بانوی کارآفرین روستایی :

هموار شدن مسیر دستیابی به تسهیلات بانکی مهم ترین خواسته کارآفرینان از مسئولین/ زنان، سرداران توسعه مشاغل کوچک خانگی

بانوی کارآفرین گلستانی،مهم ترین دغدغه کارآفرینان را استفاده از تسهیلات به ویژه تسهیلات بانکی دانست و افزود: یکی از خواسته های ما این است که دولت شرایطی را فراهم کند تا راه دستیابی ما به تسهیلات هموارتر شود تا هم انگیزه های تولید در کشور بیشتر شده و هم راه ها برای توسعه کارآفرینی مخصوصا در عرصه مشاغل کوچک خانگی فراهم شود.
هموار شدن مسیر دستیابی به تسهیلات بانکی مهم ترین خواسته کارآفرینان از مسئولین/ زنان، سرداران توسعه مشاغل کوچک خانگی
1400/01/23 - 10:09
تاریخ و ساعت خبر:
99574
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کفترتیموری بانوی 43 ساله و ساکن یکی از روستاهای استان گلستان است. اشتیاقش به احیای هنرهای بومی و محلی و تجربه آشنایی با پارچه بافی سنتی که آن را به زبان محلی « کارچاله یا بالاجاده » نامیده می شود بر آن داشت تا با هدف اشتغال خانگی، اشتغالزایی و حفظ میراث فرهنگی منطقه خود وارد این عرصه تولید شود.
وی در گفت وگو با خبرنگار ما در استان گلستان با بیان اینکه کار خود را با سرمایه ای در حدود 5 میلیون تومان آغاز کرده است ، گفت: به شکر خدا تا کنون 10 نفر از بانون روستا در کارگاه پارچه بافی مشغول به کار شده اند.

خانم تیموری همراهی ها و همدلی های خانوادگی مخصوصا حمایت های مادر و همسرش را در این کسب این موفقیت بسیار مؤثر دانست و افزود: اشتغال در خانه و تولید پارچه سنتی را انتخاب کردم زیرا خانواده ام مهم ترین اولویت زندگی ام هستند و حمایت ها و تشویق ها و راهنمایی های آنها مهم ترین رکن اعتماد به نفسم، انگیزه برای شروع و ادامه کار با تمام سختی و موانع پیش رو است.
این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه آغاز هر کاری مخصوصا قدم گذاشتن در عرصه کارآفرنی با موانع و مشکلاتی همراه است، گفت: درخصوص کار من می توان به کم بود بودجه و سرمایه کافی برای گسترش کار، تهیه مکان مناسب برای راه اندازی کارگاه، و وجودمشکلات فراوان در دریافت تسهیلات بانکی،افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه می توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: ولی سختی و گاها ناکامی های موقت در مراحل مختلف کار با فراهم شدن شرایط اشتغال سایر افراد به ویژه بانوان سرپرست خانوار یا خانواده های کم درآمد و بی بضاعت، شیرین می شود.

این بانوی جوان کارآفرین در توصیه هایی به افرادی که خواهان وارد شدن به عرصه کارآفرینی هستند، گفت: به ویژه به جوانان سرزمین توصیه می کنم که برای انتخاب حرفه ایی که قرار است با آن معیشت خود و خانواده شان را فراهم کنند به علاقمندی های شان، تجربه و سابقه آن کار در منطقه زندگی یا حتی خانواده خود دقت کنند و در نظر داشته باشند که هر کاری از ابتدای ورود سختی های خود را دارد و باید صبر ذاشته و انگیزه های خود را حفظ کنند .

خانم تیموری خطاب به بانون نیز بیان کرد: خانواده و رسیدگی به همسر و فرزندان را اولویت کارهای خود قرار دهند و در کنار آن با انگیزه و همت بالایی هنر یا شغل مورد علاقه خود را با راه اندازی مشاغل کوچک و در آمد زادی خانگی ادامه دهند در این صورت ضمن اینکه در خانه به امورات مهم زندگی رسیدگی می کنند می توانند کمک حال معیشت خانواده خود و حتی با اشتغال آفرینی سایر خانواده ها باشند.

وی در پایان این گفت وگو مهم ترین دغدغه کارآفرینان را استفاده از تسهیلات به ویژه تسهیلات بانکی دانست و افزود: یکی از خواسته های ما این است که دولت شرایطی را فراهم کند تا راه دستیابی ما به تسهیلات هموارتر شود تا هم انگیزه های تولید در کشور بیشتر شده و هم راه ها برای توسعه کارآفرینی مخصوصا در عرصه مشاغل کوچک خانگی فراهم شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرینی، تسهیلات بانکی، زنان کارآفرین، حرف های سنتی، استان گلستان، پارچه بافی سنتی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو