معاون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

راه گفتمان با جوانان را در فضای مجازی ایجاد کنیم

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای نسل جوانی که بیشتر با فضای مجازی عجین شده است؛ فارغ از صحیح یا غلط بودن این موضوع، باید راه گفتمانی در همین فضای مجازی ایجاد کنیم که بومی و ایرانی باشد.
راه گفتمان با جوانان را در فضای مجازی ایجاد کنیم
1401/09/10 - 20:51
تاریخ و ساعت خبر:
143578
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - لاله فرهنگ متین در گفت و گو درباره تاکیدهای رئیس جمهور مبنی بر ضرورت راه‌اندازی فضا برای گفت‌وگوی آحاد جامعه به ویژه جوانان با توجه به حوادث اخیر اظهار داشت: معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به سهم خود در تلاش است تا گوش شنوای دختران نوجوان و جوان باشد و دغدغه‌های آنها نسبت به اشتغال، قوانین حمایتی و نگرانی‌هایی که نسبت به آینده دارند را برطرف کند و با همین رویکرد بر پیوستگی اجتماعی تاکید داریم.
وی یادآور شد: اتفاقات اخیر ثابت کرد اگر سخنی گفته نشود ممکن است در گذر زمان فرصت سوءاستفاده برای دشمنان نظام و انقلاب فراهم شود.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: با تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور برای ایجاد «خانه ملی گفتگوی آزاد» ما نیز در معاونت زنان و خانواده برنامه‌هایی در این زمینه داریم.
ضرورت ایجاد فضای بومی ایرانی برای نوجوانان
فرهنگ‌متین درباره تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و ضرورت توجه به الگوی سوم زن و اینکه پیاده‌سازی این موضوع نیازمند چه اقداماتی است، گفت: به طور قطع، پیاده‌سازی الگوی سوم زن جزو وظایف اجرا شده و در حال پیگیری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.
طراحی فضای پرنشاط اجتماعی برای حضور جوانان و سپری کردن اوقات فراغت آنان در کانون خانواده می‌تواند جایگزین‌های اثربخش برای دختران جوان کشور باشد.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی و راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: نگاه جدید به نقش کنشگر زن مسلمان ایرانی که نه در تعریف زن شرقی می‌گنجد و نه اجازه می‌دهد در قالب زن غربی محاصره شود، الگوی شناسایی شده و تعریف شده‌ای است که تاریخ زنانه جدیدی را توسط بانوان مسلمان پیش چشم جهانیان ترسیم می‌کند.
حامی زنان هستیم
به گفته فرهنگ متین، با شناسایی نیازهای هر زن در هر چارچوب فکری و فرهنگی می‌توانیم به حضور تاثیرگذار و قوی پیشران زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه متعلق به بانوان در عین عفیف، محجبه و شریف بودن کمک کنیم.

در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش می‌کنیم با بررسی نیازهای دقیق زنان و شناسایی نظام مسائل اولویت‌دار و رفع خلأهای قانونی و حتی اصلاح قوانین برای حضور و زندگی بهتر آنها نه تنها صدای این گروه باشیم بلکه حامیان زن الگوی سوم انقلاب اسلامی باشیم.
وی ادامه داد: در معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با برگزاری نشست‌های مشترک، دعوت از متخصصان و پژوهشگران حوزه زن و خانواده با رصد نیازها و برنامه‌ریزی متناسب برای رفع نیازهای زنان در تلاش هستیم.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: مانند همیشه با آغوش باز پذیرای همفکری، همراهی و نقدهای دلسوزانه افراد فعال در این حوزه هستیم.
نسل زد یا نسل نت جوانان متولد سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰( ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰) با ویژگی‌هایی چون ریسک‌پذیری، سنت‌شکنی و گاه روحیه سرکشی بوده که این نسل از همان ابتدای کودکی با پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا مواجه بوده به همین دلیل آنها به نسل اینترنت هم گفته می‌شود.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اینترنت، مقام معظم رهبری بانوان، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، دختر نوجوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو