در مراسم رونمایی از کتاب شبکه های اجتماعی مجازی:

خانیکی: اخبار جعلی تمام ابعاد زندگی را مختل می کند

هادی خانیکی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: در حال حاضر مسئله مهم ارتباطی در ایران فیک نیوز (اخبارجعلی) است که همه ابعاد زندگی افراد در جامعه را بهم می ریزد و در نهایت جامعه ای بی اخلاق، مضطرب و نگران ایجاد می کند.
خانیکی: اخبار جعلی تمام ابعاد زندگی را مختل می کند
1397/10/05 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
11803
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استاد دانشگاه علامه در مراسم رونمایی از کتاب شبکه های اجتماعی مجازی و آنومی های نوظهور در ایران در دانشکده ارتباطات این دانشگاه اظهار کرد: اهمیت شبکه های اجتماعی بویژه شبکه های اجتماعی مجازی به گونه ای است که تصمیم گرفته شد رونمایی از این کتاب نوشته محمد رهبری در هفته پژوهش انجام شود.
وی افزود: با توجه به هفته پژوهش، تحقیقات دانشجویی برای حل مسائل ذهنی دانشجویان از جمله کم هزینه ترین و مهم ترین تحقیقات به شمار می آید، بسیاری از پروژه های تحقیقاتی با هزینه های سنگین در مراکز تحقیقاتی انجام می شود که در جامعه گره گشایی نمی کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به کنشگر بودن نویسنده کتاب، یادآورشد: یکی از مسائل اصلی در بحث شبکه های مجازی میزان نظاره گری است ، این فرد یک کنشگر در حوزه آی تی است که به علوم سیاسی و ارتباطات علاقمند شده است.
خانیکی تصریح کرد: افرادی که از عرصه و رشته های دیگر در دوره تحصیلات تکمیلی تغییر رشته می دهند بهتر از تحصیل کردگان در حوزه مد نظر نسبت به مسائل حساس هستند.
به گفته وی، نویسنده کتاب رویکرد میان کنشی و میان رشته ای داشته است که از مهم ترین مزیت های این کتاب به حساب می آید. این کتاب یک اثر جدی است که نویسنده با دنبال کردن مسئله به خلق مفهوم پرداخته و ایده را به برنامه ای برای اقدام تبدیل کرده است.
این استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: نویسنده ایده را به یک برنامه برای عمل تبدیل کرده ، داده ها را بدست آورده و سپس در یک نهاد ارتباطی در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کار خود را دنبال می کند. نیاز این گونه کارها در رسانه و بخش های اجرایی به شدت احساس می شود.
خانیکی با اشاره به خصلت گفت و گویی این اثر یادآورشد: نویسنده پیگیر بود که پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کند، در این کتاب طرح درستی از مسئله ارائه شده و یک اثر تجربی با افزایش مطالعه است.
به اعتقاد وی، نقطه قوت کتاب شبکه های اجتماعی مجازی و آنومی های نوظهور در ایران این است که نویسنده شبکه ها را از دیدگاه مهندسی در حوزه تأثیرگذاری سیاسی ببیند، با مطالعه این کتاب موضوعات مختلفی در اختیار دانشجویان برای تحقیقات بعدی قرار می گیرد.
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این اثر شرح زندگی و دغدغه یک دانشجو است که کار خود را جدی گرفته و با واکاوی به جامعه عرضه می کند .
خانیکی در ادامه با اشاره به ارتباط میان دانشگاه و جامعه گفت: این کتاب در ارتباط با فهم عمومی در حوزه عمومی و هم در ورود به مرحله سیاست گذاری اهمیت دارد چرا که در میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان کاستی هایی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: گاهی برخی در دوره دکتری با تعداد بسیاری کتاب وارد می شوند که بیشتر از تولید علم مفهوم جهل را می رساند چرا که تولید انبوه نشانه تولید علم نیست. البته شجاعت در ورود و پرداختن به مسائل اهمیت بسیاری دارد، در این خصوص انبوه پژوهش و همچنین ترس از قضاوت پژوهش پسندیده نیست.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: محقق همراه با اثرخود زندگی می کند، به سمت جلو می رود و از یافته های تحقیق روایت درستی ارائه می کند.
منبع: خبرگزاری ایرنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هادی خانیکی.شبکه های اجتماعی.اخبار جعلی.ابعاد زندگی.فیک نیوز
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو