احیاء شیبرینی های 500 ساله سنتی به دست 30 بانوی شیرینی پز دامغانی/ بانوی کارآفرین دامغانی خطاب به مسئولین: اگر حمایت نمی کنید حداقل سنگ در مسیر کارآفرینان نیندازید!

بانوی کارآفرین دامغانی که در عرصه شیرینی پزی و احیای شیرینی های سنتی 500 ساله دامغان فعالیت می کند،ارگانیک بودن محصولات شرکت خود را مهمترین عامل در جذب مشتری می داند و می گوید: برای رسیدن به مرحله ای که در آن هستم توکل به خدا، تلاش فردی و نترسیدن از مشکلات سه ضلع موفقیتم محسوب می شوند.
احیاء شیبرینی های 500 ساله سنتی به دست 30 بانوی شیرینی پز دامغانی/ بانوی کارآفرین دامغانی خطاب به مسئولین: اگر حمایت نمی کنید حداقل سنگ در مسیر کارآفرینان نیندازید!
1399/10/16 - 10:03
تاریخ و ساعت خبر:
97400
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - برخی فکر می کنند که برای آغاز هر کاری نیازمند حمایت هایی مادی یا استفاده از بندی معروف به بند " پ" هستند در حالیکه وقتی پای صحبت های کارآفرینان یا افراد موفق در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های اقتصادی و علمی می نشینی، امید و توکل به خدا، تلاش فردی و نهراسیدن از مشکلات و شکست ها، سه ضلع موفقیت آنها را تشکیل می دهد.

یکی از کارآفرینان موفق در شهر دامغان در عرصه تولید شیرینی های سنتی طیبه سادات تقوی است که قریب 20 سال است که مدیریت عامل شرکت رابطین بهداشت ، شرکت شیرینجات دامغان را برعهده دارد. شرکتی که انواع شیرینی های سنتی دامغان را تهیه می کند. او که دارای دارای 4 فرزند دختر و 4 داماد است در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس می گوید: زمانی که این شرکت را تحویل گرفتم زیر صفر بود، یعنی با دنیای بدهی وارد کار شدم. آن زمان هر کسی توصیه می کرد که به نوعی مرا از قبول این مسئولیت منصرف کند. اما به هر حال این پیش فرض که 2 ماه کار می کنم و بر اساس نتیجه کار تصمیم به ادامه فعالیتم یا رها کردن کار می گیرم وارد این عرصه شدم و به حمدالله اکنون 17 سال است که در این زمینه فعالیت دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که مهم ترین دلیل موفقیت شما با وجود آغازی پر دردسر و سخت چه بود ؟، می گوید: یکی از دلایل موفقیت من این بود که به کسی تکیه نکردم و فقط گفتم خدا! اولین قدمی که برداشتم از خدا خواستم که یک «آن» مرا به خودم واگذار نکند! از خدا خواستم پایم نلرزد و حرامی وارد زندگی ام نشود. اینگونه کارم را آغاز کردم و از همان ابتدا تصمیم گرفتم که بدهی های شرکت را تسویه کنم . چون خودم دستی بر آتش هنرهایی مثل گلدوزی و گل چینی و .. داشتم و سرمایه ای را پس انداز کرده بودم، کم کم بدهی ها را پرداخت کردم.

این بانوی موفق کارآفرین ادامه می دهد: با رونق گرفتن کار و جمع شدن بخشی از دلنگرانی ها، همکارانی را به مجموعه اضافه کردیم از یک نفر و دو نفر جویای کاری که در این شرکت مشغول شدند اکنون 30 نفر کارآفرین با ما همکاری می کنند، شکرانه این دستاورد علاوه بر اشتغال 30 نفر از بانوان همشهری مان، قرار گرفتن در جز شرکت های برتر و نمونه استانی است.

تقوی با اشاره به اینکه موفقیت های مان را از لطف خداوند بزرگ می دانم ، می افزاید: با وجود دست تنها بودن و عدم حمایت گرفتن از دیگران با تلاش خودمان و برکتی که خدا به کارمان داد موفق شدیم در این چندین سال بهترین جنس را با بالاترین کیفیت به دست مردم برسانیم.
وی با بیان اینکه انواع شرینی جات سنتی را در این شرکت تهیه و توزیع می کنیم، می گوید: یکی از این شیرینی ها سنتی دادچه است که در شرف فراموشی و از بین رفتن بود! منظورم از اینکه دادچه در حال از بین رفتن بود این است که حتی فرزند من نمی دانست که دادچه چیست و نهایتا فقط اسمی از آن شنیده بودند چه رسد به اینکه طرز تهیه آن را بداند. این کار را با همکاری یک نفر آغاز کردیم و بعد از گذشت دو - سه سال با خراب شدن اوضاع اقتصادی او از ادامه همکاری منصرف شد و درنتیجه پخت دادچه را تحویل خودمان دادند! همین امر باعث ایجاد انگیزه ی بیشتری برای مان شد به طوری که کار را از یک نفر تا 28 یا 32 تفر دادچه پز ادامه دادیم.
این بانوی کارآفرین ادامه می دهد: امروز باوجود اینکه کرونا محدودیت هایی را ایجاد کرده است اما همچنان به کار خود ادامه می دهیم در روزهای عادی بین 2 تا 3 کیسه آرد را به پخت دادچه اختصاص می دادیم که تقریبا بین 80 تا 200 مَن دادچه پخته و تهیه و تحویل مشتری می داد.

تقوی در خصوص محصولات تولیدی شرکتش می گوید: علاوه بر دادچه، تفتان، برشتوک، شیرینی های سنتی دامغان با 500 سال سابقه و دارای یک سال ضمانت ماندگاری است را در همین شرکت تهیه می کنیم ، همچنین سمنو، سوهان سمنو، قطاب، باقلوا، سوهان کنجد، گندم و شادانه از دیگر محصولاتی است که در شرکت ما تهیه می شود که روی هم تقریبا 23 نوع شیرینی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه از نکات مهم کار ما که کیفیت را بالا و مشتریان را راضی نگه می دارد این است که محصولات ما همه ارگانیک هستند ، می افزاید: ما هیچ افزودنی و نگهدارنده ای به آن اضافه نمی کنیم و آنچه به عنوان اسانس استفاده می کنم موادی کاملا طبیعی مانند هل و جوز هندی، دارچین ، زعفران و گلاب است.
این بانوی موفق دامغانی با اشاره به اینکه حتی با وجود موفقیت های پیش رو، ما نیاز به حمایت داریم ، بیان می کند: من بارها در صحبت های مختلف گفته ام که طوری ما را حمایت کنید که وقتی من مشغول کار هستم برای یک کد بهداشتی و سیب سلامت اینقدر اذیت نشویم و وقتمان گرفته نشود ! به طوری که گاهی ایرادات عجیبی بر مجموعه ها وارد می کنند مثلا اخرین چیزی که به من گفتند این بود که بالابر باید آسانسوری باشد! و شما باید به شهرک صنعتی بروید در حالی که کار ما تولید و مصرف است و داخل شهر خواهان شیرینی داغ هستند و می گویند: ما نمی توانیم با این شرایط شیرینی را از مسافت دور از شما تحویل بگیریم.

تقوی ادامه می دهد: از طرف دیگر قطعا با ورود ما به شهرک صنعتی تعدادی از نیروهای ما ریزش خواهند داشت! و در نتیجه تولیدمان کمتر شده و مشکلات ما بیشتر می شود متَأسفانه با وجود تمام این شرایط با ما همکاری که نمی کنند هیچ سنگ اندازی هم در مسیر ما دارند! طوری که ما در مسیر صادرات شیرینی های خود به کشورهای دیگر مثلا کانادا با مشکلاتی روبه رو شدیم.
وی با بیان اینکه با امید به خدا و توکل به او باز هم ما در حال طی کردن این مسیر هستیم و اگر کرونا بر ما حادث نمی شد اتفاقات بهتری در راه بود، می گوید: نمونه آن توان شرکت در خرید مکان و خارج شدن از حالت استیجاری بود که بسیار باعث انگیزه دوستانمان شده است در مجموعه ما زنان از اقشار مختلف جامعه در حال کار و تولید هستند از زنان بدسرپرست تا خودسرپرست و کم در آمد... ولی متأسفانه حتی در اندازه فروش کیسه ای آرد با قیمت نانوایی با ما همکاری نمی کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دامغان،کارآفرین،زنان کارآفرین، شیرینیجات سنتی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو