نهضت حسینی چگونه باعث نابودی داعش شد؟/ اسلام جعلی که غربی ها می خواستند به دنیا القا کنند

نکته محوری این جهاد فی سبیل الله حفاظت از حرم ام المصائب عمه سادات بود که در مقابله با یزید علم افشاگری برداشتند و در کاخ یزید این خلیفه ستمگر و فاسد را رسوا کردند. از همین رو مدافعین حرم حضرت زینب (س) برای شهادت در راه خدا اقدام به رویارویی با اشقیای امروز در لباس تروریست های داعش کردند.
نهضت حسینی چگونه باعث نابودی داعش شد؟/ اسلام جعلی که غربی ها می خواستند به دنیا القا کنند
1399/07/07 - 07:25
تاریخ و ساعت خبر:
94066
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: نهضت حسینی یکی از نهضت های زنده ای است که تا به امروز در جهان نه تنها همتایی نداشته است بلکه پویا بوده و اثراتش ماندگار است. نهضتی که با رفتار و عملکردی که حضرت اباعبدالحسین (ع) و پس از این امام بزرگوار خواهر گرامی‌شان از خود نشان دادند در تاریخ بشریت ماندگار شد و سرمشق و الگویی برای بسیاری از قیام ها و انقلاب های مهم بشری شد.
قیام اباعبدالله الحسین (ع) از بعد معنوی انسان ساز بود. در این قیام به اصلاح و روشنگری بسیار تاکید شده بود. در انقلابات منطقه‌ای که رخ داد دشمن سعی کرد با ایجاد فرقه های تندرو دینی و تروریستی که با اسلام هراسی تمام آنها را دولت اسلامی می نامیدند و بسیاری از رسانه های غربی از جمله بنگاه سخن پراکنی بی بی سی با اصراری مرموز نام دولت اسلامی را به تروریست های داعش می دادند. این درحالی بود که آنهایی که به خوبی با حقیقت دین اسلام آگاه هستند می دانند که تصویری که داعش از این دین الهی و رحمانی نشان می داد تصویری از یک اسلام آمریکایی و غربی بود نه واقعی.
درواقع دشمن سعی کرد با به انحراف کشیدن انقلابات مردمی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی هم ترس از اسلام را ایجاد کند و هم ملت های مسلمان منطقه را درگیر یک اسلام جعلی کند. مبارزه با این موضوع میسر نبود بلکه اسلام واقعی به جنگ اسلام جعلی برود. در این راه قیام اباعبدالله الحسین (ع) سرمشق و الگویی مهم و جاودان برای مقابله با این مسئله بود.
امام حسین (ع) در نهضت عظیم شان فرمودند که برای اصلاح امت جدم و همچنین احیای دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ام. ایشان وقتی مشاهده کردند فرد فاسدی همچون یزید بن معاویه بر کرسی خلافت تکیه زده است، دست به قیام زدند. در این راه نهضت حسینی سرمشق و الگویی برای مبارزه با اشقای امروز که در لباس تروریست های داعش به جنگ اسلام واقعی آمده بودند، قرار گرفت.
نکته محوری این جهاد فی سبیل الله حفاظت از حرم ام المصائب عمه سادات بود که در مقابله با یزید علم افشاگری برداشتند و در کاخ یزید این خلیفه ستمگر و فاسد را رسوا کردند. از همین رو مدافعین حرم حضرت زینب (س) برای شهادت در راه خدا اقدام به رویارویی با اشقیای امروز در لباس تروریست های داعش کردند.
یکی از مهمترین مسائل در حوزه شناخت قیام عاشورا مسئله مردم شناسی بوده است. در واقعه کربلا کوفیان با رفتاری ریاکارانه و دوگانه زمینه شهادت این امام بزرگوار را فراهم کردند. کوفه ای که با نامه های متعددی امام را دعوت به مقابله با یزید کردند بعد از مدتی با چهره ای دیگر در مقابل این امام بزرگوار قرار گرفت. آنچه درس کربلا به بشریت داد نه تنها شناخت یزید و یزیدیان بلکه شناخت اهل کوفه و بر حذر داشتن خود از چنین رفتار ریاکارانه و پستی بود. در این راه اعتماد راسخ و یقین برای مقابله با اسلام جعلی و همچنین حذر کردن از رفتارهای دوگانه و دو رو باعث شکست تروریسم داعش شد. درواقع جریان شناسی عاشورا کمک بسیار بزرگی برای دشمن شناسی در عرصه مقابله با تروریست داعش و اسلام جعلی و آمریکایی کرد.
در این راه نیروهای مردمی با تجربه ای گرانسنگ و گران بها از نهضت عاشورا و با اجتناب از رفتارهای دوگانه و عبرت گرفتن از رفتار کوفیان با وحدت رویه در مقابل دشمنان اسلام قد علم کردند و تروریست های داعش که به طور جعلی کشورهای غربی سعی کردند آن ها را مسلمان واقعی نشان دهند، تا مرز نابودی کلی پیش رفتند.
«حسین مصباح الهدی و سفینه النجات» یکی از شعارهای ماندگار قیام عاشوراست که با چنین ترازوی دقیقی می توان به خوبی حق و باطل را تمیزداد و با اخذ درس های مهم از این نهضت به سمت سعادت و پیروزی پیش رفت. موضوعی که در مقابله با داعش با دقتی که رهبر معظم انقلاب و سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نشان دادند، عملی شد. هر چند که از این نکته نباید غافل شد که ترویج فرهنگ عاشورا و تربیت نسل عاشورایی در کشورمان و تسری آن در کشورهای منطقه از جمله عراق که داعش در آن رشد و نمو داشت، در این پیروزی نقش اساسی داشت. درواقع هرجا جهل مرکب وجود دارد دین اسلام ضربه خورده و دشمنان توانسته اند با جعلیات افراد را فریب دهند اما فرهنگ حسینی در این راه روشن کننده راه و نجات دهنده انسان هایی است که با این فرهنگ بزرگ شده و تربیت یافته اند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عاشورا، قیام امام حسین علیه السلام، مبارزه با ظلم، نابودی داعش،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو