معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:

قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» مشوقی برای زنان است

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»برای همه عرصه های زندگی زنان و جزو سیاست‌های تشویقی است که به نقش زنان بر می‌گردد.
قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» مشوقی برای زنان است
1400/11/04 - 19:50
تاریخ و ساعت خبر:
116603
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - «انسیه خزعلی» امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از زنان کارآفرین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همه سیاست‌ها و قوانین حوزه زنان به‌منظور ارتقای جایگاه آنان، کمک به فرزندآوری و توان علمی زنان است.
وی افزود: شورای عالی انقلاب ۳۰ سال است که به ترسیم جایگاه زن پرداخته است، در اوج جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۵ در زمان حضور امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب جایگاه زن ترسیم شده است که در جهان نظیر ندارد.
خزعلی بیان‌داشت: عالی‌ترین جایگاه در حد مشاوره رهبر معظم انقلاب و مسوولان سه قوه باید برنامه ها و قوانین امور زنان را تصویب کنند و این مصوبه‌ها نتیجه این هم‌افزایی است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان‌کرد: امروزه مراکز مختلفی برای حمایت از زنان ایجاد شده است.
خزعلی با انتقاد از اینکه زنان آگاهی از قوانین و مصوبه‌های امور خویش ندارند، اظهار داشت: مجموعه قوانین و مصوبه‌ها در حمایت زن برای حفظ کرامت، امنیت زنان، جلوگیری از خشونت، نقش مادری، امنیت در محل کار، تامین اجتماعی و بازنشستگی و فرزندآوری زنان پیش‌بینی و تصویب شده است، اما چون زنان آگاهی ندارد مطالبه نمی‌کنند.
وی گفت: امروز زنان موفقی در علم، مهارت افزایی و خدماتی داریم.
این مقام مسوول با بیان اینکه جایگاه زن و نقش زنان برای ایجاد تمدن اسلامی باید مورد اهتمام قرار گیرد، تصریح‌کرد: روح الله از خاندان رسالت آمد و جایگاه زن را در خانواده و سیاست تبیین کرد.
خزعلی بیان‌داشت: زن‌ها نشان دادند که اگر جامعه به آنها امنیت دهد، در همه عرصه‌ها می‌درخشند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز مادر، فرزند آوری، انسیه خزعلی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبد الملکی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو