساحت اندکش، مرکز توجهات در تمام محلات اطراف شده است به طوری که نامی است آشنا در خیابان چهارم نیروی هوایی. مسجد انصارالمهدی (عج) شهرت خود را مدیون گذر زمان نیز نیست زیرا کلنگ ساخت این مسجد در سال 1383 به زمین زده شد و از سال 1387 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
حسین انصاری که محاسن را در خدمت به انقلاب اسلامی سفید کرده بود در اواخر عمر تصمیم گرفت منزل شخصی اش را تبدیل به مسجد کند و این موضوع را با حجت الاسلام والمسلمین علی انصاری، فرزند روحانی اش در میان گذاشت و موضوع در وصیت نامه حاج آقا حسین درج شد.
طلاهایی که خرج ساخت مسجد شد
علی انصاری با همراهی برادرانش و جمعی از خویشاوندان و مردم محله نیروی هوایی و با مشارکت چند خیر کار ساخت مسجد انصارالمهدی (عج) را به سرعت پیش بردند و به گفته انصاری، چند بانوی خیر، قطعاتی از طلاهای خود را فروختند تا این خانه خدا به سامان رسید.
وقتی کار ساخت مسجد انصارالمهدی (عج) تمام شد حجت الاسلام والمسلمین انصاری تصمیم گرفت صرفا بر کارها نظارت داشته باشد بنابراین زمام امور را به پسرانش محمد و حمید سپرد و اکنون حمید انصاری که طلبه حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی است و دروس دینی را در حوزه علمیه فیلسوف الدوله تهران فرا گرفته، ضمن اینکه نائب پدر است مدیریت امور را نیز عهده دارد.
یکی از اتفاقات خوب در مسجد انصارالمهدی (عج) حضور مستمر حجت الاسلام میرهاشم حسینی، تولیت حوزه های علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی و فیلسوف الدوله برای سخنرانی است؛ به این دلیل گفتیم، خوب که موجب شده بنابر اظهار نظر انصاری، تاکنون حدود ۱۰ تن از نمازگزاران این خانه خدا با توصیه های وی، طلبه شوند.
اتاقی کوچک در گوشه مسجد انصارالمهدی (عج) متعلق است به پایگاه مقاومت بسیج برادران، اتاقی که با وجود مساحت کم، کانون برکات زیادی برای اهل محل شده است. حمید انصاری، فرمانده این پایگاه است و همه روزه به جز ایام امتحانات حوزه علمیه، در این پایگاه حاضر می شود و به قولی، این جا را خانه دوم خودش می داند.
کمک 42 میلیون تومانی به سیل‌زدگان
پایگاه مقاومت بسیج مسجد انصارالمهدی (عج) هرگاه کشور دچار مشکلی یا بحرانی می شود بیش از گذشته حالت آماده باش به خود می گیرد. برای نمونه در ایام کمک رسانی وسیع مساجد کشور به سیل زدگان فروردین ماه 1398 حدود 42 میلیون تومان از کمک های نقدی نمازگزاران این مسجد به شماره حساب ناحیه مقاومت بسیج منطقه نیروی هوایی یا مرکز رسیدگی به امور مساجد یا جمعیت هلال احمر واریز شد تا صرف خدمات رسانی به سیل زدگان شود.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین انصاری، یک کامیون از کمک های غیرنقدی نمازگزاران مسجد انصارالمهدی (عج) نیز به دست ناحیه مقاومت بسیج منطقه نیروی هوایی رسید تا گوشه ای از خانه های نوساخته سیل زدگان را پر کند.
ویروس کرونا که وارد کشورمان شد بسیاری از گروه های مردم از نظر مالی دچار مشکلات زیادی شدند بر همین اساس امام جماعت، هیئت امنا و نمازگزاران مسجد انصارالمهدی (عج) با محوریت پایگاه مقاومت بسیج دست به دست هم دادند و هر شب اقدام به ضد عفونی کردن تمام بخش های خیابان های سوم، چهارم و پنجم نیروی هوایی تهران کردند.
تداوم کمک‌های مومنانه دست کم یک هفته پس از عید فطر
اهالی مسجد انصارالمهدی (عج) همچنین در سه نوبت در دوره شیوع ویروس کرونا -هفته آخر اسفند ماه 1398، نیمه شعبان و نیمه ماه رمضان 1399- و در مجموع اقدام به توزیع 240 بسته ارزاق، پوشاک و بهداشتی میان نیازمندان کردند. حجت الاسلام والمسلمین انصاری در این ارتباط به خبرنگار شبستان گفت: نمازگزاران این مسجد در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه به نیازمندان اقدام به جمع آوری کمک های مردم کردند و این کار همچنان ادامه دارد و دست کم تا یک هفته پس از عید فطر ادامه خواهد داشت.
امام جماعت مسجد انصارالمهدی (عج) افزود: به نمازگزاران این مسجد از طریق پیام رسان ها در شبکه های اجتماعی و همچنین از زمان بازگشایی در شب های قدر اعلام کرده ایم که باید به دلیل تداوم ابتلای مردم به ویژه در تهران به ویروس کرونا کار کمک رسانی به خانواده های آسیب دیده از این وضعیت را ادامه دهیم که الحمدالله با موافقت آنان روبر شده و همه روزه کمک های جدیدی در این زمینه دست ما می رسد.
فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هیات مسجدی انصار ولایت
علاوه بر این گونه از فعالیت های اجتماعی مسجد انصارالمهدی (عج)، هیات «انصار ولایت» که به همت جمعی از نوجوانان و جوانان این خانه خدا تشکیل شده است نیز توانسته به همکاری چند هیئت مذهبی در خیابان پیروزی، 450 بسته ارزاق میان خانواده های نیازمند توزیع کند. این هیات هر هفته شب های جمعه در مسجد انصارالمهدی (عج) برنامه های قرآنی و فرهنگی برگزار می کند و فعالیت های آن با آغاز شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده و از طریق فضای مجازی دنبال می شود.
مسجد انصارالمهدی (عج) که تاکنون ۱۰ تن از نمازگزاران آن طلبه شده اند به مرکز ترویج فرهنگ کتاب خوانی در منطقه نیروی هوایی تبدیل شده و کتابخانه آن دارای چهار هزار جلد کتاب در حوزه های دینی، علمی، تاریخی و ادبی است.
همین روحیه مطالعاتی موجب شده که جلسات تفسیر قرآن به صورت تخصصی و همه هفته برای خواهران و دو ساعت مانده به اذان ظهر در مسجد انصارالمهدی (عج) برگزار شود که به محلی برای تربیت قرآنی بانوان و اعضای خانواده های آنان تبدیل شده است.
سخن آخر اینکه مسجد انصارالمهدی (عج) با وجود کم سن و سال بودن در تمام مناسبت های دینی و فرهنگی و همچنین در کلیه مواقع بحرانی، پای کار است و هیچ گاه فعالیت های خود را تعطیل نکرده است. مسجدی که تازه وارد دهه دوم از حیات خود شده اکنون یکی از مهم ترین مراکز دینی و اجتماعی در منطقه بزرگ نیروی هوایی تهران است.
شبستان
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کمک مومنانه، مسجد، طلا، زنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
دین و اندیشه
V
آرشیو