سونامی بدحجابی دوباره آمد؛

حجاب مسئله ای سیاسی یا اجتماعی!/ ویترین مانتو فروشی ها در خدمت فرهنگ مبتذل غربی

برای انتخاب یک مانتوی مناسب تمام مغازهای سطح شهر را زیر پا گذاشتیم پشت ویترین تمام مغازها مانتوهای جلو باز با انواع و اقسام مدل های مختلف خودنمایی می کرد، مانتوهای که هر کدام از آنها نشان از درو شدن نسل جدید از فرهنگ ایرانی اسلامی را می داد.
حجاب مسئله ای سیاسی یا اجتماعی!/ ویترین مانتو فروشی ها در خدمت فرهنگ مبتذل غربی
1399/04/11 - 07:42
تاریخ و ساعت خبر:
91371
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کردستان- مهوش رحیمی: مانتوهای جلو باز این روزها تبدیل به معضلی برای بانوانی شده است که مسئله پوشش یک دغدغه برای آنان است، اما ویترین مغازه های مانتو فروشی در تضاد با این دغدغه و همراه و همگام با فرهنگ غربی و غیر ایرانی است.
برای انتخاب یک مانتوی مناسب تمام مغازهای سطح شهر را زیر پا گذاشتیم پشت ویترین تمام مغازها مانتوهای جلو باز با انواع و اقسام مدل های مختلف خودنمایی می کرد، مانتوهای که هر کدام از آنها نشان از درو شدن نسل جدید از فرهنگ ایرانی اسلامی را می داد.
تهاجم و شبیخون فرهنگی این روزها از طرف دشمنان انقلاب برای از بین بردن سبک زندگی اسلامی و جایگزین کردن سبک زندگی غربی را می توان به خوبی از طرز پوشش جوانان امروزی مشاهده کرد. مسأله فرهنگ حجاب و عفاف مساله کوچکی در جامعه اسلامی نیست به صورتی که اهمیت این امر در سالهای مختلف بارها و بارها از طرف رهبر معظم انقلاب هشدار داده شده است.

مانتوهای جلو باز و شیشه ای و حریر این روزها تبدیل به معضلی برای جامعه شده که پوشش خارج از عرف و شرع اسلامی را نشان می دهد. برای پیگیری بیشتر در این مورد با لیلا دختری که این روزها مشغول به طراحی مانتو بود همراه شدیم.
وی می گوید: با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا بیشتر از هر وقتی مانتوهای نخی جلوباز را طراحی می‌کنیم چرا که این مدل مانتوها طرفداران زیادی در بین دختران و جوانان امروزی دارد و فروش آن بسیار خوب است.
وی افزود: از وقتی که تقاضا برای مانتوهای دکمه دار و جلو بسته کم شده است ما به طراحی کردن این مدل مانتو ها رو آورده ایم.
در ادامه با دختر جوانی که به همراه مادرش در جستجوی انتخاب یک مانتوی مناسب، مدل های مختلف مانتو ها را برنداز می کرد هم صحبت شدیم گویی دل پر خونی از مانتو فروشی های سطح شهر داشت وی میگوید نزدیک به چند روز است که دنبال مانتوی مناسب دکمه دار می گردم اما پیدا نمی کنم.
وی می گوید، اغلب مانتوهایی که در بازار موجود است همه مشکل دارند به طوری که اگر دکمه داشته باشند آستین آنان کوتاه است و یا اگر آستینش بلند باشد جلو باز است و دکمه ندارد به همین خاطر دیگر از گشتن خسته شده ام و تصمیم گرفته ام خودم مانتو بدوزم.
آتنا دختر جوان دیگریست که به سراغش رفتم و سلیقه و انتخابش را جویا شدم، او گفت: مانتوی جلو باز و خنک را برای تابستان می‌پسندم چرا که تنوع رنگی بسیار زیاد و زیبا دارند.
وقتی از وی در مورد بد حجاب بودن نوع مانتوهایی که امروزه مد شده اند پرسیدم در جواب عنوان کرد: فکر می کنم دیگر چیزی به اسم حجاب نمانده باشد و اگر شما به اکثر زنان و دختران بجز خانم های کارمند نگاه کنید می بینید اغلب مانتوی جلو باز را انتخاب می کنند.
تولیدکنندگان پوشاک در ترویج بی‌حجابی دخیل هستند
رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان استان کردستان اظهار کرد: به صراحت اعلام می کنم که تمامی مدل مانتوهایی که این روزها در بازار دیده می شود همگی در داخل ایران و شهرهای بزرگ و بخصوص در پایتخت توسط طراحان دوخته و وارد بازار می شود
بهروز داداش پور افزود: بیشتر مواقع هیچ نظارتی آنچنان باید و شاید و سختگیری هایی که باید اعمال شود وجود ندارد و به همین دلیل است که هر طراحی به راحتی مدل های مختلف طراحی شده را حتی اگر خلاف عرف باشد برای فروش وارد بازار می کند.
رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان استان کردستان دلیل رواج این لباس‌ها را مدگرایی دانست و عنوان نمود: مد گریبان‌گیر صنف لباس ‌فروشان شده است و موجب گردیده است تا اقدام به فروش چنین لباس‌هایی کنند.
وی گفت: اطلاع‌رسانی برای عدم عرضه البسه نامناسب باید به صورت جدی از سوی اماکن و سازمان بازرسی به متخلفان گوشزد شود تا شاید بتوان از ترویج غیر متعارف اینگونه لباس ها جلوگیری کرد.

معظل بی حجابی را باید به صورت ریشه ای پیگیری کرد
در ادامه امیرهوشنگ حیدریان معاون اجتماعی فرماندهی انتطامی استان کردستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 27 دستگاه متولی و مسئول در بحث عفاف و حجاب هستند که کارهای فرهنگی، ایجابی و پیشگیرانه در این حوزه انجام خواهند داد.
حیدریان در این خصوص با اشاره به این که به مقوله بدحجابی باید به صورت ریشه‌ای توجه شود، افزود: طرح امنیت اخلاقی در راستای صیانت از شان و منزلت خانواده ها اجرا می شود و در این راستا همه مسایل مشخص و معین شده است و حتی پرسنل زن پلیس نیز آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند و با رعایت همه ابعاد جامعه شناسی و روانشناسی به این موضوع پرداخته شده است.
وی به اصالت ایرانی اسلامی و آموزه های دینی که در این کشور وجود دارد اشاره کرد و افزود: حجاب به عنوان یک اصل پذیرفته شده در این کشور است و کشف حجاب مصداق مجرمانه خواهد داشت و هر فردی که بخواهد در ملا عام کشف حجاب کند مجرم شناخته خواهد شد.
وی ادامه داد: برخی افراد بعضاً به قانون توجه نمی‌کنند و بدون حجاب در معابر و مکان‌های عمومی ظاهر می‌شوند که در ابتدا مورد تذکر قرار می‌گیرند، ما نیز به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر و طبق قانون باید آن‌ها را پس از تذکر، راهنمایی و ارشاد کنیم چرا که برخی از نوجوانان از سر ناآگاهی مرتکب برخی رفتارها می‌شوند.

حیدریان همچنین عنوان کرد: امروز موضوع بدحجابی نه فقط یک رفتار شخصی بلکه یک رویکرد سیاسی برای دشمنان است؛ نیروی انتظامی هم به سادگی نمی‌تواند این موضوع را رها کند چرا که مطالبات مردمی، قانون، حاکمیت و سیستم قضائی است و نیروی انتظامی به عنوان بازوی اجرایی دستگاه قضائی قوانین را اجرا می‌کند و ناجا قطعاً در چارچوب و با مجوز قانونی و اختیارات اخذ شده در این مورد اقدام خواهد کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتطامی استان کردستان گفت: نیروی انتظامی در کنار کارهای سلبی بیشتر در این حوزه در بحث فرهنگی با برگزاری کلاس های عفاف و حجاب وارد عمل شد تا به این طریق کسانی که به هر شکلی در بحث عفاف و حجاب قانون شکنی کرده اند ارشاد و راهنمایی شوند.
حیدریان در پایان عنوان نمود: امروزه هنجارشکنان و دشمنان خارجی، سعی می‌کنند که بیشتر از هر وقتی اساس خانواده را مورد هجوم قرار دهند تا شاید از این طریق بتوانند اصالت و هویت ما را از بین ببرند اما مردم ما مردم با حیا و عفیفی هستند و هرگز به دشمن با اشاعه فرهنگ بی حجابی اجازه نفوذ به کانون مقدس خود در خانواده و جامعه را نخواهند داد.
محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز معتقد است در مسئله عفاف و حجاب اول باید از ادارات و خودمان شروع کنیم و بعد سراغ مردم برویم و آن موقع است که اقدامات ما کارساز خواهد بود.
وی افزود: بیشترین مشکل در مسئله حجاب در سطح ادارات ما، عدم تفکیک محل کار خانم‌ها و آقایان است.
وی گفت: مسئولان باید متولی برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی در ادارات باشند و امور اجتماعی استانداری ها هم باید روی این موضوع کار کنند.
وی ادامه داد: بحث حجاب و عفاف یک مسأله اجتماعی است در حالیکه برخی به دنبال آن هستند که هر موضوع اجتماعی را سیاسی کنند که حجاب و عفاف یکی از این موضوعات است.
در واقع اگر تولیدکنندگان، پوشاکی متناسب با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تولید کنند و بازار از وجود این لباس‌ها اشباع شود، خود به خود تقاضا نیز متناسب با عرضه می‌شود و دیگر این هنجارشکنی‌ها را شاهد نخواهیم بود پس باید در این راستا تلاش‌های جدی صورت گیرد تا با اتکا به طراحان خودی لباس‌ها و پوشاکی عرضه شود که در عین زیبایی و جذابیت مناسب با شرع و عرف جامعه نیز باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حجاب و عفاف، مانتو، فرهنگ تبرج، بی حجابی، بدحجابی ، حجاب بانوان ایرانی، نفوذ فرهنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حجاب و عفاف
V
آرشیو