یک روحانی و کارشناس مسائل خانواده

تأسی به سبک زندگی فاطمه(س) راه برون رفت از مشکلات اجتماعی و خانوادگی

حجت الاسلام حسنی امام جمعه یکی از مساجد شهرستان بهار گفت: زندگی امامان و پیشوایان همچون مهریه حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» ، جهیزیه ایشان و نحوه زندگی آن دو نور مقدّس، باید الگویی برای همگان باشند تا هم معضلات کنونی و موانع ازدواج رفع ‌شود و هم جامعه از مشکلاتی چون بی خانمانی و فقر خالی شو در این صورت است که اختلافات خانوادگی نیز رفع و خواه ناخواه آمار طلاق کاهش می‌یابد.
تأسی به سبک زندگی فاطمه(س) راه برون رفت از مشکلات اجتماعی و خانوادگی
1399/10/27 - 09:56
تاریخ و ساعت خبر:
97661
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از همدان - شهرستان بهار: حجت الاسلام حسنی امام جماعت روستای حیسن آّباد در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) که با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول ایام فاطمیه درحسینیه صاحب الزمان(عج)روستای حسین آبادعاشوری با حضور بانوان برگزار شد با اشاره به سبک زندگی فاطمی و خصوصیات زن مسلمان، گفت: ساده زیستی یکی از مهمترین خصوصیات زندگی حضرت فاطمه بوده که هیچگاه بخاطر مقام ومنصب پدر بزرگوارش بدنبال تجمل گرایی نرفت.

وی با بیان اینکه ساده زیستی در سرتاسر زندگی این بانوی بزرگ موج می خورد و همیشه این خصوصیت را با تبعیت از پدر بزرگوارش رعایت میکرد افزود: یکی دیگر از خصوصیات ایشان این بود که در هر شرایطی بخشش به دیگران را انجام می داد و سادگی را برای خود انتخاب می کرد همچنین این روزها شاهید که خوشبختانه بخشی از جامعه زنان ایران اسلامی نیز با عدم چشم و هم چشمی و اسراف نکردن در زندگی با الگوگیری از حضرت زهرا(س) سعادتمندی را برای خود به ارمغان می آوردند.

امام جماعت مجسد حسن آباد شهرستان بهار تصریح کرد: یکی از مهم ترین فواید سادگی این است که باعث آرامش روح نیز می شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه تجمل گرایی جای ساده زیستی را گرفته و به ساده زیستی به فراموشی سپرده شده است، اظهارداشت: چشم و هم چشمی های خانوادگی به این تجمل گرایی ها دامن زده و اختلافات خانوادگی در پی آن ایجاد می شود .

این کارشناس مسائل مذهبی یکی دیگر از آسیب های تجمل گرایی در زندگی جوانان را سخت گیری های خانواده ها برای جهیزیه و مراسم های تجملی عروسی دانست و افزود: این دست معضلات و مشکلات، قدم های جوان برای تشکیل خانواده را سست می کند زیرا او با دیدن این همه تشریفات و تجملات دیگر علاقه ای به تشکیل زندگی پیدا نمی کند و همین تأخیر یا دعدم ازدواج باعث آسیب های زیادی در جامعه می شود.
حجت الاسلام حسنی گفت: زندگی امامان و پیشوایان همچون مهریه حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» ، جهیزیه ایشان و نحوه زندگی آن دو نور مقدّس، باید الگویی برای همگان باشند تا هم معضلات کنونی و موانع ازدواج رفع ‌شود و هم جامعه از مشکلاتی چون بی خانمانی و فقر خالی شو در این صورت است که اختلافات خانوادگی نیز رفع و خواه ناخواه آمار طلاق کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سیلسثلذ
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو